Mikä poikaani vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terter
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terter

Jäsen
22.09.2005
120
0
16
Lahti
Alkaa jo kyllästyttää tätä.

Poikani syö huonosti, onneksi nykyään juo välillä hyvin.

Ummetusta taas ilmestyy. Sunnuntaina oli pakko antaa peräruisketta, jotta tulisi kakkaa pois. Kakkasi vielä maanantaina kerran. Mutta nyt ei taas kuulunut, en kohta jaksa tätä.

Otolla oli kuumetta sunnuntaina. Mutta jaloissa on vähän näppylöitä. Mietin jospa se olis jokin raapimisjälkiä. Mut hoidosta kuulin että liikkeellä oli enterorokkoa. Olisko Otolla jo sitä?

Nyt joskus ei nuku päiväunta.. =(

Tuntuu ahdistavalta, kun en jaksa tätä. Pikkuhiljaa mua väsyttää paljon, kun en saa paljon omaa aikaa. Poikani on hoidossa puolipäiväksi (8-12). Mut tänään en ehdi viedä, kun nukuin pommiin. Jäämme kotiin.

Hän koettelee välillä rajojani. Katsotaan miten tämä päivä sujuu, toivotaan jaksavani hoitaa.
Avokkiani vähän suututtaa se, kun poikani yleensä haluaa minut, ei huoli isää jos poikaa itkettää. Ehkä johtuu siitä, kun on paljon kanssani. Isä ei ole sen kaa paljon ku käy töissä. Olen yrittänyt pyytää häntä olemaan enemmän pojan kanssa iltaisin. Mut tv voittaa aina pojan. Ärsyttää!!!

Tuntuu että olen enimmäkseen yksin ja enkä pääse minnekään. Kun pitää miettiä miten poika? Siis pitää muistaa ehtiä hakea hoidosta yms.

Itkettää nyt... anteeksi ku oli pakko purkata tunteita...

No, otsikko on nyt korjattu. Kiitos äikän opelle!

Nyt saan ilostua, poikani kakkasi vihdoinkin!!
Mut mietityttää se kun ei syö hyvin. Ei voi aina antaa jogurttia tai leipää. Mutta ruokaa ja aamupuuroa ei nyt kelvannut! :(

Ymmärsin kyllä kysymykssesi. Meillä oli ummetusta vuoden ikäisenä ja pienikasvuinen poika. Nyt tämä 7- vee on edelleen hyvin pieni kasvuinen ja syö enimmäkseen salaattia. Eli liha teki ummetuksen silloin vauvanakin. Syö toki lihaa, mut vatsa voi paremmin, jos syö kasviksia enemmän..Nukku myös huonosti silloin. Helpotti pari vuotiaana.

Niin voisi jutella, mutta en vaan jaksa yrittää selittää. Kun olen kohta v ä s y n y t äiti.
Pitäis ensin sopia päivämäärästä ja tilata tulkin, jos vaan löytyy. Itse olen siis kuuro. Mutta poikani kuuleva.

Mutta ihanaa huomata pikkuhiljaa pojan viittovan minulle. Kömpelösti viittoi kyllä. Osasi viittoa muutamia viittomia. =) Odottelen jo milloin me voidaan keskustella normaalisti kuin viittoa vaan tavallisia : punainen auto, lämmintä maitoa, mummon auto, yms...

Tuo sinun teksti on kuin ulkomaalaisen kirjoittamaa, en tarkoita pahalla, viittomakielihän sinulla onkin äidinkieli, ihanan tuntuista tekstiä..
Ongelma vaan ei välittyny ihan mulle asti, onko ummetus ollu isompikin ongelma? Meilläkin poika syö huonosti jos vatsa on kovalla, sitten syö taas kun vatskin toimii. Meillä auttoi mallasuute tosi hyvin ja lapsikin tykkää siitä. On ihan luonnontuote ja saa apteekista melko edullisesti..

Juu tiedän etten kirjoita niin täydellistä suomea.

Hmm, pitäis kokeilla tuota mallasuutetta. Kiitos tiedosta.

Ummetuksesta.. Ei ole vaan kiva nähdä tuskaista poikaa, jos ei ole kakannu moneen päivään. Mut onneksi kakkasi vihdoinkin tänään. Katsotaan milloin seuraava kerta.

Mutta täytyy yrittää saada Oton syömään jotain kunnolla, jos vaan suostuu.

:hug: :hug:
Meillä myös reilu 2 vee poika eikä meinaa syödä :( Kakka on tosi tiukassa kun syö välillä niin vähän mutta esim maito ja jogurtti maistuisi. Mutta toivon että tää on vaan joku kausi ja ruoka alkaa taas maistumaan. =)
Onko näppylöitä muualla ku jaloissa,voihan se olla enteroa?

Mietin tota neuvola/lääkärikäyntiä sinun kohdalla..etkö voisi lähettää tietoja sähköpostilla niille?

meillä poika 2v rakastaa kasviksia. kokeiles tarjota esim. klementiinejä, ne on tosi herkullisia nyt, ja meillä syö niitäkin kun hullu, ja kakka on välillä liiankin pehmeää.. tietty kasviksissa on paljon kuitua ja suoli toimii sitten hyvin ja nopeasti

Meillä esikoisella maito kovensi kakan ummetukselle asti...
Että meillä ei toiminu vaikka söi hapanmaitotuotteita, kovensi vaan entisestään...
Siihen auttoi vähentää maidon ja maitotuotteiden määrää... (ei kokonaan tietenkään) ja lisätä sitten kuitupitosia ja salaatteja jne...
Vieläkin välillä kärsii ummetuksesta (ikää nyt 8v)

Meillä on tytöllä ollut myös ongelmia tuon vatsan toimimisesta ihan syntymästä saakka. Tuota mallasuutetta kannattaa kokeilla. Sitä kun voi antaa jo ihan vauvalle vaikka olikin aika outoa antaa kaljan makuista korviketta, mutta hyvin maistui (isänsä tyttö). Apteekista saa myös niitä vatsantoimintaa parantavia aineita, muistaakseni parikin eri merkkiä mutta nimiä en nyt muista ja voi myös antaa lapselle. Ja tietysti kaikki luumut ja tuollaiset perinteiset vatsan toimintaa parantavat syötävät. Ja riittävä nesteiden saanti on tärkeää ja jos paljon ei kerralla mene niin sit pitää muistaa vaan tarjota useammin. Nyt meillä lapsi jo viisvuotias ja harvoin enää on ongelmaa tuosta vatsasta.

Juoko tarpeeksi vettä?Nestettä pitää saada jotta suoli vois normaalisti toimia.
Liikkuuko tarpeeksi?Sekin erittäin tärkeää suolen kannalta.
Hedelmät,kasvikset ja kuidut ovat tärkeitä myös...

Ja tuo isä juttu...siihen auttaa vaan aika isän kanssa mutta toisaalta poika on vielä 2 jolloin muutenkin äiti on lapselle se "tärkeempi" juttu vielä.Isän aika tulee,vähän myöhemmin vaan. =)

Omaan väsymykseesi...sinun täytyy keksiä mikä sinulle on tärkeetä lapsen ohella.Voisithan käydä esim uimassa,urheilemassa tms sillä aikaa kun lapsesi on hoidossa sen 3 h.

tee jotain mitä et voi tehdä lapsen kanssa silloin.
Älä vaan jää kotiin makaamaan,se jos mikä masentaa ja väsyttää..

Pirteempää loppuvuotta teille!! :wave:

Kyllä laitoin viestiä neuvolatädille joku ilta sitten, se vastasi kyllä. Sanoi että nestettä olis hyvä juoda paljon. Saa mennä hoitoon jos kunto sallii. Mut parempi 1 kuumeeton päivä kotona levätä,sit voi mennä hoitoon. Jotain sinnepäin.

(neuvolan lääkäristä en tykkää, sain pari krt huonoa kokemusta hänestä. Mieluummin muualle lääkärin luokse kuin tuon neuvolan lääkärille)

Meillä oli ihan tyypillistä, että rupesi paastoamaan, kun ummetus vaivasi ja siitä seuraa sellainen kierre, että vatsa ei toimi normaalisti. Yksi vaihtoehto noille näppylöille (näkemättä niitä) on joku allergia, lapsi myös voi kieltäytyä syömästä jotain, mistä saa allergiaa, tiedän yhdenkin joka kieltäytyi tomaatista ja vasta vähän isompana osasi kertoa, että se pistelee suussa.

Jos tuo ummetus vaivaa enemmänkin, voi yrittää päästä ravitsemusterapeutille saamaan ruokinta ohjeita.

Juu yritin tarjota vehnänalkioluumu-jogurttia, ei kelvannu nyt (aiemmin kyl söi). Juu ei juo vettä yleensä, mutta mehua mielellään juo. Maitoakin.
Juu liikkuu paljon, vilkas poika.

Juu voisin käydä jossain, mut en asu keskustassa. Aikaa menee "matkustamiseen", ei ihme ku ei ole aina aikaa nauttia omasta ajasta pojan hoitoaikana. Ei ole toista autoa meillä. Pitäis kyl hankkia toista autoa tai lainata äidiltä autoa.

Juu yritän keksiä itselleni tekemistä, mut oon vaan saamaton, ei jaksa aloittaa jotain.

Kaipaan työelämään, mut ei vielä löydy töitä. Ärsyttää!!

Yhteistyössä