mikä on sopivaa lihaa vartaisiin, grilliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi grillaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi grillaaja

Vieras
En ole oikein liha-alan expertti joten neuvokaa mitä voi grillata vartaissa, hiiligrillissä.

naudan ulkofilekö? se on ainaki mureaa. Ja kallista:(
porsaan sisäfile olis tarjouksessa Citymarketissa, mutta se on varmaan sitkeää ja vain uunipaistiksi sopivaa...

Myydäänkö kaupassa valmiita varraskuutioita, vai pitääkö ostaa iso lihapala, josta itse leikata?
Niitä ihan valmiita vartaita en osta, kun ne on marinoituja.

Mitäs muuta kasvista, kuin paprikan paloja voi laittaa vartaisiin grilliin?

Possun sisäfile sopii grillattavaksi oikein hyvin, se nimenomaan on nopeasti kypsyvää vartaissa :) Osta file, leikkaa kuutioiksi ja marinoi sitä ennen grillaamista. Usein kannattaa laittaa vihannekset ja kasvikset omiin vartaisiinsa ja lihat erikseen, koska kypsymisajat ovat erilaisia.

Possun sisäfile ei ole sitkeää. Naudan ulkofile on parasta mahdollista grillilihaa! Marmoroitu sellainen. Kannattaa molemmat ostaa palana niin on edullisempaa.

kesäkurpitsaa, kevätsipulia, sieniä, ananasta, munakoisoa

Mä liputtaisin naudan fileiden nimeen. Lisäksi kana on hyvää (fileinä tai paloiteltuna vartaissa). Vartaat kannattaa tehdä niin, että on kasvikset omissa vartaissaan ja lihat omissaan. Silloin ei joudu kärtsäämään rehuja, että saa lihan kypsäksi. Hyvää on myös jauheliha (jos halvempaa kaipaat), Siitä voi taputella pihvit tai tehdä semmoisen kebabin varraskepin ympärille.

Mä ostan broilerin filepihvejä, ja leikkaan itse paloiksi. Kypsyy nopeasti, on mureaa ja hyvää, parempaa kuin possun lihat ym...

Mä laitan vartaisiin lihan lisäksi mm. sipulin paloja, kirsikkatomaatteja, herkkusieniä, paprikaa, nakkia ja pekonia.

olemme grillanneet vuosia vähän kaikenlaista lihaa, broileri, kalaa, riistaa (poroa,hirveä, lintuja) kaikki ovat olleet oikein hyvän makuisia. Kun niitä kuumentaa sopivasti niin ei poro,possu tai mukaan liha mene sitkeäksi. Niillä vaan on eri pituinen kypsymisaika.

kaikki ovat olleet erittäin maukkaita ja hyviä. Kasviksiakin voi grillata oikein hyvin, sieniä, paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaatteja, jne.

mielikuvitus vaan rajana.. rohkeasti kokeilemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä ostan broilerin filepihvejä, ja leikkaan itse paloiksi. Kypsyy nopeasti, on mureaa ja hyvää, parempaa kuin possun lihat ym...

Mä laitan vartaisiin lihan lisäksi mm. sipulin paloja, kirsikkatomaatteja, herkkusieniä, paprikaa, nakkia ja pekonia.

Ihanat kotimaiset kasvikset =) Hih!

Alkuperäinen kirjoittaja selevä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Ihanat kotimaiset kasvikset =) Hih!

Juu eiks ookkin! :D

Yhteistyössä