Mikä on sopiva hinta Legoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Duploautoista? Siis sellaisesta mitkä maksaa kaupoissa 17-25e, siihen toki vielä kuuluu muutama peruspalikka. Tarkoitan vaikkapa roskisauto, traktori, kuormaauto jne...Onko 10 e liian kallis?

Entäs peruspalikoista mitä ootte maksaneet? onko 0,10e/kpl ok-hinta? Katsoin että halvin 80-palikan boxi maksaa netissä 25e(+postikulut tietty), eli yli 30snt/kpl

Entäs erikoispalat?kukat, ukot, eläimet jne, mikä on niille HYVÄ hinta?

Hakusesse olis joku hyvä setti, mutta noiden hinnat on vähän hakusessa. Ja eivät kaikki setit todellakaan ole halpoja,.jotkuthan pyytävät enemmän kuin kaupassa maksaa uusi setti, mutta joku kai ostaa..
Eli vinkkejä ja neuvoja kaivataan, miten tunnistaa edulliset duplot?:)

Ja normilegoissa ilmeisesti 10-15 e/kg on aika hyvä hinta, eikö vaan?

Itse ostan käytettynä hyväkuntoisia. Duplo palikan hinnaksi lasken 0.15 € - 0.25 € /kpl. Jos paketissa paljon erikoisosia, niin voin maksaa enemmän. Palojen hinta + postikulut : kappalemäärällä ei ylitä 0.25 €. Tarjouksessa kaupasta voi saada uusia 0.20€ kappalehintaan. Jos erikseen myydään esim. noita autoja tai isompia duploja, maksaisin niistä 0.50€ - 3€ kpl. Rakennuslevyt ovat asia erikseen.

Ai isoista rekoista ja traktoreista vain 3 euroa?:) Mä en oo vielä törmännyt että joku myisi näin edullisesti. Täyty varrmaan jatkaa etsintöjä.
Entäs ukkeleiden, eläimien ja nuiden erikoisosien hinnat?

Riippuu niin paketista. Kirpparilta olen ostellut mm. paketteja jossa on joku auto, muutama ukkeli ja/tai elukka + muita pieniä erikoispalikoita, ja sitten loput peruspalikkaa. Paketit on olleet kokoluokaltaan siis noin sipsipussin kokoisia. Näistä maksoin 7-10€.

Törkypaljonhan noista yleensä pyydetään, jostain legoautosta voidaan kirpparilla pyytää 10€. Jää kyllä hyllyyn. Käytetty on käytetty. Ja jos mietitään että esim tänään juuri prismassa näin isoja legopaketeita alennuksessa, uusi isohko merirosvolaivasetti jossa suurin osa erikoispalikkaa, hinta alle 40€.

Joskus kai esitettiin täällä sellaine perussääntö kirpparituotteille, että 1/4 tai 1/5 alkuperäisestä hinnasta on käypä. Merkkituotteista voi pyytää enemmän. No, legot nyt on kysyttyjä, mutta varmaan niissäkkin harvinaisuusasteen ja kuluneisuuden mukaan.

Mä en ole maksanut käytetyistä hirveitä summia. Boxista, jossa oli peruspalikoita ja eläimiä, maksoin 5 €, talosta (uutena kai jotain 80€) maksoin 15 euroa ja linnasta 20€.

Mun mielestä taas legot ja dublot voi olla melko kalliitakin koska ovat yleensä täysin uuden vertaisia (vrt kirppiksellä käytetty vaate tai jokin lelu joka helposti vähän risa)
Voit pyytää ihan reilua hintaa ja alentaa jos ei mene kaupaksi. Vaikea sanoa tässä hintoja kun niitä tuotteita on niin erilaisia...

Yhteistyössä