mikä on niin vaikeaa anopin kunnioittaa meitä...(lasten makean syönnistä yms)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
elikkä anoppi ja appi ukko kävi sitte tossa kylässä yks päivä no ei siinä mitää mut meil ei ollu tarjottavaa ku kahvia ja voi leipää ku tuli tarhan jälkeen tossa viiden aikaan. lapset just haettu tarhasta yms...no lapset site oli et pitäs saada keksiä yms... oltiin miehen kanssa että ei nytten et aina ei voi saada hyvää....no anoppi meni lasten kanssa yläkertaan leikkimään kun lapset pyysi no ei menny ku 5min ni tullaan alas et he menenvät nyt käymään tossa lähikaupassa hakemassa jäätelöä ja keksiä ku lapset nyt haluavat niin täytyyhän niiden saada! rupeeppa siinä sit sanoman et ei nyt syödä mitään jäätelöä ku oli jo lapsille luvattu!
meillä ku toi 4v on niin herkkä sokerille et tulee herkästi sokeri humalaan ja taas illalla riehuttiin ja käytiin yli kierroksilla ku oli saanut sokeria.

ja anpoppi tosiaan tiesi tämän mutta ei voi kuunnella ja uskoa kun sanotaan et lapsilla on karkki päivä vkl yms ja viikolla ei mielellään makeaa syödä.
itekki tossa ammulla klo.4.00 soi kello ni sitä ei oikeen jaksa enää illalla riehuvaa lasta ja varsinkaan kun sen voi vältää!

pakko oli purkuatua ku vatuttaa niin paljon!
toivottavasti oku sai selvää sekavasta tekstistä!

höh, onpa ikävää. meiltä löytyy myös se kolikon kääntöpuoli yliyliterveysintoilija anoppi ja sielläkö käydään niin lapset ei sitte koske mihinkään. Pitää varmaan alkaa kohta roudaan omat eväät mukana. No juo ne lapset vettä hanasta.

Tuttua täälläkin. Toisaalta pitäähän isovanhempien saada hemmotella lapsia mutta jos vanhemmat on jotain päättänyt ja lapsille sanonut niin ei isovanhemmilla ole oikeutta sitä kumota. Meillä on isovanhemmat vähän kauempana että ongelmaa ei asiasta ole päässyt tulemaan kun yleensä sitten lapset saavatkin syödä silloin kun isovanhempia harvoin näkee. Mut jos vaikka joka viikkoista olis tuo niin pakko olis sanoa appivanhemmille ettei vanhempien auktoriteettiä saa viedä.

Mulla on muuten maailman paras anoppi,mutta mua ärsyttää se kun siellä ollessa lapsille tarjotaan jäätelöä ja pullaa ja leipää ja omppua ja ja ja..Mutta minä sanon ihan nätisti,että nyt ei syödä sitä ja tätä ja mies samaten,kyllä lapset sen kestää että joka kerta ei saa jätskiä yms.

Vaikka ollaankin heillä,niin mun mielestä silloin kun minä tai lasten isä ollaan paikalla,on se päätäntävalta asiasta meillä ja sitä toteutan,suuttuu vanhemmat tai ei.

Meillä ukki AINA (ok muutaman vuoden aikana tainnu olla 2-3kertaa ettei namuja ole ollut) tarjoo lapsille namuja, minen enää jaksa siihen puuttua, kaks vuotta yritin.. mutta se onneks on vaa n5-10namua per turpa ja neki pieniä karkkeja, sit tietty on pullaa jne, eipähä tarvi kotona tarjota kersoille nameja ku lauantaina :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Tuttua täälläkin. Toisaalta pitäähän isovanhempien saada hemmotella lapsia mutta jos vanhemmat on jotain päättänyt ja lapsille sanonut niin ei isovanhemmilla ole oikeutta sitä kumota. Meillä on isovanhemmat vähän kauempana että ongelmaa ei asiasta ole päässyt tulemaan kun yleensä sitten lapset saavatkin syödä silloin kun isovanhempia harvoin näkee. Mut jos vaikka joka viikkoista olis tuo niin pakko olis sanoa appivanhemmille ettei vanhempien auktoriteettiä saa viedä.

mun mielestä se hemmottelu/herkuttelu hetket vois keskittää siihen kun lapset on mummolassa hoidossa... niin saavat sitten "seurauksetkin" kestää itse... mummolan sääntöihin en aio juurikaan puuttua, mutta kotona on omat säännöt riippumatta siitä kuka on kylässä!

[quote="ap"
appi ukko
voi leipää
sokeri humalaan
yli kierroksilla
karkki päivä
[/quote]

nämä ovat yhdyssanoja ja meijän ala-asteella olevat lapsetkin tiesivät, kun äsken testasin. häpeä.

No meillä ei mummo ja vaari ohita meitä kysyy aina ensin jos jostain epävarmoja mutta kyllä minä olisin sanonut kuitenkin ettei käy koska asia oli jo puhuttu ja mummo ja vaari sen kyllä kuuli. pidä tiukka linja kun lapse myös osaa käyttää tilanteen hyväkseen :D tota meidän poikakin yrittää toisinaan :wave:

Ymmärrän pointin.

Itse henk. koht. en haluaisi, että mummin kanssa mukavaan oleskeluun kuuluisi aina herkkujen syöminen. (Eikä meillä kuulukaan. ) Haluan, että hyvä olo tulee jostain muustakin, kuin syömisestä.

Terveisin, tunnesyöpöttelystä eroon päässyt

Alkuperäinen kirjoittaja cruelladevil:

mun mielestä se hemmottelu/herkuttelu hetket vois keskittää siihen kun lapset on mummolassa hoidossa... niin saavat sitten "seurauksetkin" kestää itse... mummolan sääntöihin en aio juurikaan puuttua, mutta kotona on omat säännöt riippumatta siitä kuka on kylässä!

Joo, sitähän tuossa kirjoitinkin että meillä isovanhemmat näkee lapsenlapsensa niin harvoin mutta jos olis useammin niin kyllä minäkin puuttuisin asiaan. Kun harvoin näkevät niin ei se ole niin vaarallista vaikka vähän herkkuja antavatkin.

mun mielestä on väärin et anoppi ei kysy meiltä et käykö jos käytäissin lasten kanssa kaupassa yms...muttaku puhuttaan lapsille ensin. ja anoppi tiesi ettei hyväksytä makeaa viikolla!
tämä kun ei ole eka kerta sieltä tullaan aika usein jonkun nami pussin tai jäätelön kanssa kylään vaikka ollaan sanottu ettei arkena syödä karkkia yms!siinä olet sitte itekki ihan väsyneenä ja lapset riehuu minkä kerkiää eikä nukkumaan menosta tule mitään! kyseisenä päivänä millon tää tapahtu ei oltu edes ehditty tarhan jälkeen ehditty syödä mitään suolasta...(anoppi tiesi tämän) ni lapset sitte söi tarhan jälkeen jäätelöä ja keksiä!
sitten ihmeteltiin kun lapset oli ihan sokeri humalassa ja kun toi tyttö tulee vielä niin herkästi yli energiseksi mutta kun ei vittu uskota ni ei!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mun mielestä on väärin et anoppi ei kysy meiltä et käykö jos käytäissin lasten kanssa kaupassa yms...muttaku puhuttaan lapsille ensin. ja anoppi tiesi ettei hyväksytä makeaa viikolla!
tämä kun ei ole eka kerta sieltä tullaan aika usein jonkun nami pussin tai jäätelön kanssa kylään vaikka ollaan sanottu ettei arkena syödä karkkia yms!siinä olet sitte itekki ihan väsyneenä ja lapset riehuu minkä kerkiää eikä nukkumaan menosta tule mitään! kyseisenä päivänä millon tää tapahtu ei oltu edes ehditty tarhan jälkeen ehditty syödä mitään suolasta...(anoppi tiesi tämän) ni lapset sitte söi tarhan jälkeen jäätelöä ja keksiä!
sitten ihmeteltiin kun lapset oli ihan sokeri humalassa ja kun toi tyttö tulee vielä niin herkästi yli energiseksi mutta kun ei vittu uskota ni ei!

No nyt vaan kova kovaa vastaan |O on se anopin uskottava :kieh: älä anna periksi ota vaikka herkut pois jos ei muuten usko selitä asia ja sano että toivot että sinua ja miestäsi kunnioitetaan koska olette kuitenkin lasten vanhemmat :hug: voimia sinulle ei helppo tilanne.

Ihan turhasta valitat. Taidat olla vähän hysteerinen tuon makean syömisen suhteen. Ei se yhteenä jäätelöön se elämä voi kaatua jos muuten pidätte ilmeisen tiukkapipoista linjaa. Onhan ne sen anopinkin lapsenlapsia, ei ole kiva, kun miniä on hyeenana kyttäämässä koko ajan mitä hän tekee lastenlasten kanssa. ihan normaali lapsi se on varmasti se sunkin lapsi, eikä siitä mihinkään kärsi, jos mummu ostaa sille joskus jäden.

Yhteistyössä