Mikä on todennäköisyys sille että minulla on hiv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Miehellä ja minulla oli kriisi syksyllä 2004 kun selvisi miehen pettäneen minua muutamia kertoja.
Kriisistä selvittiin hitaasti mutta selvittiin. Keväällä 2006 aloin odottamaan lastamme jolloin minulta otettiin rutiinisti neuvolassa myös hiv testi.
Negatiivinen sellainen.
Nyt olen repinyt vanhoja haavoja auki ton pettämisen osalta ja olen alkanut miettimään jos olivat yhdynnässä ilman kondomia ja mies olisi esim. saanut häneltä tartunnan... niin voisiko olla että minulla ei sitä olisi vielä ollut tuolloin 2006 keväällä jolloin testi otettiin????
Olen ajatellut testeihin hakeutumista mutta tunnen olevani tämän asian kanssa jotenkin psykopaatti. Vainoharhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa:
Miehellä ja minulla oli kriisi syksyllä 2004 kun selvisi miehen pettäneen minua muutamia kertoja.
Kriisistä selvittiin hitaasti mutta selvittiin. Keväällä 2006 aloin odottamaan lastamme jolloin minulta otettiin rutiinisti neuvolassa myös hiv testi.
Negatiivinen sellainen.
Nyt olen repinyt vanhoja haavoja auki ton pettämisen osalta ja olen alkanut miettimään jos olivat yhdynnässä ilman kondomia ja mies olisi esim. saanut häneltä tartunnan... niin voisiko olla että minulla ei sitä olisi vielä ollut tuolloin 2006 keväällä jolloin testi otettiin????
Olen ajatellut testeihin hakeutumista mutta tunnen olevani tämän asian kanssa jotenkin psykopaatti. Vainoharhainen.

harvinaista, mutta mahdollista.

se on 6kk se odotusaika että saa varman tuloksen. Joten kyllä olisi näkynyt jo kahden vuoden päästä. Sitä onko sulla nyt hiv, miehen viimeisimmän hairahduksen seurauksena, en tiedä.

Jos mies oli toisen kans 04, sulta testit 06, eiköhän tuossa 2v olisi tarttunut?
Tosin voihan sama juttu olla tapahtunut jälkeenkin päin ( toivottavasti ei! ) .
Mene ihmeessä testiin ja saat mielenrauhan, menette vaikka molemmat.

Kysäses tk:sta mikä on HIV:n itämis aika eli yhdynnästä(esim) siihen kun testi näyttää plussaa.
Jos en taas ole ihan väärässä niin korkeintaan kuukausi niin plussaa näyttäs

jos pettäminen oli tapahtunut vuonna 2004, ja sinut testattiin vuonna 2006, niin olisi viruksen pitänyt jo testeissä näkyä..

Mutta käväseppä testeissä niin saat mielenrauhan.. :hug:

tiedän ton itämisajan ja olen laskenut että noin 1,5-v ollaan sekstailtu sen pettämisen jälkeen. ehkä enemmänkin. tosin sillon kriisissä sekstailtu oli hiljaisempaa mutta kumminkin...
lähinnä mietinkin sitä että voiko olla että sillä ois ollu hiv ja en olisi saanut sitä tona 1,5v aikana eli siis että olisin saanu sen vasta sen jälkeen?????? kuinka helposti se tarttuu? käsittääkseni se ei ole niin tarttuva kumminkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
jos sua testattu jo raskauden aikana ja mies petti sua 2004 sitten sulla ei ole mitään?Milloin synnytit lasta,sulla voi olla synnytyksen jälkeinen masennus,silloin tulee kaikenlaiset pelot! :hug:

vuoden ikäinen on vauva. olen miettinyt masennustakin koska tämä ei ole ainoa pelko vaan pelkään mm. lapsella kaikkia sairauksia vaikka on terve lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Kysäses tk:sta mikä on HIV:n itämis aika eli yhdynnästä(esim) siihen kun testi näyttää plussaa.

tiiän tän ja sen itämisajan jne. mut mietin että olisko se voinu olla tarttumatta ton 1,5v aikana? kuinka tarttuva se on?

Tuota, nyt ihan alkuun: Eikös nyt olisi ihan fiksua laittaa se mieskin käymään niissä testeissä? Kokoajan tässä ketjussa puhutaan siitä, että kannattaako sinun käydä vai ei. Ongelman ydinhän kuitenkin on, että onko miehelläsi se. Eihän se todennäköistä ole, mutta mahdollista.

Ja kysymykseen, tokihan se voi olla tartumattakin. HIV ei onneksi ole niitä helpoimmin tarttuvia viruksia. Mutta tosiasiahan on, että yhdestä kerrastahan se tarttuu. Se on sitten eri asia monesko kerta se on, esim toinen vai sadasviideskymmeskuudes.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
jos sua testattu jo raskauden aikana ja mies petti sua 2004 sitten sulla ei ole mitään?Milloin synnytit lasta,sulla voi olla synnytyksen jälkeinen masennus,silloin tulee kaikenlaiset pelot! :hug:

vuoden ikäinen on vauva. olen miettinyt masennustakin koska tämä ei ole ainoa pelko vaan pelkään mm. lapsella kaikkia sairauksia vaikka on terve lapsi.
sitten masennus se on :hug: ei oo vaarallista ,se menee ohi,voit myös hakea apua,sitten se ei ehkä toistu herkästi toinen kerta jos saat oikea hoito :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:

tiiän tän ja sen itämisajan jne. mut mietin että olisko se voinu olla tarttumatta ton 1,5v aikana? kuinka tarttuva se on?
Käy testeissä jos pelkät niin paljon,mutta jos se olisi tartunut sitten olisit jo positiivinen ja vaikka mies on pettänyt sinut se ei tarkoita että hänellä on heti hiv :hug:

Mites on voiko mulla olla hiv kun oli yhden illan aikana vieraan ihmisen kassa sormipeliä, ja jos olen tuon sormettamisen jälkeen hieronut munia, koskenut kädellä jotain mitä olen syönyt. Niin onko tuo mahdollista?

Yhteistyössä