Mikä on se pääkallokuvioiden "hienous"? Etenkin lastenvaatteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalkkis (vähä reilu 20) mut silti vissiin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalkkis (vähä reilu 20) mut silti vissiin..

Vieras
Tuosta tarhakuvausketjusta tuli mieleen tämä asia, mitä ihmettelen jokaisella kauppareissulla ja monesti muulloinkin. Minulla kun on kaksi poikaa ja poikien vaatteet siis jatkuvasti esillä.

Eli mikä ihme on tämä pääkallokuva-villitys lasten vaatteissa? Nehän on kuolleitten ihmisten luita!!?!! Miksi niillä pitää, tai miksi ylipäätään halutaan koristella lasten vaatteet pääkalloilla ja sääriluilla??

Me ollaan miehen kans oltu alusta asti (esikkon nyt 4,5 v) sitä mieltä, että lasten vaatteissa (ja kaikessa muussakin) pitää ensisijaisesti näkyä ilo ja elämä. Ja eikö kuolleitten ihmisten luut oo tosi kaukana siitä??!

Tuntuu vaan, että kaikkiin vaatteisiin noita kauhistuksia lykätään, jopa kravatit ja "paremmat" neuletakit saa jonku kalloviritelmän rinnuksiin :/

Ei ei ei, ei meille sellasia, mutta miksi toiset niitä ihannoi? Etenkin lapsilla?
Se ihan oikeasti kiinnostaa.

on trendikästä olla röyhkeä ja itsekäs ja ahne,ja lisäksi halutaan matkia ja laittaa päälle mitä muillakin. ja mitä se haittaa jos on ahne, että pitää päällä kuolleiden luita, ja vielä merimies siihen päälle tappamaan ne muut ihmiset. se on sitä globalisaatiota ja trendikäst nykyaikaa.

No mää oon ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta meidän pojalta löytyy kyllä yksi pääkallopuku :D Tosin siinä nuo pääkallot ovat lähinnä "söpöjä" ja tuo puku ostettiin yöpuvuksi kun on niin lämpöinen. Mutta muuta pääkalloa meille ei tuu....ainakaan vielä kun poju vasta 1v8kk.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mantatytt%F682&image_id=75224299

Meilläkin noita kauan vältettiin, mutta nyt kun poitsu 4-vee osaa itse olla vailla, niin periksi on annettu :) Lapset kuitenkin näkee asiat niin eri tavalla, tuskin ajattelevat että kuvissa on kuolleiden luita tms. Tämä nyt on vaan tätä aikaa, Lordit ja muut hirviöt jyrää :)

Meillä taitaa olla pääkallokravatti pojalla, mikä on liian suuri..ei siis käytetä sitä aikoihin. Mun mielestä jotkut pääkallovaatteet on jopa söpöjä :whistle:
Mutta juur kattelin kaupassa pienten poikien paitaa missä oli joku hirviöjuttu, se ei ollut kiva :/

myöskään. elämässäni olen nähnyt niin paljon pahoja asioita ja hengestään taistelevia lapsosia joten en halua kuolemaan liittyviä kuvia lastemme vaatteisiin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin noita kauan vältettiin, mutta nyt kun poitsu 4-vee osaa itse olla vailla, niin periksi on annettu :) Lapset kuitenkin näkee asiat niin eri tavalla, tuskin ajattelevat että kuvissa on kuolleiden luita tms. Tämä nyt on vaan tätä aikaa, Lordit ja muut hirviöt jyrää :)

näin meilläkin.

En itsekään niistä pääkallojutuista pahemmin tykkää, mutta lähinnä siksi että niitä on nykyään niin ihan joka paikkaan pitänyt ahtaa.
Jos näen lapsen vaatteessa pääkalloja, niin en kyllä ajattele niitä mitenkään "kuoleman" kuvina tai kuolleiden ihmisten luiden kuvina, vaan ihan vaan kuvina. Ehkä siinä on vähän jotain merirosvomeininkiä tms.

Ne on vaan niin räleitä ja rouheita :D . No mutta meidän pojalta(5v) ei niitä löydy mun muistaakseni. Voisi löytyä mutta ei vaan oo. Eiku pirates-alkkareita on saanu lahjaksi. Ainiin ja piratespitkiä kalsareita oon ostanu.
Toiset ajattelee luita kuoleman symboolina, toiset ihan luonnollisena osana meitä ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ne on vaan niin räleitä ja rouheita :D . No mutta meidän pojalta(5v) ei niitä löydy mun muistaakseni. Voisi löytyä mutta ei vaan oo. Eiku pirates-alkkareita on saanu lahjaksi. Ainiin ja piratespitkiä kalsareita oon ostanu.
Toiset ajattelee luita kuoleman symboolina, toiset ihan luonnollisena osana meitä ihmistä.

Yleensä niitä merimiesaiheisina kaupataan, ja merimiehet tappavat... se on kai hauskaa useimmista mammoista.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

Just kun tähän aattelin nasevasti huomauttaa että minkä takia pääkallo ja luut liittyy kuolemaan niin johan sinä sen sanoit :D

Ajattelen samoin kuin ap.
Vastustan viimeiseen asti kaikkien rumien vaatteitten ostoa. (Ompelukone kutsuu...)

Kaikkein vähiten ymmärrän merirovojen ihannointia. Eli rikollisten ihannointia.

Oon kai yhtä kalkkis ku sä ja saman ikäinenkin kai :D Ollaan miehen kaa mietitty et jatkossa pitää vissiin marimekon raita- ja pallopaitoja ostaa pojille ku muissa kaupoissa kaikki paidat on ihan järkkyjä.

just tänään kävin vaate kaupoilla ja kotiin jotain kivaa söpöä ettiä poitsulle. Mutat niin monissa on rumia pääkalloja...tai ehkä ovat söpöjäkin, mutat en myöskään oikein miellä sitä lapselleni sopivaksi.
En oikein tiedä millaisia vaatteita haen, mutat ei oikein kivoja ole pojille tarjolla....vaikeaa...

Samaa mieltä kuin ap.. en tykkää yhtää koko pääkallokuvioinnista saatikka sitten lasten/vauvojen vaatteissa!!! Ja sitte ku sitä kuviointia on verhoissa, matoissa, lakanoissa, pyyhkeissä, vaatteissa, takeissa, kengissä.. joka paikassa.. En ymmärrä!!!

Ai niin. Esikoinen 4½v näki kaupassa avaimenperiä. Ne oli vähän tyyliteltyjä pääkalloja. Tyttö vaan sattui ottamaan sen käteen väärinpäin, niin että ne luut oli ylöspäin. katteli sitä hetken aikaa ja kysyi; Onko tää HIRVI? Näki siinä siis sarvet ja turvan. :D

meijän poitsulla on kakski pääkallopaitaa,ja so what..se nyt ei minun mielestä meinaa et ihannois merirosvoja,tai kuolemaa tms. ja minun mielestä on ihan naurettavaa liiottelua tommosista kitistä.enemmän mua etoo ku kakarat kattoo jotailastenohjelmia missä on väkivaltaa ym ja leikkii lelupyssyillä mut silti semmosista harvemmin valitetaan.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
meijän poitsulla on kakski pääkallopaitaa,ja so what..se nyt ei minun mielestä meinaa et ihannois merirosvoja,tai kuolemaa tms. ja minun mielestä on ihan naurettavaa liiottelua tommosista kitistä.enemmän mua etoo ku kakarat kattoo jotailastenohjelmia missä on väkivaltaa ym ja leikkii lelupyssyillä mut silti semmosista harvemmin valitetaan.. :whistle:
Mä en tahtois että katotaan muumeja kun nekin on älyn... jos ei nyt vakivaltaisia niin päällekäyviä. Pappa on pyssy kourassa vähän väliä.

Yhteistyössä