Mikä perhepäivähoitajia oikein vaivaa????!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaks

Vieras
Perhepäivähoitajan epäillään pahoinpidelleen useita lapsia
26.2.2011 9:48 | Kommentit
A A STT

Lappeenranta. Poliisi epäilee perhepäivähoitajan pahoinpidelleen useita lapsia lappeenrantalaisessa päiväkodissa. Rikokset ovat jatkuneet usean vuoden ajan.

Etelä-Karjalan poliisilaitos tiedotti tänään saaneensa valmiiksi asiaa koskevan esitutkinnan. Tutkinta antoi aihetta epäillä, että päiväkodissa on pahoinpidelty noin kymmentä hoidossa ollutta lasta. Pahoinpitelyistä epäillään lappeenrantalaista noin 60-vuotiasta perhepäivähoitajaa.

Poliisi siirtää asian ensi viikon alussa Salpausselän syyttäjävirastolle syyteharkintaan.

Aika kumma yhtälö jo ihan aluksi: pph päiväkodissa! Ymmärrän kyllä ryhmikset. Ja mikähän tässä on pahoinpitelyn määrite, jos on vaikka pitänyt riehuvia uhmiksia väkisin paikoillaan.

Ollut epäluotettava alunperinkin, kun on pitänyt pph viedä pk:iin töihin. :headwall:

MIksei ne osaa antaa periksi, ennen kuin mitään sattuu? Ai niin, ikää jo miljoona vuotta, eikä muuta koulutusta ole. :(

[QUOTE="ööö";23230211]Aika kumma yhtälö jo ihan aluksi: pph päiväkodissa! Ymmärrän kyllä ryhmikset. Ja mikähän tässä on pahoinpitelyn määrite, jos on vaikka pitänyt riehuvia uhmiksia väkisin paikoillaan.[/QUOTE]

Näin.

Ja muutoinkin olen sitä mieltä että perhepäivähoitajille väh. sama koulutus kuin lastenhoitajilla, ja roima palkankorotus että saatais karsittua mätiä pois! kuka vaan voi ryhtyä pph:ksi jollain mitättömällä kirjekurssilla ja omien seinien sisällä sitten toimia miten vaan. Yksityiset kai ei tarvitse mitään koulutusta.

[QUOTE="kääk";23230224]Kyllä minä ennemminkin kysyisin, että mikä päiväkoteja vaivaa!?!?!? Miksi kukaan ei ole taas muista hoitajista puuttunut yms.[/QUOTE]

Niinpä :/ Todella surullista, että lapsia pahoinpidellään eikä kukaan muista hoitajista ole tehnyt asialle mitään.

Tuo on kauheata, mutta ei kuitenkaan pidä leimata kaikkia perhepäivähoitajia!

Mun lapsilla on ollut kaksi ihanaa ja sydämellistä pph:a ja lapset on tykänneet näistä tädeistä oikein tosissaan. Koululainen käy vieläkin moikkaamassa viimeisintä hoitajaa silloin tällöin koulupäivien jälkeen :)

Aivan, yleistäminen on typerää. Yhden mätämunan takia ei kannata kaikkia leimata. Tokihan yleistäminen on hauskaa, eipä siinä mitään ja kirvoittaa keskustelua.

Eiköhän tässäkin voi sanoa, että mikä PERHEPÄIVÄHOITAJAA vaivaa. Ei kannata heti mustamaalata koko ammattikuntaa. Suurin osa meistä tekee tätä työtä ihan asianmukaisesti.

Mua sitten ärsyttää nämä jotka yleistää, että kaikki pph:t on aivan persiistä. :kieh:

Niimpä. Ainaki mun perhepäivähoitaja oli mitä sydämellisin ja ihanin ihminen (ja hyvä laittaan ruokaa). Toki kaikissa ihmisissä on niitä huonojakin puolia, mutta sanoisimpa että tässä kyllä havaitsin niitä erittäin vähän. Samoin muut saman alueen hoitajat oli(/on) mun mielestäni ihan ammattitaitoisia, vaikka ei kyllä jotenkaan mun mielestä ihan yhtä hyviä (johtuu kyllä varmaan siitä etten ollu niillä koskaan kun varahoidossa, joten en tunne niitä niin hyvin). Vielä senkin jälkeen kun olin jo ite hoidosta lähteny, niin olin pari kertaa tällä hoidossa (siskoni kun oli vielä siellä), ja jos satuin pyörimään siinä puistossa samaan aikaan, niin kyllä tällä riitti sen verran aikaa, että munkin touhuja seuraili sivusilmällä (ja opasti esim. että ei kannata tulla sinne jätski kädessä kun muut ei sitte saa, ja muutenki että pienet tekee kaiken perässä yms.) =). Ja vielä sitten myöhemmin kun oma kiinnostus lapsia kohtaan heräs (siis niin että aloin ajattelemaan että haluisin niiden kanssa toimia sitte tulevassa ammatissa), niin kävin siinä puistossa toimimassa ylimääräsenä silmäparina tän (lähinnä) hoitajan lapsille (ja tää suhtautu siihen ihan kannustavasti. Tottakai minäkin olin sillon ihan lapsi vielä, mutta kuitenkin luotti sen verran kun nyt sen ikäseen voi luottaa, yms. Eli tää vaikuttikin siltä osin varmaan aika suuresti siihen että edelleen oon sillä tiellä että lapset on se juttu minkä parissa haluan työskennellä).

Uutisoinnin tarkentuessa selvisi, että kysymyksessä on ryhmäperhepäiväkodissa työskennellyt perhepäivähoitaja. Päiväkodissa ei voi perhepäivähoitaja olla vakinaisessa työsuhteessa, koska päivähoitoasetus edelyttää päiväkodin hoito- ja kasvatushenkilöstöltä lain edellyttämää joko lastenhoitajan tai lastentarhanopettajan kelpoisuutta riippuen tehtävästä. Osa kunnista valitettavasti rikkoo lainsäädäntöä ja ottaa siinä ison riskin. Tutkimusten mukaan perhepäivähoidossa henkilöstön laatutasossa on isompaa vaihtelua kuin päiväkodin ammattihenkilöstössä. Huippu hyvä perhepäivähoitaja on perheelle onnenpotku. Toisaalta päiväkodissa on pääsääntöisesti parempi vertaiskontrolli ja lähijohdon valvonta kuin perhepäivähoidossa, jossa työnjohto ei ole valvomassa henkilöstöä kuin harvoin.

[QUOTE="ööö";23230211]Aika kumma yhtälö jo ihan aluksi: pph päiväkodissa! Ymmärrän kyllä ryhmikset. Ja mikähän tässä on pahoinpitelyn määrite, jos on vaikka pitänyt riehuvia uhmiksia väkisin paikoillaan.[/QUOTE]

Pakko sanoa tähän,että on TODELLAKIN IHAN MUUSTA kuin tuosta paikoillaan pitämisestä kyse!!!! Oma lapseni kun sattuu olemaan näistä uhreista yksi.