Mikä on kuumetta lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Poika 5v on ihan naatti, nukku huonosti ja yski yöllä. Yöllä tuntu välillä ihan tulikuumaltakin. Nyt mittasin 37,9 kainalosta.

Soitan joka tapauksessa terkkariin ja pidän pojan kotona, mutta mietin et mikä on "virallisesti" kuumetta tuon ikäsellä?

Mä pidän tuota 37 rajana. Näkeehän sen kipeyden muutenkin lapsesta, että on väsynyt ja vähemmän pirteä.. Jätän kotiin noista syistä vaikkei kuume olisi vielä välttämättä noussutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä pidän tuota 37 rajana. Näkeehän sen kipeyden muutenkin lapsesta, että on väsynyt ja vähemmän pirteä.. Jätän kotiin noista syistä vaikkei kuume olisi vielä välttämättä noussutkaan.

Toki näkee, ja olisin ilman kuumettakin pitänyt kotona, kun on nuutunut ja valittaa pääkipua. Oon vaan utelias, kun en ikinä muista noita kuumeen rajoja.

esim joissain kuumelääkkeissä sanotaan, että voi antaa jos lapsella kuumetta yli 38,5. joskus itsekin lääkärissä sain ohjeen, että kaikki alle tuon on "lämpöä". no itselläni ainakin niin harvoin kuumetta, että jos on 38 niin olen kyllä ihan sänkykamaa. eli...?

Yhteistyössä