Mikä olisi mahdollisimman kaloritonta syötävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojoilija

Vieras
Eli pakko saada painoa alas, mutta mitä syön? Oon nyt jojoillu ihan riitämiin, se syöminenhän on mulle vaan niin ongelmallista... Kokoajan nälkä ja haluisinkin jotain semmosta ehotusta nyt tähän saada, mitä vois sit nälkäänsä syödä, mistä ei niitä kaloreita juurikaan tulis. Mua ei kuuntele kukaan kun on nälkä, enkä jaksa kyllä arkea pyörittää, jos kokoajan oon nälissään ja kärttyinen...

Eli pakko saada painoa alas, mutta mitä syön? Oon nyt jojoillu ihan riitämiin, se syöminenhän on mulle vaan niin ongelmallista... Kokoajan nälkä ja haluisinkin jotain semmosta ehotusta nyt tähän saada, mitä vois sit nälkäänsä syödä, mistä ei niitä kaloreita juurikaan tulis. Mua ei kuuntele kukaan kun on nälkä, enkä jaksa kyllä arkea pyörittää, jos kokoajan oon nälissään ja kärttyinen...

Kirsikkatomaatteja ja riisikakkuja. Noh riisikakuissa on toki hiilareita paljon mutta ovat suht täyttäviä painoonsa nähden.

kirsikkatomaatteja, porkkanatikkuja, kurkkutikkuja, isoja salaatinlehtiä, ohuita hapankorppuja ilman päällystettä, raejuustoa, omenalohkoja jne. kaikkea, mikä rouskuu ja vaatii paljon puremista, että menee alas, tulee täysi tunne. tonnikalaa paloina vedessä. keitettyjä kananmunia. tofua jne jne.

Jotain missä on paljon proteiinia ja vähän rasvaa, esim kanaa, kalkkunaa, munia, kalaa, maitorahkaa, raejuustoa ja lisäksi paljon kasviksia ja hedelmiä. Viljatuotteista täysjyvää. Juo paljon vettä ja vihreää teetä. Jos oot koko ajan nälissäs, syöt liian vähän ja se ei laihduta. Sen takia jojoilet.

jotain kuitutabuja? Joskus ostin niitä (oiskohan ollu tohtori tolosen?) luontaistuotekaupasta, ja pahhimmat nälät kyllä vei, mutta ei ehkä se terveellisin vaihtoehto.

Mä suosin yleensä kurkkua ja niitä vähäkalorisia, sokerittomia marjakeittoja. Päivällisellä täytän yli puolet lautasesta vihanneksilla. Mulla on varmaan kakskertaa isompi annos kuin miehellä, mutta kaloreita kakskertaa vähemmän.

Syö ihan normiruokaa, mielummin runsas kalorista, ei oo nälkä ja ei tarvi koko aikaa syödä.
Silleen se paino putoaa.
Vähä kahtelet herkkuja kans pois, mielellään kaikki, saa sitä normiruokaa vetää sitten niin että napa paukkuu :p
Vettä kannattaa kans juaa runsaasti.

Itse laihdutan nyt syömällä pieniä annoksia lihaa, kalaa, munaa n. neljä kertaa päivässä. Lisäksi iso kasa kasviksia. Kasvikset täyttävät mahan. Liha pitää kylläisenä pitkään. Hiilihydraattia vältän ja sitä tulee joistan maitotuotteista. Nyt mulla lohipala uunissa. Siitä sitten otan pitkin päivää sellaisen ohuen siivun ja lisukkeeksi kasviksia. Yhden välipalan syön, jossa on sitten maitorahkaa tai hedelmää/marjoja jossain muodossa. Siis viisi ateriaa päivässä. Hidasta tälläkin on laihdutus, mutta nälkä ei ole.

Ei ole mitään järkee täyttää vatsaa vähäkalorisella syömisellä. Nälkä on kaiken aikaa, vaikka vatsa täysi ja sitten tulee puputettua taas lisää. Syö muutaman kerran päivässä oikeaa ruokaa, joka pitää kylläisenä pitkään.

Vähennä hiilareita ja lisää rasvaa. Älä syö mitään, minkä pakkauksessa lukee kevyt.

Kaikki kaalit. Keitä tai höyrytä esim. parsakaalia, jota voit syödä vaikka kuin paljon. Lurauta päälle soijakastiketta maustamaan. Vaihtele päivittäin kukkakaalin kanssa. Lisää mukaan vihreitä papuja. Kohta tulee tuoreet parsat ja varhaiskaalit. Ne on hyviä. Ruskista herkkusieniä lisukkeeksi. Nää on lämpimiä ruokia.
Kylminä suosittelen varsiselleriä, kurkkua, salaatteja, tomaatteja, hyvän rasvan vuoksi avokadoa. Rasvaton raejuusto on hyvää ja korvaa salaattikastikkeet.

Mun ravintoterapeutti syö joka päivä 6 kananmunanvalkuaista. Siis toki syö muutakin, mutta noista saa täydellistä proteiinia eikä yhtään rasvaa. Jos syö keltuaisetkin, niin silloin kalorimäärä pomppaa ihan eri lukuihin ja kolesteroli tulee ongelmaksi. Siksi kannattaa syödä vain valkuaiset. Ja tietty myös paljon kasviksia ja vaikka purkki rasvatonta raejuustoa.

Proteiini pitää parhaiten nälkää, joten sitä pitäisi syödä joka aterialla. Hiilareita ei kannata syödä enää illalla, kun nukkuessa et rehki.

Kananmunat kyllä syödään keltuaisineen. Keltuaisissa se ravinto on. Kolesterijuttu munien osalta on kumottu, joten munia voi syödä huoletta. Proteiinia kyllä saa muualtakin kuin munista ja liika proteiini ei ole edes hyväksi.

Proteiinipitoista ruokaa, vie näläntunteen aika hyvin. Esim. se Valion pehmeä rahka (maustamaton) marjojen/sokerittoman mehukeiton kanssa on sellainen millä voi oikeastaan korvata yhden ruuan eikä tule nälkä, mulle ainakaan.

mun vinkki ainakin omaan painon hallintaan on kevyt iltapala. Eli normiruokaa päivällä 3 ateriaa, ja illan viimeinen ateria vain kasviksia. vaikka olis kuinka nälkä ja himoaa kaikkea täyttävää hiilaripommia ja makeaa, niin kun on syönyt ekan salaattikulhon niin osaa taas järkevästi syödä sen lopunkin aterian :D Mulla toi on just kriittisin hetki retkahtaa, mutta onnistun yleensä sillä että olen tehnyt sen ekan salaatin teon mahdollisimman helpoksi, esim. valmissalaattipussilla. Ja vaihtelua saa esim. valmiiksi keitetyillä kukkakaalilla/parsakaalilla ja salaatinkastikkeella, avokaadolla, porkkanatikuilla kermaviilidipillä..

Et osaa käyttää esim. kalorilaskuria? Kalorilaskuri.fi on hyvä, ilmainen ja sinne voi listata omat syömisensä sekä voi tsekkailla paljonko missäkin ruoka-aineessa on kaloreita.

Aloita Nutrilette pussien kanssa. Niitä viisi päivässä, sopivin väliajoin, iltaan kannattaa säästää ainakin yksi ennenkuin menet nukkumaan. Ne ovat pahoja, mutta kun syöt niitä, se vie ajatukset pois ruoasta. Pussissa on kaikki mitä kehosi tarvitsee, ja jotain joka vähän hillitsee näläntunnettakin.

Kolmen neljän päivän kuluttua mahalaukkusi on niin pieni, että et jaksa syödä paljoa. Sitten vaan opettelet käyttämään pieniä lautasia. Syöt pieniä aterioita usein, lisää kasvisten määrää, vähennä hiilareita, jätä vehnäjauhot, pastat, vaalea leipä, sokeri ja sokeroidut tuotteet sekä alkoholi kokonaan pois. Rasvaa maltillisesti, mieluiten öljyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29601715:
Aloita Nutrilette pussien kanssa. Niitä viisi päivässä, sopivin väliajoin, iltaan kannattaa säästää ainakin yksi ennenkuin menet nukkumaan. Ne ovat pahoja, mutta kun syöt niitä, se vie ajatukset pois ruoasta. Pussissa on kaikki mitä kehosi tarvitsee, ja jotain joka vähän hillitsee näläntunnettakin.

Kolmen neljän päivän kuluttua mahalaukkusi on niin pieni, että et jaksa syödä paljoa. Sitten vaan opettelet käyttämään pieniä lautasia. Syöt pieniä aterioita usein, lisää kasvisten määrää, vähennä hiilareita, jätä vehnäjauhot, pastat, vaalea leipä, sokeri ja sokeroidut tuotteet sekä alkoholi kokonaan pois. Rasvaa maltillisesti, mieluiten öljyjä.

'Jotain joka hillitsee näläntunnetta'? Eli syöt jotain pussimömmöjä tietämättä mitä syöt?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29601915:
No olen biokemisti, kyllä tiedän tasan tarkkaan mitä syön. Mutta en viitti niitä teille selittää kun ette ymmärrä kuitenkaan.

Mutta olkaa paksuja sitten mieluummin.

Ihmiskroppa kuitenkin tarvii ruokaa eikä pussikemikaaleja.

Yhteistyössä