Mikä on mielestäsi sopiva summa, jolla osallistuisit kaverisi polttareihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan järkyttävä pyyntö! Viimeksi kun osallistuin kaverin polttareihin, oli summa tosiaan noin 50€/nuppi, ja tosi hyvän ohjelman olivat kaasot saaneet sillä rahalla järjestetyksi.

Varsinkin kun ei se hinta jää osallistujilla tuohon pelkkään "osallistumismaksuun". Itsellä esim. suurimman kustannuksen muodostivat matkakulut, koska asuin noin 200km päässä paikkakunnasta jossa polttarit järjestettiin. Osa kauempaa tulleista joutui myös lisäksi maksamaan itselleen hotellihuoneen. (Itse sentään pääsin majoittumaan sukulaisten luo.) Tämän lisäksi kaikki morsianta lukuunottamatta maksoivat päivän aikana omat omat ravintolasyömisensä ja juomisensa.

En noin kalliilla osallistuisi ellen itse olisi kaaso, ja tuossa summassa pelkästään jotain morsiammelle tarkoitettua.

Läheisen ystävän/sukulaisen polttareihin voisin laittaa 100e mutta silloin toivoisi saavansa rahoilleen jotain vastinetta. Muuten 50e olisi ok summa.

Jos olisi hyvä ystävä tai läheinen josta välitän, niin voisin pistää aika paljonkin rahaa niihin. Jotkut semitutut ja muut saisivat muutaman kympin jos sitäkään.

Riippuu tosiaan mitä polttareihin kuuluu. Eihän polttareiden idea ole olla vaan lahja morsiamelle, vaan kivaa myös muille osallistujille. Itselläni on ensi kesänä polttarit (siis ei omat vaan ystävän), joihin menee reilut 150e/ osallistuja, mutta summa sisältää myös minulle kaikkea kivaa mm. yöpymisen erikoisessa hotellissa ja täyden illallisen muun ohjelman ohella, niin maksan tuon mielelläni. Vaikka olen opiskelija. Meillä toki todella tiivis ystäväporukka, jonka kesken polttarit järjestetään, eli ei oletetakaan, että joku tutuntuttu haluaisi maksaa noin paljon viettääkseen viikonlopun meidän kanssa. Tuosta summasta ilmoitettiin myös todella hyvissä ajoin, niin saattoi alkaa säästää etukäteen.

Yhteistyössä