Mikä olisi mahdollisimman kaloritonta syötävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mimmi";29601215]Jotain missä on paljon proteiinia ja vähän rasvaa, esim kanaa, kalkkunaa, munia, kalaa, maitorahkaa, raejuustoa ja lisäksi paljon kasviksia ja hedelmiä. Viljatuotteista täysjyvää. Juo paljon vettä ja vihreää teetä. Jos oot koko ajan nälissäs, syöt liian vähän ja se ei laihduta. Sen takia jojoilet.[/QUOTE]

Höpö höpö. Nälkä on hyvä asia ja kuuluu laihduttamiseen. Itselläni on ollut nälkä suunnilleen viimeiset viisi viikkoa ja tuloksia on kyllä näkynyt, vaikka ylipainoa ei ole. Osallistun erääseen valmennukseen, jossa on tarkka ruokavalio ja treeniohjelma.

Ap: vihannekset, rasvaton rahka, rasvaton raejuusto, kananmunan valkuainen, kanafile, kalkkunafile, naudanfile, tonnikala vedessä, kaurapuuro aamusta...kyllä noilla eväillä laihtuu. Pienet annoskoot, esim. kanaa ja lihaa vain 100-125 g kerrallaan.
Rasvat minimiin, pois salaatinkastikkeet (pieni määrä öljyä salaattiin sallittu).

Ja liikuntaa kunnon tehoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Näillä laihtuu;29602065:
Höpö höpö. Nälkä on hyvä asia ja kuuluu laihduttamiseen. Itselläni on ollut nälkä suunnilleen viimeiset viisi viikkoa ja tuloksia on kyllä näkynyt, vaikka ylipainoa ei ole. Osallistun erääseen valmennukseen, jossa on tarkka ruokavalio ja treeniohjelma.

Ap: vihannekset, rasvaton rahka, rasvaton raejuusto, kananmunan valkuainen, kanafile, kalkkunafile, naudanfile, tonnikala vedessä, kaurapuuro aamusta...kyllä noilla eväillä laihtuu. Pienet annoskoot, esim. kanaa ja lihaa vain 100-125 g kerrallaan.
Rasvat minimiin, pois salaatinkastikkeet (pieni määrä öljyä salaattiin sallittu).

Ja liikuntaa kunnon tehoilla.

Ja ainainen nälkä vieraana. Kyllä nälkä pitää tullakin, mutta ei sen tarvii olla jakuvaa. Sun rasvaton ruoka ei ainakaan terveyttä edistä.

[QUOTE="vvieras";29602027]Saahan sitä syödä paljon, mutta onko se mitenkään viisasta. Vatsa täys ei välttämättä tarkoita samaa kuin kylläinen.[/QUOTE]
no mä en usko että siitä haittaakaan on, että lisää siinä lautasella reippaasti noiden vähäkaloristen kasvisten määrää, ja pienentää sitä muuta.
Ja varmaankin mukavampi tehdä siitä pysyvä tapa, kuin vetää jotain hemmetin riisikakkuja ja pussikeittoja nälkäänsä jojoillen.
Ja tuskin ne porkkanat ja kaalit huonompia ovat kuin jotkut mitättömät salaatinlehdet, sokerihedelmät ja lähinnä vettä sisältävät tomaatit ja kurkut.
Taitaa pottuakin saada syödä aika paljon, vaikka muotia onkin syyttää sitä lihomisesta.

[QUOTE="vvieras";29601934]Ihmiskroppa kuitenkin tarvii ruokaa eikä pussikemikaaleja.[/QUOTE]

No se Nutrilette ei ole tarkoitettukaan miksikään pysyväksi ratkaisuksi. Lue tarkemmin.

Ai juu, ei koske sua. Koska olet mieluummin lihava....

Nykyään ihmiskropat saa aivan liikaa kaikkea mitä ne ei tarvitse, siksi ihmiset lihoo.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29602123:
No se Nutrilette ei ole tarkoitettukaan miksikään pysyväksi ratkaisuksi. Lue tarkemmin.

Ai juu, ei koske sua. Koska olet mieluummin lihava....

Nykyään ihmiskropat saa aivan liikaa kaikkea mitä ne ei tarvitse, siksi ihmiset lihoo.

Niin!! Ja sen lisäksi jää saamatta tarpeellisia aineita kuten kuituja ja tuorerehuista/marjoista saatavia vitamiineja.

Jos ruokavaliossa on tarpeeksi täysjyvävijaa sekä vihanneksia ja marjoja, ei voi edes olla koivn nälkäinen koska ne täyttävät kummasti.

[QUOTE="vvieras";29602092]Ja ainainen nälkä vieraana. Kyllä nälkä pitää tullakin, mutta ei sen tarvii olla jakuvaa. Sun rasvaton ruoka ei ainakaan terveyttä edistä.[/QUOTE]

Nälän tunne on vierasta nykyään ja sitä on ihan hyvä tuntea, ei se tapa. Säännöllinen ruokailurytmi kun on, niin nälkä ei ylly liian suureksi.
Ai vähärasvainen ruoka ei edistä terveyttä? Mikäs logiikka tämä on? Pitää vaan saada ne riittävät rasvat fiksuista lähteistä, kuten omega3:sta ja oliiviöljystä.

Kuten tästä ketjusta nyt jo voi huomata, niin teet sä sitten niin tai näin...sä teet aina ihan väärinpäin.

Mahdollisimman kaloritonta syötävää on jääpalat. Kaloreita tasan 0. Mutta pitääkö ne nälkää poissa? No eipä juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29601915:
No olen biokemisti, kyllä tiedän tasan tarkkaan mitä syön. Mutta en viitti niitä teille selittää kun ette ymmärrä kuitenkaan.

Mutta olkaa paksuja sitten mieluummin.

Tosi alhainen veto toi vika lause, naurettavaa alkaa haukkua kun ei muuta enää osaa sanoa :D Mä olen normaalipainon alarajoilla ja ei oo tosiaan tarvinnut mitään pussimömmöjä vedellä. Ymmärrän kyllä ettei sulla riitä älli syömään normaalisti ja pysymään siten normaalipainoisena vaan joudut pussimöhniä käyttämään.

Tosi alhainen veto toi vika lause, naurettavaa alkaa haukkua kun ei muuta enää osaa sanoa :D Mä olen normaalipainon alarajoilla ja ei oo tosiaan tarvinnut mitään pussimömmöjä vedellä. Ymmärrän kyllä ettei sulla riitä älli syömään normaalisti ja pysymään siten normaalipainoisena vaan joudut pussimöhniä käyttämään.

Voi siuta.

Kyllä olen minäkin ollut normaalipainon alarajoilla ja normaalipainossa suurimman osan elämääni. Ymmärsin että tässä olikin puhetta painon PUDOTUKSESTA eikä normaali- tai alipainon ylläpitämisestä - jälkimmäinen kun onkin huomattavasti helpompaa.

Olen päässyt tähän laihduttamistarpeeseen kahden perättäisen loukkaantumisen ja yhden vakavan, liikkumattomuutta ja aineenvaihduntahäiriötä aiheuttaneen sairauden jälkilystinä. Nämä yhteensä saivat minut lähes BMI 27 tasolle, minkä vuoksi olen joutunut ottamaan painoa nyt pois. Vaikeaa tämä ei ole, mutta onpahan täysin uusi tilanne minulle, joka en ole ensimmäisen 50 vuoden aikana joutunut koskaan laihduttamaan. "Pussimöhnät" helpottavat asiaa aika lailla, siksi uskalsin niitä ehdottaa muillekin. Nyt on BMI jo 24, mutta siihen 21 - 22 tasolle tähtään.

Aloin laskemaan kalorilaskurilla ja heti alkoi paino pudota. Olen myös jojoilija :D Paino alkoi
uhkaavasti nousta, vaikka miten yritin välttää valkoista vehnää ja sokeria. Aina välillä ratkesin, mutta lähinnä pari kertaa viikossa.

Nyt lasken kaloreita ja paino laskee. En tosin yö hirveästi mitään pullaa, joten ei tule noita höttöhiilareita. Itse syön kaikki kaapit tyhjäksi, joten siellä mitään edes ole, mitä halauisin syödä. Lähinnä vihanneksia ja kuivaruokaa.

Kasvikset nyt ylipäätään on aika kevyitä jos ne keittää Parsa ja ruusukaali on hyviä. Suolalla saa vähän makua. Telkkarissa näytettiin salaattisipsejä, mutten ole kyllä kokeillut. Joku mies valmisti, joten voisi olla hyviäkin. Reseptiä en tiedä, mutta mainosti terveellisenä herkkuna.

Yhteistyössä