mikä on pienin ikäero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm...

Vieras
eli mikä voi olla pienin ikäero eri raskauksista syntyneillä täyssisaruksilla?? Ja mikä on pienin ikäero sinun tuntemiesi sisarusten välillä...?
Kysymys siksi että näin unta että meille syntyi tyttövauvat 6kk ikäerolla,ja aloin miettiä voisiko olla käytännössä mahdollista??? Jos tulis heti edellisen syntymästä uudelleen raskaaksi,ja seuraava syntyy keskosena niin ehkä...???

Itse tiedän sisarukset joilla on 11kk ikäeroa,toinen syntyi tammikuussa,seuraava saman vuoden joulukuussa...

mun kaveri tuli raskaaksi 4 viikkoa synnytyksen jälkeen ja sit tää seuraava lapsi syntyi vielä vähä etuajassa,että niillä oli muistaakseni joku reilu 9kk ikäeroa.

Tuli tuosta omasta tekstistä vielä mieleen, onko kenelläkään nuo pienen ikäeron sisarukset syntyneet samana vuonna? Eka alkuvuodesta ja toinen loppuvuodesta? Kiva mennä samaan aikaan kouluun, varmaan luullaan kaksosiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:
Tuli tuosta omasta tekstistä vielä mieleen, onko kenelläkään nuo pienen ikäeron sisarukset syntyneet samana vuonna? Eka alkuvuodesta ja toinen loppuvuodesta? Kiva mennä samaan aikaan kouluun, varmaan luullaan kaksosiksi...

Meillä on ja samalla luokalla muksut.

Tiedän yhden perheen, johon on syntynyt kahdet kaksoset yhden kalenterivuoden sisällä, siis kaksoset tammikuussa ja toiset kaksoset joulukuussa...

Samana vuonna syntyneitä sisaruksia sanotaan muistaakseni irlantilaisiksi kaksosiksi..... Muistaakseni Fjongalla oli tälläiset.

Meillä lapsilla ikäeroa 7min, mutta ne onkin kaksoset. Kuopukseen heillä on ikäeroa 13kk. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiPikkuInkkuli:
Samana vuonna syntyneitä sisaruksia sanotaan muistaakseni irlantilaisiksi kaksosiksi..... Muistaakseni Fjongalla oli tälläiset.

Joo ja åbo taisi kutsua lestadiolaisiksi kaksosiksi minun lapsia, hyvä termi mielestäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja 7kk:

Tiedän yhden perheen, johon on syntynyt kahdet kaksoset yhden kalenterivuoden sisällä, siis kaksoset tammikuussa ja toiset kaksoset joulukuussa...

Vau! Siinä riittää äidillä puuhaa, toivottavasti on ollut tukijoukkoja apuna. Alkuun on voinut olla lievästi kaaottista. :x

Itse olen salaa haaveillut kaksosista, mutta ei taida meille tulla. ;) ( Ja tiedän että kaksosraskauksiin liittyy riskejä yms., mutta silti...)

Yhteistyössä