mikä on oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
vauva 10kk heräilee 2-4 kertaa yössä itkemään. itse nukun tulpat korvissa koska mies kuorsaa ja etten heräisi joka äänähdykseen. Mies on mulle raivona ku en herää tarpeeksi aikasin vauvaa hyssyttelemään että meijän kolmivuotiaan unet kärsii (nukutaan kaikki samassa huoneessa) että mun täytys mennä toiseen huoneeseen "kävelee" vauvan kanssa aina ku se herää. Ite oon sitä mieltä et pitäs saada rauhottuun ja nukkuu omaan sänkyyn silittelyllä, mut olisko sit parempi et nukahtaa aina syliin ja pullolle koska niin se käy ehkä vähän nopeemmin, mut kärsiikö meijän esikoinen toisen yöllisistä "huudoista" jotka kestää joskus jopa tunnin kerrallaan ja joskus nukahtaa minuutissa ku vähän laittaa kättä selän päälle eli onko oikein lähtee toiseen huoneeseen hyssyttellee kunnes nukahtaa vai hyssytellä omaan sänkyyn? Miten te toimitte joilla useempi ku yksi lapsi ja kaikki nukkuvat samassa huoneessa? tulipa pitkä kirjotus ja varmaan aika sekava, mut kiitos jos jaksoitte lukea ja kommentoida!

MLL:llä on hyvät unikouluohjeet. Niiltä saa sellasen 'ohjaajanki' kotiin käymään jos haluaa. Voin lämpimästi suosiella. Ovat asialleen omistautuneita ja ihania ihmisiä :)

Ja meillä kaikki kans samas huonees nukutaan. Omaan sänkyyn taputtelemalla rauhoitin, jos sattui heräämään. Älä ny enää jatka mitään ympäri kämppää kantoja. SItä rallia saat jatkaa hamaan tulevaisuuteen asti....

Äijä saa nyt vain luvan ottaa osaa yhteiseen projektiin, eli unikouluun, niin saatte kohta koko porukka nukkua yöä ilman katkoksia.

itse nukutin kakkoslapsen sylissä 2vuotiaaksi asti, juuri tämän ongelman takia. Koko talo olis herännyt jos en olis ottanut syliin ja kävellyt vauva sylissä.

Ekan kanssa kaikke meni toisin.

tuskin se mies siitä isomman lapsen yöunista on huolissaan, jos lapsi ei edes herää. taitaa ite haluta nukkua. pistä miehes hoitamaan pieni lapsi haluamallaan tavalla yöllä, jos sun tapa ei miellytä. ite rauhoittelisin sänkyyn, mutta en ehkä tuntia antaisi kitistä. joka tapauksessa omaan sänkyyn nukahtaminen palkitsee teidät muut myöhemmin.

No meillä on lapset 1,5 kk ja 1,5 v, samassa huoneessa nukutaan. Vanhempi heräsi aluksi mutta enää ei, ellei huuto jatku pidempään. Iskällä on korvatulpat jos sen täytyy saada nukutuksi ja pienin rauhoittuu yleensä rinnalle. Jos se ei rauhoitu rinnalle tai tutilla, niin saatan nousta ylös ja vaihtaa vaipat tai taputella mutta yleensä nukahtaa. Itse olen puolikuuro eli en välttämättä herää jos vauva itkee mutta mies sitten taputtaa tarvittaessa hereille.

Jos meillä olisi noin, niin varmaan vuoroteltaisi vauvan kanssa jotta kumpikin saisi nukkua etenkin jos on jo pullolla eikä tarvitse tissiä.

Minä nukun 1.9veen ja 6kk kanssa samassa huoneessa. Ja yöllä en Tod. lähde pois huoneesta. Korvatulpilla minäkin olen nukkunut jo puoltoistavuotta. Yhtään yötä en ilman.

Suostuisko mies nukkumaan jossain toisessa huoneessa isomman lapsen kanssa edes vähän aikaa että voisit rauhassa keskittyä vauvaan? Epäreilua todella että sun pitää joka yö herätä! Ei sun tartte nousta kävelemään, tee niinkuin susta tuntuu äläkä kuuntele sitä miestä, sais itse nousta öisin!!!

Eikö muuten sen miehen kuorsausta mitenkään saa vähennettyä, sittenhän et tarvitsisi niitä korvatulppia? Meillä ostettiin apteekista semmosta suihketta, vaimeni huomattavasti! Myös ylipaino pahentaa kuorsausta, on niitä muitakin syitä. Pointtini on että mies on osa "ongelmaa".

kiitos vastauksista! unikoulua olen miettinytkin. Toisinaan nukutaan hyvinkin ja toisinnan hyvin huonosti. Itse olen ärtynyt yö ja aamu heräilyihin, mutta varsinkin miehen kommentit saa mut ärtymään ja tuntemaan itseni huonoksi äidiksi. Mies on selkä sairas eikä nostele vauvaa kun pakon edestä eli minulla kaikki hoitovastuu ja tuntuu että mies vaan arvostelee mun hoito tapoja ja tekis kaiken toisin jos vaan sairaudeltaan pystyis

Yhteistyössä