Mikä on kun en tajua Kelan tekstejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Lukion olen käynyt, hyvin kirjoittanut, korkeakoulussa opiskelen... missään muualla elämässä ei ole vaikeuksia tulkita tekstejä, olipa ne vaikka virkakieltä englanniksi mutta Kelan sivujen sisältö.

Mä en vain tajua. Vaikka kuinka luen, lähden aina miettimään niin vaikean kautta ettei siitä Einsteinkään enää tajuaisi mitään. Joskus mieheni selventää mulle, ymmärrän hetken ajan mitä hän kertoi ja sitten on taas pää ihan blanco.

Koskaan ei ole epäilty lukihäiriötä, ei ole tarkkaavaisuushäiriöitä, olenko ainoa vai puuttuuko mun pääkopasta joku palanen?

Alkaa jo ärsyttää kun en vain sisäistä heidän sääntöjään ja niitä triljoonia poikkeuksia ja sallimuksia kun haetaan vaikka tukia.

Joo no siellä toimistollahan minä aina asioin kun ei tästä muuten mitään tule. Ja siltikin kehtaavat lähettää lappusia että jotain uupuu vaikka paikan päällä katsottu että riittävät tiedot on...

Mut ketuttaa silti että jotain menee ja pahasti pieleen kun heidän tekstejään luen.

Ei niitä kukaan ymmärrä, hyvä jos Kelan työntekijätkään. Kannattaa vain ottaa sinne yhteyttä, jos ei saa mitenkään selvää.

Näin juuri, mulle on parikin Kelan työntekijää sanonut, että tekstit ovat heillekin hankalia ja juuri yhden piti kollegaltaan tarkistaa tapauksessani, käyttääkö yhtä vai toista lomaketta, kun papereista ei oikein asia selvinnyt.

Yhteistyössä