Mikä on kohtuullinen rippilahjan hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä

Vieras
Mieheni veljen poika pääsee ripille. Kysyin hänen isältään, mitä poika toivoisi rippilahjaksi. Isä ehdotti maastonavigaattoria. Samana päivänä poika lähetti minulle linkin Garminin navigaattorista, jonka hinta oli vaatimattomasti yli 330 euroa.

Miehen veli on vaimonsa kanssa meidän pojan kummeja, ristiäislahjaksi perustivat pojallemme tilin, jonne ovat merkkipäivinä laittaneet aina muutaman kympin.

Mitä yleensä rippilahja maksaa? Minusta rippipojan toive on aika kohtuuton ja meidän varakkuustasolle mahdotonkin.

Onko rahanarvo muuttunut sitten oikeasti noin paljon sen jälkeen, kun ollaan siirrytty euroihin, ni joku 20 euroakaan ei ole mikään vai? Kummilapsille 50e ja muille 25-35e.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä:
Mieheni veljen poika pääsee ripille. Kysyin hänen isältään, mitä poika toivoisi rippilahjaksi. Isä ehdotti maastonavigaattoria. Samana päivänä poika lähetti minulle linkin Garminin navigaattorista, jonka hinta oli vaatimattomasti yli 330 euroa.

Miehen veli on vaimonsa kanssa meidän pojan kummeja, ristiäislahjaksi perustivat pojallemme tilin, jonne ovat merkkipäivinä laittaneet aina muutaman kympin.

Mitä yleensä rippilahja maksaa? Minusta rippipojan toive on aika kohtuuton ja meidän varakkuustasolle mahdotonkin.

Huhhuh -- aika suureellista. Ehkä ovat niin varakkaita, etteivät tajua. Tahditonta pyytää mitään noin arvokasta. Eri asia jos sijoittaa kaikki saamansa rahalahjat tuohon ostokseen.

Mennään varmaan pienellä panoksella kimppaan rahalahjassa mummun ja taatan kanssa. He voivat laittaa muutaman satasen ja me sen 50 ekeä. Rippilapsi on niin kyllästetty kaikella tavaralla ja kaiken on aina saanut, että huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Jokainenhan saa ostaa minkähintaisen rippilahjan haluaa, voi olla kallis, voi olla halpa.
Osta vaan se navigaattori ettei poika pety :)

Onneksi se poika ostikin jo itse kyseisen vempeleen omilla rahoillaan, ilmoitti vaan, ettei sitä enää tarvitse.

Yhteistyössä