Mikä on hätkähdyttävin/ järkyttävin uni, minkä olet lapsestasi nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
...tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen.

Minä näin koliikkisen esikoisen vauva-aikoina toistaiseksi järkyttävimmän unen:

Olin kaukana Tellukselta. Seisoin valtavalla, antiikin teatterin tapaisella esiintymislavalla vauva sylissäni. Eri rotuiset humanoidit ympäröivät meitä täydessä "juhlasalissa", kun esittelin ylpeänä vauvaani. Vauvani oli kaikkien mielestä hyvin tärkeä kaikille roduille. Minullekin, kunnes lopulta sitten selvisi tärkeyden syy: vauvani olikin antikristus.
Heräsin suosionosoituksiin aivan märkänä tuskanhiestä. Tiesin, että minun pitäisi tappaa vauvani, ennenkuin tapahtuisi jotakin aivan järkyttävää.
Kun katsahdin unenpöpperössä seinään, heijasti täysikuun valo ristin ylösalaisin seinään. Hieraisin silmiäni ja katsoin uudelleen: sama näky toistui. Kävin juomassa vettä ja katsahdin uudelleen seinää: ylösalaisin oleva risti oli todella varjona seinässä. Vedin verhot kunnolla ikkunan eteen ja jatkoin unta.

Viimeksi muokattu:
Mä nään useasti sellasta unta että tyttö tippuu parvekkeelta :/
Johtuu tosin siitä kun asutaan korkeella ja pelkään päästää tyttöö parvekkeelle, kun yrittää kiivetä kurkkimaan...

Mä näin unta, että noin 15v tyttäreni tippui parvekkeelta, siis se partsin lattia meni jotenkin rikki ja lapsi putosi noin 10 kerrosta. Mä katsoin alas ja totesin, että turha mennä alas, mitään ei voi tehdä ja aloin tehdä ruokaa muille. Kun ambulanssin ääntä ei kuulunut aloin miettiä pitäisikö mun sittenkin soittaa apua (kun kukaan muu ei soittanut) jos vaikka olisikin vielä hengissä. Sitä siinä unessa pohdin ja keitin lihakeittoa ( jota en edes koskaan kotona tee) kun heräsin kauheaan ahdistukseen.

Tuorein järkyttävä uni oli vanhimmasta lapsestani pari yötä sitten.

Joku outo mies otti lapsen syliin (3,5v) ja jutteli lapselle nätisti. (lapsi pelkää vieraita miehiä) Katselin vähän matkan päästä, kunnes yhtäkkiä ohikulkevalta ihmiseltä pääsi karkuun kaksi raivokasta isoa koiraa. Ne hyökkäsivät miehen kimppuun, jonka sylissä lapseni oli. Toinen tarrasi miehen käsivarteen, joka piteli tytärtäni ja upotti hampaat miehen käteen. Mies huusi ja karjui kuin syötävä. Lapsi oli aivan kauhuissaan, mutta ei päässyt korkealta sylistä pois. (lapsi kammoaa huutavia ihmisiä ja veren näkemistä) Miehen käsi oli aivan riekaleina ja mua kammotti, kun lapsi joutui sitä katsomaan. Mulla oli 1v sylissä, mutta yritin mennä pelastamaan vanhemman lapseni oman ja nuoremman lapseni hengen uhalla. Vetäisin lapsen miehen sylistä, jolloin koirat hyppivät meitä vasten ja purivat ja rääpivät hieman myös tyttöäni. Tytölleni sanoin, että laittaa silmät kiinni ja sitten lähdin juoksemaan, koirat perässä, lapset sylissä.... Ja heräsin.

Näin unta, että lapsi on yön aikana menehtynyt vierelleni. unessa kannattelin kuollutta lastani sängyllä sylissäni ajatukset kauhun täyttämänä. Herättyäni oli aivan paniikissa, vaikka lapset nukkuivat jo silloin ihan omissa vuoteissaan. Uni tuli mieleen pitkin päivää...

Ne lasten raiskausunet, mistä kerroin tuolla toisessa ketjussa. Ei mikään, pahin painajaisunikaan vedä vertoja niille. Painajaisia sentään lakkaa miettimästä vähän ajan päästä, eivätkä ne jää vaivaamaan mieltä.

Kamalia unia teillä kaikilla :/
Ultramariini, minulla on kirja, missä kerrotaan lähes vastaavanlainen tarina.
Ja onhan tuo vastaava teema Sofien valinta -elokuvassakin. Todella ahdistavaa.

Kamalia unia teillä kaikilla :/
Ultramariini, minulla on kirja, missä kerrotaan lähes vastaavanlainen tarina.
Ja onhan tuo vastaava teema Sofien valinta -elokuvassakin. Todella ahdistavaa.
Sen Sofien valinnan olen nähnyt ja varmaan lukenutkin jonkun kirjankin. Mutta kun se tuli omaan uneen, koskemaan omia lapsia, oli se valtavan
ahdistavaa.

Varmaan sellainen, kun odotin tyttöäni ja näin unta missä synnytin. Synnytin unessa lapsen ja siinä unessa lapsen päälle vedettiin sateenkaari. Se vedettiin peitoksi lapseni päälle ja ihailin niitä sateenkaaren värejä, ja mulle sanottiin, että synnytät muuten huomenna.

Seuraavana päivänä, synnytys alkoikin iltapävästä. Synnytyksen aikana nousi kauhea ukonilma. Kun lapsi tuli maailmaan, juuri samalla hetkellä oli taivaalla tosi suuri sateenkaari.
Tämä oli kyllä tosi hätkähdyttävää.

...itse asiassa tuo uni jatkui IRL-elämässä.
Soitin unestani ahdistuneena esikoiseni kummitädille. Hän ahdistui syvästi uskonnollisena ihmisenä unestani täysin.
Myöhemmin illalla hän soitti minulle aivan paniikissa. Keskustelumme jälkeen hänen neliskulmainen peilinsä oli alkanut pyöriä lattialla kiihtyvään tahtiin "oman akselinsa ympäri" niin, että lopulta peili oli näyttänyt täysin pyöreältä. Ystäväni oli todennut:"Pysähdy Jeesuksen nimessä!!" ja pyöriminen oli lakannut. Puhelussa hän ehdottomasti kielsi minua kertomasta hänelle jatkossa vastaavanlaisia asioita. Ja tämä ystäväni on hyvin järkevä, en usko hänen kuvitelleen moista.

Mitähän tästä ajattelisi? Painajainen, mistä tulikin kauhuelokuva/ kummitustarina :)?

[QUOTE="vieras";24616208]Varmaan sellainen, kun odotin tyttöäni ja näin unta missä synnytin. Synnytin unessa lapsen ja siinä unessa lapsen päälle vedettiin sateenkaari. Se vedettiin peitoksi lapseni päälle ja ihailin niitä sateenkaaren värejä, ja mulle sanottiin, että synnytät muuten huomenna.

Seuraavana päivänä, synnytys alkoikin iltapävästä. Synnytyksen aikana nousi kauhea ukonilma. Kun lapsi tuli maailmaan, juuri samalla hetkellä oli taivaalla tosi suuri sateenkaari.
Tämä oli kyllä tosi hätkähdyttävää.[/QUOTE]

Todella kaunis tarina!! Kerrothan tarinan "aarteellesi"!

Tää nyt ei ole mikään järkyttävä jälkeenpäin ajateltuna, vaan lähinnä huvittava esikoisen odottajan paniikin ilmentymä. Näin unta että olin unohtanut kokonaan ruokkia lapseni. Siis en muistanut antaa edes tissiä. Lapsi oli kuitenkin jo yli vuoden vanha ja ihan iloisesti ja terveenoloisena jotakin selitti ja mä olin vaan kauheassa paniikissa että mitä mä nyt teen :D

• Tykkää
Reactions: Istafra
...itse asiassa tuo uni jatkui IRL-elämässä.
Soitin unestani ahdistuneena esikoiseni kummitädille. Hän ahdistui syvästi uskonnollisena ihmisenä unestani täysin.
Myöhemmin illalla hän soitti minulle aivan paniikissa. Keskustelumme jälkeen hänen neliskulmainen peilinsä oli alkanut pyöriä lattialla kiihtyvään tahtiin "oman akselinsa ympäri" niin, että lopulta peili oli näyttänyt täysin pyöreältä. Ystäväni oli todennut:"Pysähdy Jeesuksen nimessä!!" ja pyöriminen oli lakannut. Puhelussa hän ehdottomasti kielsi minua kertomasta hänelle jatkossa vastaavanlaisia asioita. Ja tämä ystäväni on hyvin järkevä, en usko hänen kuvitelleen moista.

Mitähän tästä ajattelisi? Painajainen, mistä tulikin kauhuelokuva/ kummitustarina :)?
hmm.. mielenkiintoista. Tai en tiedä, mitä sanaa käyttäisin. Selittämätöntä.. tai ehkä monilla on asioille selitykset, mutta ne voivat olla kovin erilaisia keskenään. Itse uskon, vaikka järki vastaan taisteleekin, että on myös ns. selittämättömiä asioita.

Tämä uni ei sinänsä koske lastani, mutta nyt pari viikkoa sitten näin painajaisunta lapseni siittäjästä ja siinä unessa jotenkin yritin suojella lastani.
Heräsin sitten siihen, että vauva itkeskelee ja katselin, että missä ihmeessä hän on,
niin olin laittanut unissani vauvan pinnasängyn alle "piiloon"!

Tuo oli ahdistavaa ja pelotti parina iltana tuon jälkeen nukahtaa kun mietti, että jos tekee uudelleen jotain vastaavaa lapselle unissaan..

hmm.. mielenkiintoista. Tai en tiedä, mitä sanaa käyttäisin. Selittämätöntä.. tai ehkä monilla on asioille selitykset, mutta ne voivat olla kovin erilaisia keskenään. Itse uskon, vaikka järki vastaan taisteleekin, että on myös ns. selittämättömiä asioita.

Ystäväni pelkää kovasti näitä "selittämättömiä asioita". Kanssani hän on muutaman kerran näihin asioihin törmännytkin. Tämä on surukseni vaikuttanut myös väleihimme. Tarkennettakoon nyt vielä, etten usko lapseni olevan antikristus, päinvastoin.

Tämä uni ei sinänsä koske lastani, mutta nyt pari viikkoa sitten näin painajaisunta lapseni siittäjästä ja siinä unessa jotenkin yritin suojella lastani.
Heräsin sitten siihen, että vauva itkeskelee ja katselin, että missä ihmeessä hän on,
niin olin laittanut unissani vauvan pinnasängyn alle "piiloon"!

Tuo oli ahdistavaa ja pelotti parina iltana tuon jälkeen nukahtaa kun mietti, että jos tekee uudelleen jotain vastaavaa lapselle unissaan..

Puistattava uni!!

[QUOTE="yksi";24616065]Näin unta, että lapsi on yön aikana menehtynyt vierelleni. unessa kannattelin kuollutta lastani sängyllä sylissäni ajatukset kauhun täyttämänä. Herättyäni oli aivan paniikissa, vaikka lapset nukkuivat jo silloin ihan omissa vuoteissaan. Uni tuli mieleen pitkin päivää...[/QUOTE]

Aivan karmea :/

Ystäväni pelkää kovasti näitä "selittämättömiä asioita". Kanssani hän on muutaman kerran näihin asioihin törmännytkin. Tämä on surukseni vaikuttanut myös väleihimme. Tarkennettakoon nyt vielä, etten usko lapseni olevan antikristus, päinvastoin.
en sitä epäillytkään.
:D
( mutta itse asiaan, ikävää, jos tuollainen vaikuttaa väleihin.)
'
Poistin uneni muuten tästä ketjusta, en tiedä, mitä tälle palstalle on taas tapahtunut, mutta jostain syystä, minä en osaa enää kirjoittaa siten, että teksti näkyisi asianmukaisina kappalejakoina, vaan sanat hyppivät sinne tänne, josta se unei oli oikea malliesimerkki, ja se alkoi ärsyttää.

en sitä epäillytkään.
:D
( mutta itse asiaan, ikävää, jos tuollainen vaikuttaa väleihin.)
'
Poistin uneni muuten tästä ketjusta, en tiedä, mitä tälle palstalle on taas tapahtunut, mutta jostain syystä, minä en osaa enää kirjoittaa siten, että teksti näkyisi asianmukaisina kappalejakoina, vaan sanat hyppivät sinne tänne, josta se unei oli oikea malliesimerkki, ja se alkoi ärsyttää.

Ihmettelinkin hieman uutta ilmaisutyyliäsi :D!!

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Mä näin viime yönä paljon painajaisia. Yksi niistä oli sellainen, että mun poika vietiin multa pois. En ollut tarpeeksi hyvä äiti huolehtimaan hänestä. Oli jotenkin niin musertavaa kuulla monesta suusta, että lapsen on parempi olla jossain muualla kuin mun kanssa :'(

Yhteistyössä