mikä pakkasraja 2½ vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä on hyvä pakkasraja 2½ vuotiaalle,jonka kanssa olisi vaunuteltava 2km päähän kauppaan? Osaksi kävelee,osaksi istuu kyydissä.
Minä olen itse sellanen palelija,että mun on tosi vaikee arvioida,miten toiset "normaalit" :D ihmiset tarkenee.. Täällä olis -15astetta nyt+tuuli. Vieläköhän voidaan mennä?
Vai onko tuo 15asteen raja enää käytössä tämän ikäisillä vai vaan vauvoilla?

Minulla ei ainakana ole koskaan ollut lapsilla mitään pakkasrajaa. Toki en vauvaa vie 30 asteen pakkasilla ulos nukkuun, mutta kun vaatetta on tarpeeksi ja se suojaa kasvoja ym. niin kylmemmälläkin ilmalla voidaan mennä ulos. Olisiko tuo 25 sitten meillä se raja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
ihan se on päiväkodeissakin pakkasraja 15 astetta, itse en veisi lasta ulos kuin pakosta, jos vielä tuleekin, niin se vastaa vielä kylmempää kyllä..

Jos meillä olisi 15 astetta raja, milloin voi ulos mennä, me oltais puolet talvesta sisällä.. Ja kyllä päiväkodissakin mentiin ulos vaikka oli 15 astetta pakkasta. Ulkonaoloaikaa lyhennettiin kylläkin ja vaatetta laitettiin enemmän.

No kylmemmällä kyllä pitäisi olla karvaa pepun alla ja päälläkin jotain peittoa + kuomu suojaamassa tuulelta. 2km menee kyllä melkein vartissa, joten ei siinä nyt kovin kauan ulkona olla.

Rattaissa istuminen on kylmempää hommaa toki kuin itse käveleminen.

Onko päiväkodissa muka pakkasraja 15 astetta? Jotenkin kyllä muistelisin, että ovat olleet ulkona kylmemmässäkin ja ovat kotiinkin joskus jakaneet infolapun, jossa kerrotaan, mitä lapselle päälle missäkin lämpötilassa. Ja siinä oli kyllä enemmän kuin -15 astetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Onko päiväkodissa muka pakkasraja 15 astetta? Jotenkin kyllä muistelisin, että ovat olleet ulkona kylmemmässäkin ja ovat kotiinkin joskus jakaneet infolapun, jossa kerrotaan, mitä lapselle päälle missäkin lämpötilassa. Ja siinä oli kyllä enemmän kuin -15 astetta.

Ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja tässä? Kuten jo mainitsinkin, ei meillä päin ole tuo 15 mikään raja, jolloni ulos ei mennä. Koulussa voi olla raja, että tuolla ilmalla ei olla liikuntatunnilla ulkona hiihtämässä tai luistelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
ihan se on päiväkodeissakin pakkasraja 15 astetta, itse en veisi lasta ulos kuin pakosta, jos vielä tuleekin, niin se vastaa vielä kylmempää kyllä..

Jos meillä olisi 15 astetta raja, milloin voi ulos mennä, me oltais puolet talvesta sisällä.. Ja kyllä päiväkodissakin mentiin ulos vaikka oli 15 astetta pakkasta. Ulkonaoloaikaa lyhennettiin kylläkin ja vaatetta laitettiin enemmän.

sama täällä, ja ulkoiltu on vajaassa -30 asteesssa ja kukaan ei ole paleltunut... asenne ja asumispaikkakysymys

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Ilmeisesti paikkakuntakohtaisia eroja tässä? Kuten jo mainitsinkin, ei meillä päin ole tuo 15 mikään raja, jolloni ulos ei mennä. Koulussa voi olla raja, että tuolla ilmalla ei olla liikuntatunnilla ulkona hiihtämässä tai luistelemassa.

Espoossa asutaan eli ihan etelässä siis. Luulisi, että täällä olisi alhaisempi pakkasraja kuin pohjoisemmassa.
Itse kyllä ulkoillaan vaikka pakkasta olisi enemmänkin, pukeutumiskysymyshän se on.

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
sama täällä, ja ulkoiltu on vajaassa -30 asteesssa ja kukaan ei ole paleltunut... asenne ja asumispaikkakysymys

Toki tuo on karaistumiskysymys. Mutta multa kyllä nenä jäätyy alle aika yksikön noissa lukemissa silmälasien takia. Ja ilman silmälaseja ei voi ulkoilla. Puhumattakaan, että huonolla ääreisverenkierrolla ei mulle riittävästi löydy tumppua handyihin ja jalkoihin kenkiä.

Onko tää joku luolamiesten kisailukerho, kun kehutaan, miten kylmässä tehdään lumikakkuja?

toivottavasti ette muut ota mallia vauvan nukuttamisesta ulkona -30 asteessa ei hyvä vauvan keuhkoille ystäväni vauva kuoli aikoinaan kun nukutettiin liian kovassa pakkasessa. astmaatikot ei myöskään pysty oleen ulkona kovin kylmällä.

Yhteistyössä