Mikä olisi paras rinta/kantoreppu pienelle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TaikaMetsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TaikaMetsä

Jäsen
05.04.2006
579
0
16
Pirkanmaa
Eli olis hakusessa kantoreppu neitille, ikää nyt 2kk. Oon kokeillut pariakin liinaa, mut ei vaan onnistu multa toi liinailu.
Kertokaapa mikä olis sopiva reppu ton ikäiselle vaaville?

Niin ja mielellään sellainen jota vois käyttää mahdollisimman pitkään...

Meillä oli vauvana käytössä Baby Björn oli ihan hyvä mutta jäi aika pian pieneksi. Nyt meillä käytössä Manduca ja on kyllä hyvä, en ole noin pienellä sitä pitänyt mutta käy kyllä. Nyt poika 1v3kk ja edelleen hyvä kantaa tuossa vaikka toppavaatteet päällä.

Baby Björn ei ole kyllä hyvä vaihtoehto koska ei ole ergonominen lapsen jalkojen asentoa ajatellen. Mulla oli se aluksi ja siinä lapsen jalat roikkuu suoraan alaspäin ja se kävi tuntumaan hartioissa aika nopeesti.

Nyt meilläkin on Manduca ja se on joka kantilta parempi. Ihan hyvin siinä voi pitää pientä vauvaa koska siinä on se lisäosa vastasyntyneen kokoisille :) Ehdottomasti ostaisin sen. Ja se menee pidempääkin :)

Hei!
Oletko kokeillut liinaa jonkin toisen äidin kanssa? Siis niin, että toinen neuvoo, miten liina/vauva laitetaan? Minulla auttoi se. Kotona koitin vauvan (ja miehen) kanssa laittaa vauvaa liinaan, lopputulos: itkevä vauva ja hikiset vanhemmat. Mutta kun kävin Mammakeitaan tapahtumassa, jossa paljon liinaillut äiti neuvoi kädestä pitäen, miten liina laitetaan, vauva oli tyytyväinen (ja minäkin osasin seuraavalla kerralla laittaa liinan oikein)

Esikoista kannoin BabyBjörnin rintarepussa, mutta sehän ei noin pienelle taida sopia.

Meillä BabyBjörn ihan hyvä. Mutta en kyllä enää ostais itelleni mitään kantoreppua - niin vähälle käytölle jäi. Nyt toisen kanssa käytetty kerran, ekan kanssa ehkä kaks...Kun siis eivät olleet mitään koliikkivauvauvoja. Että miettisin tarkaan kyllä, kantsiiko ostaa ihan omaksi ja onko käyttöä lopulta.

Meillä on ollut käytössä liina, baby björn ja manduca. Itse käytän vallan vain liinaa vaikka lapsi jo 11kk ja 11kg, baby björn oli ihan kaamee ja olikin käytössä tosi vähän, manduca on ihan OK, mies käyttää sitä paljon mutta mulle se tuppaa olemaan liian iso ellei ole vyö kiristetty ihan äärimmilleen ja henkselit ristissä, vaikka en mikään ihan pieni olekkaan.