Mikä on mielestäsi paras kantoliina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

inom

Jäsen
05.01.2006
126
0
16
Kantoliinan hankinta olisi edessä. Ihan pienelle vauvalle olen ajatellut trikoista kantoliinaa, mutta kun niitäkin on niin monia! Nyt siis kaipaisein apua malleissa ja merkeissä:

-millaisia ominaisuuksia kantoliinalla tulee olla?
-mitkä ovat mielestäsi hyviä merkkejä (ja joissa hinta-laatusuhde kohdallaan ;) )?

Meillä eniten käytössä pikku-ruu. Oikein hyvä on ja hinnaltaan kohtuullinen. Käy 13 kiloon asti (jotkut myös 18 kg). Tarpeeksi pitkä ja pienet solmut. Mulla on myös Kaislakehto trikooliina ja kudottu liina. Kaislakehto on ihanan kevyt kesällä, mutta alkaa tuntua liian heppoiselta (tyttö 7 kk, 9 kg). Kudottu liina varmasti hyvä, kun vauva on isompi ja talvikäytössä.

Suosittelen pikku-ruuta lämpimästi ensimmäiseksi liinaksi. Sitten voi tarpeen mukaan hankkia kudottua liinaa ym. Eihän niitä ihania kuoseja ja materiaaleja voi kukaan vastustaa... :saint: .

Mukavia hetkiä kanniskelun parissa! Jos tarvitset käytännön vinkkejä sidontoihin ym., laita viestiä.

Kiitos vastauksestasi Kimalainen!

Olenkin tuohon pikku-ruuhun käynyt jo netissä tutustumassa. Mieluummin haluaisinkin ostaa kotimaisen, ja tuossa pikku-ruussa hinta olis aika kohdallaan.

Onko muita mielipiteitä? :)

Meilla on kaislakehdon liina, edellinen oli pikku ruu mut myin sen esikoisen jälkeen pois. Nyt ostin kaislakehdon (kotimainen liina) ja olen tosi paljon tykännyt =)
Mun mieelestä tää on kevyempi päällä kuin toi pikku ruu. Kannoin vauvaa heti kun päästiin kotiin ja tosi helppo sitoa, meillä sellainen liina jossa tasku joten keskikohtakin löytyy helposti :laugh:

Mun mielestä tässä liinossa on kyl hintalaatu suhde kohdallaa, taitaa ollapikkasen kalliimpi kuin pikkuruu mut mä olen kyl tykännyt, lisäksi liinaan kuuluu säilytyspussi mikä on kätevä vaikka kaupungilla. :)