Mikä on tuotantotyöntekijän(metalli) palkkaus noin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun ihan tes:in mukainen olisi? En ymmärtänyt niistä hölkäsen pöläystä kun itse koitin katsoa? Mies joka tapauksessa tienaa eri töistä tällä hetkellä 12.5e niin tuskin tuosta enempää saa vai?

mun mies oli metallialalla ja sai muuton jälkeen uudessa paikassa 7e tunnilta , vaik oli ollut 7v metallialalla.sanoin sille ettei noin huonoa palkkaa voi ollakkaan.

Mitä se tarkalleen ottaen tekee?

Se tes:in taulukko on metallialalla musta kans outo. Siinä on kait työnvaatimus luokituksen mukaan palkkaus.

Meillä mies tienaa 11e tunnille, urakoista 13e tunnille. Pieni metallifirma. Tekee hitsarin työtä. (Levyseppähitsaajan paperit on kuitenkin)

Metalli alalla tuntuu tuo palkkaus vähän vaihtelevan...

Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
mun mies oli metallialalla ja sai muuton jälkeen uudessa paikassa 7e tunnilta , vaik oli ollut 7v metallialalla.sanoin sille ettei noin huonoa palkkaa voi ollakkaan.

No huhhuh, kuin noin huono palkka voi olla edes? Noin pitkän ajanki jälkeen, onko se edes ihan laillista? Aika uskomatonta. Mä nyt sain hiukan lisäinfoa kyseisestä firmasta mihin mahdollisesti haen ja siellä sanottiin että lähtöpalkka olis siinä 8-9e tienoilla. En sitä sitte tiedä että kuinka paljon se siitä sitten voisi nousta..

metallin palkkataulukko on TVR:n ja Hko% mukaan eli työnvaativuusryhmä ja henkilökohtainen % joista ainakin meilllä on taulukot ja siitä näkee suoraan mitä maksetaan mistäkin jos tietää mihin TVR luokkaan se kuuluu. ja onhan paikkoja missä maksetaan muutakuin taulukkopalkkaa mut silloin täytyy maksaa ainakin taulukon mukaista eli ei alipalkkaa. Taulukon alin taitaa olla noin 7.50 en muista tarkkaan... mut siitä ylöspäin. Mut Metalliliiton toimistolla on ihmisiä sitä varten et kertovat mitä kuuluu maksaa mistäkin työstä.

kyllä on perseestä yleensäkin jos palkka on 7e..h....eihän sillä edes elä jos on jotain velkoja vielä hoidettavana....
vähintään 13e ainakin paskasista hitsaus hommista pitää saada...
verraten 14,5e jos saa siististä varasto miehen hommasta vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:

No huhhuh, kuin noin huono palkka voi olla edes? Noin pitkän ajanki jälkeen, onko se edes ihan laillista? Aika uskomatonta. Mä nyt sain hiukan lisäinfoa kyseisestä firmasta mihin mahdollisesti haen ja siellä sanottiin että lähtöpalkka olis siinä 8-9e tienoilla. En sitä sitte tiedä että kuinka paljon se siitä sitten voisi nousta..

alle 13e..h.....en liiku mihkään hitsaus hommissa....

Hitsarit jne saa yleensä enemmän, vallankin jos on luokkahitsari, mut metallin hommissa paljon olleena, ilman hitsaushommia, niin taksa on ollu 8-12 euroa/h, riippuen työstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Hitsarit jne saa yleensä enemmän, vallankin jos on luokkahitsari, mut metallin hommissa paljon olleena, ilman hitsaushommia, niin taksa on ollu 8-12 euroa/h, riippuen työstä.

Ja täysin firmasta kiinni. Meillä mm. hitsarit tienaa paljon enemmän kuin tuo 12 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja wdc:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

Ja täysin firmasta kiinni. Meillä mm. hitsarit tienaa paljon enemmän kuin tuo 12 euroa.

Kuten sanoin, hitsarit tienaa enemmän, tuo palkkaus on ollu mulla muissa hommissa kun hitsaus.

Vai että 17e tunnilta levytyöstökeskuksen käyttäjälle??!! mitä V*ttua..!! ite sain aikoinaan hädin tuskin kympin tunnilta kyseisestä hommasta ja oli vielä paljon muutakin hommaa kuten hitsausta ja särmäystä ynnä muuta kuraa!! taitaa alalla tosiaan palkat liehutella ihan miten sattuu!! V*tuttaa kuunnella ku porukka tulee elvistelemään tollasilla palkoilla vaikka ei ole sen rahan eteen tehny sen enempää kuin muutkaan..!!

Ja paikkakunta muuten vaikuttaa kans ihan kamalasti palkkaukseen...

Aivan samaa huomattu: Mies (metallin työstö, ei hitsaus - en tarkentele) oli pienessä läntisessä kaupungissa yksityisessä firmassa ja palkka ei kuuden vuoden aikana noussut kymppiä korkeammaksi tunnissa (aloitus muistaakseni siellä seitsemän euron tuntumassa). Nyt aloitti pk-seudulla samoja hommia uusilla, hänelle entuudestaan tuntemattomilla työstökoneilla ja aloituspalkka 12e/h + tuotanto- ja vuorolisät. Ei koulunpenkkiä taustalla, eli opittu homma ilman koulutusta. Aika iso ero.

[QUOTE="Minä";26387758]Paljonko tienaa ABB:llä tradenomi toimistotyöstä?[/QUOTE]

Mun mies tienasi 25 € tunti, lisineen se teki jotakuinkin 3900-4000 euroa kuukaudessa. Hyvin sillä toimeen tuli :) Nyt jo palkka silläkin vähän parempi

En ymmärrä miten se voi ärsyttää jos toinen tienaa enemmän samasta työstä?
Hyvä kun kertovat osaapahan sitten arvottaa omaakin tekemistään.
Ja jos kukaan ei tienaisi enempää kuin sinä, kuinka toden näköisenä pidät silloin mahdollista palkankorotustasi?
Vai onko kunnianhimoisin tavoitteesi päästä kulmakuppilan voittajien pöytään elvistelemään 50 senttiä paremmalla tuntipalkalla...?
Moisen ajatuspierun jälkeen minä ainakin miettisin palkankorotustasi tooodella pitkään.
Taulukkopalkoista viis
jos olet enemmän arvoinen tiedät kyllä ja jos et varmista että olet.
Työnantajan resurrsit ja ahneus ovatkin sitten taas toinen asia.
Itse olen ainakin osallistunnut Suomen
laman kaatoon jo vuodesta 1993 auttamalla alipalkkaisena Suomen
poloisia köyhiä yksityisyrittäjiä.
Palkoista puhumattomuus pelaa yleensä vain työnantajan pussiin.

jokainen palkankorotus on kumminkin vain pois jonkun köyhän osingoista

Yhteistyössä