Mikä on sulle arka aihe tällä palstalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja supermami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja supermami:
Eli mikä kolahtaa eniten. Onko se että et imettänyt vauvaasi, veit vauvan liian aikaisin mummolaan hoitoon, liian varhain päivähoitoon, vai kenties pidät ylipitkää päivää lasta hoidossa, oletko tupakoinut raskausaikana...

Noista ei kyllä kolahda mikään, olen (ja mies on myös) hoitanut ne asiat niin kuin minusta ne on pitänytkin hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hiiren harmaana:
Mulle kaikki abortti/raskauden keskeytys ketjut. Mä olen tehnyt keskeytyksen kromosomivirheen vuoksi ja eräässä ketjussa tällaiset ihmiset vertaistettiin natsiksi. Silloin sattu ja lujaa!

Peesi.
Onneks en ole lukenut kyseistä ketjua, mutta samaa mieltä. Tosin meidän enkelillä monia rakenteellisia poikkeuksia ts. ei elin mahdollisuutta.

Ylipäänsä keskustelut, joissa yleistetään. Mikään, ei niin mikään asia tässä maailmassa ole niin musta-valkoinen kuin se ulkopuolisen silmissä näyttää. Aina on helppo moralisoida ja laukoa nk. totuuksia, mutta sitten kun se nalli napsahtaa omalla kohdalle niin... Ei elämä ole niin musta-valkoista kuin kuvitellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulle vaikea aihe on synnytyksen jälkeinen masennus, josta kärsin enkä tiennyt... Mutta lapseni joutui kärsimään siitä kuitenkin. Jälkipyykkiä pestään nyt :(

Totta, lapsi kärsii kun äiti ei puhu, ilmehdi, hyvä kun hoitaa rutiininomaisesti.

Mulle kaikki abortti/raskauden keskeytys ketjut. Mä olen tehnyt keskeytyksen kromosomivirheen vuoksi ja eräässä ketjussa tällaiset ihmiset vertaistettiin natsiksi. Silloin sattu ja lujaa!

Mulla taas sama aihe on arka toisesta syystä. Meillä on vammainen lapsi ja usein tekee pahaa kun lukee ihmisten suhtautumisesta heihin, monien mielestä abortti on ainoa vaihtoehto. Lapsen elämä on pelkkää kärsimystä, tulee kalliiksi yhteiskunnalle, vanhemmat vain rahastaa lapsella, päiväkotikaverit kärsii erityislapsesta ja ties mitä.

Jos erehdyt sanomaan ettei meidän lapsi kärsi vaan on kaikille rakas ja päiväkotikaverit tykkää niin tulee vakikommenttina "odota vaan kunnes lapsi kasvaa!" Ahdistaa tulevaisuus, ei niin lapsen itsensä vaan sen kannalta millaisten ihmisten keskellä hän joutuu elämään.

Monesti vaan tuntuu että enemmän saisin ymmärrystä ja hyväksyntää jos olisin päätynyt aborttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen harmailija:

Mulla taas sama aihe on arka toisesta syystä. Meillä on vammainen lapsi ja usein tekee pahaa kun lukee ihmisten suhtautumisesta heihin, monien mielestä abortti on ainoa vaihtoehto. Lapsen elämä on pelkkää kärsimystä, tulee kalliiksi yhteiskunnalle, vanhemmat vain rahastaa lapsella, päiväkotikaverit kärsii erityislapsesta ja ties mitä.

Jos erehdyt sanomaan ettei meidän lapsi kärsi vaan on kaikille rakas ja päiväkotikaverit tykkää niin tulee vakikommenttina "odota vaan kunnes lapsi kasvaa!" Ahdistaa tulevaisuus, ei niin lapsen itsensä vaan sen kannalta millaisten ihmisten keskellä hän joutuu elämään.

Monesti vaan tuntuu että enemmän saisin ymmärrystä ja hyväksyntää jos olisin päätynyt aborttiin.

Tiedätkö tuntuu ihan oudolta lukea viestiäsi. Siis en tarkoita pahalla. Mä kun olen yleensä törmännyt juuri päinvastaisiin mielipiteisiin. Ikävä että olet pahoittanut mielesi. Nämä asiat ovat sellaisia, joissa ei ole sitä yhtä ja oikeaa totuutta tai ratkaisua. Niitä ei minun mielestäni pitäisi moralisoida. Jokainen tekee päätökset omista lähtökohdistaan. Niin ihan niinkuin sanoit, sitä haluaa suojella lapsiaan kaikelta pahalta.

Ei mikään. Mä teen niinkuin teen ja piste. Jos mulle kasvotusten tullaan kertomaan jostain mistä hitsaa kiinni niin sitten mielipiteeni kerron mutta ventovieraiden kasvottomien nettityyppien sanomista en välitä.

Mulla on onneks tuolla sellanen punanen ruksi ja painan sitä jos alkaa menemään araks aiheeks mulle. En vedä palkoja kärsääni siis.

Mua ahdistaa ne ei alle kolmivuotiaana päivähoitoon-ketjut. Kun haluaisin kauhean mielelläni olla kotona siihen asti kun lapsi 3 v tai miksei pitempäänkin, mutta perheen talouden vuoksi menen huhtikuussa töihin ja lapsi 1 v 5 kk iässä päiväkotiin.

Olisin voinut mennä jo vuodenvaihteessa ja tuntuu siltä että jo tämä kolmen kuukauden "lisä-äitiysloma" herättää lähipiirissä kummastusta kun tietävät että ollaan vähissä varoissa, mies opiskelija. Olen siis kahden tulen välissä...

Alkuperäinen kirjoittaja toinen harmailija:

Tiedätkö tuntuu ihan oudolta lukea viestiäsi. Siis en tarkoita pahalla. Mä kun olen yleensä törmännyt juuri päinvastaisiin mielipiteisiin. Ikävä että olet pahoittanut mielesi. Nämä asiat ovat sellaisia, joissa ei ole sitä yhtä ja oikeaa totuutta tai ratkaisua. Niitä ei minun mielestäni pitäisi moralisoida. Jokainen tekee päätökset omista lähtökohdistaan. Niin ihan niinkuin sanoit, sitä haluaa suojella lapsiaan kaikelta pahalta.

Kai sitä molemmat kiinnittää huomion niihin kommenteihin jotka satuttaa. Ei ole oikeasti kiva kuulla sitäkään että olen synnyttänyt lapseni tänne kärsimään, pilannut sisarusten elämän, hoidatan lastani toisten verorahoilla, lapseni häiriköi päiväkotiryhmäänsä, tulee aina olemaan yhteiskunnan elätettävänä ja ties mitä.

Kun täällä on ketjuja joissa kysytään olisitko valmis abortoimaan vammaisen lapsen niin kyllä selkeä enemmistö tekisi näin. Siksi vaan tuntuu että kun ilmapiiri on tuo niin enemmän saisi ymmärrystä abortin jälkeen kuin vammaisen lapsen pitäneenä.

Yleensäkin ne aiheet, joissa aina joku tietty ihminen joka toimii yleisestä hyväksynnästä poiketen, tuomitaan, kivitetään ja leimataan sen paremmin tietämättä kenenkään taustoja.

Samoin jonkun tietyn ryhmän tuomitseminen kuten luottotiedottomat/ylipainoiset/yh:t ym ym ym.....

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Yleensäkin ne aiheet, joissa aina joku tietty ihminen joka toimii yleisestä hyväksynnästä poiketen, tuomitaan, kivitetään ja leimataan sen paremmin tietämättä kenenkään taustoja.

Samoin jonkun tietyn ryhmän tuomitseminen kuten luottotiedottomat/ylipainoiset/yh:t ym ym ym.....

Itse ilmestyt joka Savanna-ketjuun tuomitsemaan/kiusaamaan..

Ei mikään. Miua säälittää lähinnä ne jotka haukkuu miut pystyyn jostain mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä. Toisten puolesta saattaa kiehahtaa mutta ei kamalasti sillonkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja huomannut:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:

Itse ilmestyt joka Savanna-ketjuun tuomitsemaan/kiusaamaan..

Ei juma....enkö nimenomaan ole sanonut ettei hänen tekemisensä kuulu mulle. Mielipide ja kiusaaminen on 2 eri asiaa - vaikka tuon kyseisen henkilön kohdalla näin ei näyttäisi olevan, samantien muut on pahoja kiusaajia ja se on VÄÄRIN.
Tääkin ketju piti sitten kääntää siihen :headwall:

Sapettaa kaikki keskustelut aiheesta riippumatta, joissa luisutaan "haukkumaan"/moittimaan nuoruutta, siis nuoria äitejä ja mitä siihen aina automaattisesti yhsitetään : yh sossupummi ei osaa hoitaa lastaan ajattelee vaan bilettämistä ym. ei mitään osata tehdä niinkun TÄYDELLISET äidit tekee...

kaikki nuoret ei ole yh:ita ja yli 20 ei ole mielestäni edes nuori äidiksi, ennen vanhaanhan se oli ihan normaali ikä. Jonkun nelikymppisen on mun mielestä paljon vaikeempi sopeutua äitiyteen, ku on jo niin monta vuotta tottunut itsenäiseen elämäään ja huvituksiin, ym. ura jää odottamaan...ja kaikista hienoudet uudet design sohvat saa pian uutta ilmettä ym. Näkisin itse että nuorena äidiksi on parempi ratkaisu, kuin vanhana