Mikä on "kipukynnys" polttareiden maksujen suhteen? Mitä mieltä 115 eurosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anja

Vieras
Mun mielestä se menee jossain 30-40 euron välissä. Mutta mitäs mieltä olette tästä, kun mies meinaa mennä veljensä polttareihin, joissa tää osallistumismaksu on 115 euroa... :o Mun mielestä meillä ei ole varaa tuohon tai sitten joudutaan olemaan syömättä viikon ajan, ihan tosissaan. Vielä aikaisemmin bestman sanoi , että jotain pari kymppiä olis tulossa, mutta nyt eilen summa muuttuikin 115 euroon. Ja mies tosiaan ei kehtaa eikä halua kieltäytyä, kun on veljen polttareista kyse. Enkä minäkään haluais kieltää, mutta tuo summa hirvittää kun tietää, että sit ollaan ilman ruokaa... :(

No siis jos ihan oikeesti joudutte sitten olemaan ilman ruokaa niin kyllä pitäs miehen tajuta olla menemättä, oli kuinka veli tahansa se polttarisankari...
*muoks* Ja siis kyllä mie voisin siskoni polttarikustannuksia maksaa tuon verran, mutta en kyllä sillä uhalla että sitten oltas syömättä :o Kyllä miun sisko sen ymmmärtäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Jos siinä ois myös mun juotavat ja syötävät mukana, niin sitten voisin maksaa.

Jep, näin munkin mielestä, eli jos sisältää kaiken niin ok, mut jos tuohon tulee vielä päälle syömiset yms. niin ei hitossa..

Ja mun sisko pienituloisena oli kauhuissaan jo tosta 30-40 eurostakin, mihin en itse tietenkään voinut vaikuttaa! Juu, pyytäisin bestmania karsimaan, hyvin voi mies sanoa, että teillä on perhekin elätettävänä vaikka miten on veli kyseessä.

Tai hyvin voi kysyä, jos ei bestman jousta, suostuuko bestman maksamaan mieheskin osuuden ja mies maksaa osissa takaisin. Mut hullulta sekin kuulostaa. Tai sit vaan miehes jättää jonkun kalleimman osuuden väliin.

No mä olin polttareissa, jotka maksoi 70 ? ja päälle omat juomat. Sisälsi monenlaista ohjelmaa ym. ja lisäksi ruokailun mikä oli 30 ? osuus tosta 75 eurosta. Niin aluks aattelin et on kallis, mutta ei se sitten ookaan niin kallis, kun hyvä ruoka kuitenkin ja kaikki ohjelma oli sellasta mihin kaikki voi osallistua eikä vain polttarisankari. Kyllä mä menisin läheisten polttareihin sama makso mitä makso. Mutta mulla onkin varaa siihen, eihän sille sitten yksinkertasesti mitään vois, jossei olis varaa. Sitten ois vaan jäätävä pois, tai jäätävä pois esim. semmosesta ohjelmasta mikä maksaa eniten tai ruokailusta tms. Jos osallistus vaan osaan polttariohjelmasta?

No samaa ihmettelin just tänään kun luin miehen kaverin polttarien suunnitelmat. Kustannukset oli laitettu 90? ja siitä puuttui kaikki ruoka, juoma ja taksiliikenne, jota oli ohjelmassa paljon! Varmasti ei selviä 200? tuosta kaikesta (ruuatkaan ei ollu mitään halpoja, jotain keittoo meinasivat ilmeisesti vetää ja se jo itsessään maksoi 200? koko porukalle (heitä oli kait 7 + sankari).

Lisäksi ihmettelin sitä ohjelmaa. Ihan järjetöntä tuhlausta ja aikataulu mun mielestä aivan liian tiukka. Lisäksi välimatkat on älyttömiä (ajelevat yhteensä satoja kilometrejä päivän aikan, osa taksilla). Lisäksi meinaavat vuokrata mökin (kustannut yhdeltä illalta 150?) ja eivät edes jää sinne yöksi vaan lähtevät sieltä vielä viihteelle. :o

No eipä ole mulla sanavaltaa noihin suunnitelmiin, mutta kuulostaa tosi överiksi vedeltyltä. Mies ei varmasti kehtaa sanoa, et on vähän liikaa, joten maksaa mukisematta. Kuitenki haluaa osallitua vaikkei muuten edes juuri pidä yhteyttä tähän kaveriin. On siis vanhoja koulukamuja ja heitä tulee sinne useampiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siihen summaan ei sisälly muuta kuin taksikyydit, juhlakalun ruuat ja juomat sekä jonkun hotellin sviitin vuokraus vuorokaudeksi. Eli kallista on.

Eli tässä on nyt vaan järjestetty isolla rahalla....Aika hölmöö, meillä on ollu tapana porukalla suunnitella niitä niin että kaikki on mukana päättämässä aktiviteetista ja näin on saatu polttarit sopimaan jokaisen lompakolle..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siihen summaan ei sisälly muuta kuin taksikyydit, juhlakalun ruuat ja juomat sekä jonkun hotellin sviitin vuokraus vuorokaudeksi. Eli kallista on.

Kallista on. Huonosti järkätty kun ei ole otettu huomioon kaikkien maksukykyä. Ite olin polttareissa jotka makso 200e. Hintaan sisälty lomakylästävuokrattu upea mökki ja osa ruuista ja juomista sekä ohjelmaa vaikka kuinka. Oltiin viikonloppu. Mahtava reissu ja suuniteltu hyvin kun ohjelmaa oli ihan koko ajan ja monen moista. Tohon rahaan nuo ohjelmat on pyllystä.

juu kyl munkin mielestä korkeintaan 50euroo ois sopiva summa. itse kyl aikoinani jouduin kuten myös miehenikin on joutunut maksumieheksi. minun tapauksessa kaverin polttareihin piti osallistua (osallistuminen varmistettiin soittamalla kaikille) 15 henkeä, joista osa tuli hieman kauempaa. polttari päivänä paikalle ilmestyi 8 henkeä joista 3 lähti pois jo ennen ilta kuutta. meidän jäljelle jääneiden osalle jäi sitten koko loppu illan maksaminen. ilta sisälsi bentsihypyn, ja ruokailun +juomat. minun osaksi jäi sitten maksaa tuo hyppy yksinäni + illan sankarin taksikyyti yöllä kotiin kuudenkymmene kilometrin päähän. miehen tapauksessa, mieheni joutui maksamaan yksi illan sankarin juomat, kyydit ja asun (jonka bestman oli vuokrannut ja jota itse sankari ei suostunut koskaan palauttamaan, halusi sen muistoksi).

Olis kyllä vaikee paikka meidänkin perheelle, tuolla summalla myös eletty hyvin viikon päivät nykyään. Mies lomautuksella ja minä kotihoidontuella, en tosiaan osaa sanoa miten kävis menemisen kanssa. Sanoisin varmaan oman kantani ja sitten pitäis vaan luottaa siihen että miehellä arvostelukyky toimii ja jättää menemättä/osallistuu jotenkin vain osaan päivän tapahtumista ja maksaa vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan:
juu kyl munkin mielestä korkeintaan 50euroo ois sopiva summa. itse kyl aikoinani jouduin kuten myös miehenikin on joutunut maksumieheksi. minun tapauksessa kaverin polttareihin piti osallistua (osallistuminen varmistettiin soittamalla kaikille) 15 henkeä, joista osa tuli hieman kauempaa. polttari päivänä paikalle ilmestyi 8 henkeä joista 3 lähti pois jo ennen ilta kuutta. meidän jäljelle jääneiden osalle jäi sitten koko loppu illan maksaminen. ilta sisälsi bentsihypyn, ja ruokailun +juomat. minun osaksi jäi sitten maksaa tuo hyppy yksinäni + illan sankarin taksikyyti yöllä kotiin kuudenkymmene kilometrin päähän. miehen tapauksessa, mieheni joutui maksamaan yksi illan sankarin juomat, kyydit ja asun (jonka bestman oli vuokrannut ja jota itse sankari ei suostunut koskaan palauttamaan, halusi sen muistoksi).

:o Yleensä on ollut tapa kerätä rahat kokoon etukäteen. Tai ainakin meidän porukoissa, onneksi tän luettuani!

juu rahaa olikyl etukäteen kerätty, paitsi ruokaan ja juomaan (erään pois jääneen piti huolehtia meille sapuskat ja juomat mukaan työpaikaltansa), taksikyydin jouduin maksamaan kun autokuskiksi lupautunut poistui paikalta ensimmäisenä, ja tuo hyppy- päivänsankari ei suostunut poistumaan eräästä paikasta ellei saanut hypätä hyppyä, olin ainoa jolla oli käteistä mukana, muiden piti maksaa osansa myöhemmin takaisin mutta ei kukaan maksanut. tämän kokemuksen jälkeen en ole osallistunut yhtiinkään polttareihin,enkä ole myöskään enää tekemisissä kenenkään kyseisiin "juhliin" osallistuneisiin en edes itse sankariin, joka jaksoi vielä häissään marista kun ei olleet mukavat polttarit koska ei saanut tehdä mitään muuta kivaa kun hypätä sen hypyn!

Joillekin on vähän, toisille sopivasti ja joillekin liikaa. Jos summa on teille selkeästi liikaa, niin sitten mies voi ihan hyvin jättää menemättä. Jos bestmanilla ei ole ollut järkeä neuvotella osallistujien kanssa budjetista, niin maksakoon itse.

Alkuperäinen kirjoittaja anja:
Mun mielestä se menee jossain 30-40 euron välissä. Mutta mitäs mieltä olette tästä, kun mies meinaa mennä veljensä polttareihin, joissa tää osallistumismaksu on 115 euroa... :o Mun mielestä meillä ei ole varaa tuohon tai sitten joudutaan olemaan syömättä viikon ajan, ihan tosissaan. Vielä aikaisemmin bestman sanoi , että jotain pari kymppiä olis tulossa, mutta nyt eilen summa muuttuikin 115 euroon. Ja mies tosiaan ei kehtaa eikä halua kieltäytyä, kun on veljen polttareista kyse. Enkä minäkään haluais kieltää, mutta tuo summa hirvittää kun tietää, että sit ollaan ilman ruokaa... :(

Mun kipuraja on 20-30e. (monesti paikka on myös kaukana, joten matkoihn menee helposti paljon rahaa) Olen kht, ja muutenkin meillä pienet tulot. MUN mielestä hauskaa voi pitää pienelläkin rahalla, vaivaa voi nähdä halutessaan enemmän tai sitten vaan menä mistä aita matalin.
Yleensä kivointa on vaan olla ylhdessä, melkein aina joltain löytyy mökki tms, jossa on kiva olla ja vaikka kesällä uida, onkia, veneillä jne.
Monesti ne HURJAT JUTUT (benzi, kiipeily, ampuminen jne jne) on jo tehty jonkun polttareissa, että turha väkisin maksaa.
Yleensä joka porusta löytyy taitavia, vaikka tekemään tulevalle morsiammelle hieronnan, jalkahoidon tms.

Mua henk.koht ärsyttää kun kaikki mitataan ja tehdään rahassa, sitten tulee riitaa, osa jää tulematta, takaapäin valitetaan jne.

Yhteistyössä