Mikä rokko (?) mun lapsilla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ihmeissään

Vieras
Kertokaa nyt tyhmälle, olen ihan ulalla. Ensin joulun aikaan oli 2,5 vuotiaalla muutaman päivän kummallista ihottumaa koko kroppa täynnä, sellaista ei koholla olevaa punaista pilkullista länttiä. Posket lähinnä punoitti, eli ei mitään pilkkuja kasvoissa. Ei mitään muita oireita. Ajateltiin että on ehkä jotain allergian tyyppistä jostain jouluruoista ja kun ei kummempia oireita ilmennyt niin asia unohtui.

Nyt sitten eilen huomasin että ekaluokkalaisella on sama juttu. Ensin kiinnitin huomiota punoittaviin poskiin ja sitten illalla näin että koko kroppa täynnä samanlaista punaista ryyhelmää. Yleisvointi tälläkin tytöllä hyvä, ei kuumetta, nuhaa, yskää, ei mitään muuta. Tänään kun tyttö tuli suihkusta, niin tuli näyttämään mulle jalkapohjiaan. Niistä lähti nahka aivan kuoriutumalla. Kaksivuotiaalla ei tämmöistä ollut, olisin sen kyllä huomannut kun joka ilta tytön suihkun jälkeen kuivaan.

Mitä ihmettä tämä on? Onko jollain ollut joskus vastaavaa? Kuva mulla on mutta en osaa sitä tänne laittaa. Niin ja ihottuma kesti pienemmällä kolme neljä päivää. Kiinnostaisi kovasti tietää mitä tämä on. Vanhemman luokalla oli kuulemma joulun alla liikkeellä tulirokkoa mutta mielestäni oireet eivät kyllä siihen täsmää.

Suussa ei ole näkynyt mitään, olen tutkinut ne. Kysellyt molemmilta onko suu kipeä, ei ole/ole ollut. Paitsi tänään isompi kyseli mikä nystyrä kielessä on. Ei näkynyt mitään eikä suu ollut siis kipeä.

Yhteistyössä