Mikä olisi kohtuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seurusteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23303356]No, toki näistä tullaan sopimaan! Olemme siis vasta avanneet keskustelun tälle ja kysyinkin vinkkiä, että millä linjalla tässä kannaisi olla. Se vaan, että mies on tosi huono tuloinen, käsittääkseni välillä menee alle toimentulo rajan hällä tulot. Ja velkaa kuitenkin hällä on. Silläkin mietin, että mitä kehtaa sit pyyttää asumisesta. Tosiaan tiedän, ettei hänellä ole välillä edes rahaa ruoan ostoon.[/QUOTE]

Kyllä mä sanoisin, että älä vielä muuta yhteen. Et tarvii perheesees yhtä lasta lisää elätettäväks. Kyllä perheessä aikuisten tehtävä on puoliks maksaa kulut. Miten sä voisit edes ajatella sitä miehenä ja toisena aikuisena, jos se vain siipeilis sua?

tämä tulisi kyllä minulle kohtuuttoman kalliiksi! Eteenki kun ne hoitomaksutkin nousis, lisät lähtis. Käykö tässä sit niin, ettei mulla olekkaan "varaa" tähän mieheen? :(

Saathan sä edelleen elatusmaksut?
Käyttekö kumpikaan töissä? Varmaan teidän kannattaa sopia etukäteen nuo rahajutut, ei sullakaan ole varmaan vara maksella hänen asumisiaan kerran lapsiakin on.
Onko miehellä omia lapsia?

Saathan sä edelleen elatusmaksut?
Käyttekö kumpikaan töissä? Varmaan teidän kannattaa sopia etukäteen nuo rahajutut, ei sullakaan ole varmaan vara maksella hänen asumisiaan kerran lapsiakin on.
Onko miehellä omia lapsia?

Kyllä käyn töissä ja olen aina ollut tarkkana raha-asioistani. Sillä olenkin hiukan ymmälläni ollut kun miehellä ei välillä ole rahaa edes siihen ruokaan. Itse kuitenkin tykkäsin käydä ulkona syömässä, elokuvissa ja muuta mukavaa, mutta ei aina viitti sit maksaa "tuplana" kaikkea.
Miehellä ei ole omia lapsia. Ja toki edelleen elatusmaksut saisin. Mutta ne on lasten elatukseen - ei miehen!

[QUOTE="vieras";23303621]Erillisiä koteja minäkin kannattaisin vielä tässä vaiheessa.[/QUOTE]

Tätä ei kysytty, vaan sitä, että mitä pitäisi maksaa vuokrasta???

[QUOTE="aapee";23303502]Kyllä käyn töissä ja olen aina ollut tarkkana raha-asioistani. Sillä olenkin hiukan ymmälläni ollut kun miehellä ei välillä ole rahaa edes siihen ruokaan. Itse kuitenkin tykkäsin käydä ulkona syömässä, elokuvissa ja muuta mukavaa, mutta ei aina viitti sit maksaa "tuplana" kaikkea.
Miehellä ei ole omia lapsia. Ja toki edelleen elatusmaksut saisin. Mutta ne on lasten elatukseen - ei miehen![/QUOTE]

:D No kerros nyt että miksi helvetissä sä olet muuttamassa sen miehen kanssa yhteen? Mies ei osaa hoitaa omia raha-asioitaan, ei huolehdi omasta osuudestaan elannosta ja sun ja lasten elintaso on vaarassa laskea roimasti?

[QUOTE="aapee";23303356]No, toki näistä tullaan sopimaan! Olemme siis vasta avanneet keskustelun tälle ja kysyinkin vinkkiä, että millä linjalla tässä kannaisi olla. Se vaan, että mies on tosi huono tuloinen, käsittääkseni välillä menee alle toimentulo rajan hällä tulot. Ja velkaa kuitenkin hällä on. Silläkin mietin, että mitä kehtaa sit pyyttää asumisesta. Tosiaan tiedän, ettei hänellä ole välillä edes rahaa ruoan ostoon.[/QUOTE]

kahden köyhän ei kannata koskaan muuttaa yhteen. Mies hommaa oman asunnos ja sinä pysyt omassasi.
Älä anna rakkauden huumas miehen käyttää sua hyväkseen.

No tietysti puolet kuuluu miehen maksaa. Ei lasten kuulu elättää perhettään eli heille ei lasketa mitään osia vuokrasta. Mies on ottamassa koko paketin, sinut ja lapset. Ja vaikka sinun perheesi takai sen isomman asunnon tarvitsette on kohtuullista edellyttää miehen maksavan puolet asumisesta, sähköstä jne.
Lasten harrastuskulut, vaatteet yms. menevät toki sinun ja lasten isän pussista.

[QUOTE="alma";23303793]No tietysti puolet kuuluu miehen maksaa. Ei lasten kuulu elättää perhettään eli heille ei lasketa mitään osia vuokrasta. Mies on ottamassa koko paketin, sinut ja lapset. Ja vaikka sinun perheesi takai sen isomman asunnon tarvitsette on kohtuullista edellyttää miehen maksavan puolet asumisesta, sähköstä jne.
Lasten harrastuskulut, vaatteet yms. menevät toki sinun ja lasten isän pussista.[/QUOTE]

No, tämä olisi linja, mitä minäkin pitäisin hyvänä. Epäilen vaan suuresti, että ei tällä miehellä taida olla varaa sitten meille muuttaa :(

[QUOTE="aapee";23303807]No, tämä olisi linja, mitä minäkin pitäisin hyvänä. Epäilen vaan suuresti, että ei tällä miehellä taida olla varaa sitten meille muuttaa :([/QUOTE]

No sitten hän ei muuta teille. :) Sehän on selvää. Vai oletko sä tosiaan halukas ryhtymään vielä yhden lapsen elättäjäksi?

[QUOTE="aapee";23303851]siis kyllä minulla on rahaa! En ole niin sanonut,etteikö minulla olisi. Ihan hyvin tulemme toimeen.[/QUOTE]

Mutta mä tarkoitinkin sitä, että jos mies sinne muttaa vielä sinun elätettäväksesi, menetät yh-korotukset ja pk-maksut nousevat, niin sitten alkaa sun toimeentulosikin olemaan kyllä aika tiukilla varmaan.

[QUOTE="vieras";23304037]Voithan esittää hänelle summana sen, mitä hänelle tulisi maksamaan teille muuttaminen? Josko hän sitten itse perääntyisi?[/QUOTE]

Niin, mutta jos suostuukin... menipä vaikeaksi..

Yhteistyössä