Mikä saa aikuisen, normaalin naisen laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
Siis normaalipainoisen, vaikka olisikin bmi:n ylärajalla niin silti se on se normaali paino! Miksi pitää haluta sinne alarajalle, kun se ei ole aikuiselle naiselle terveellistä? Ihan turha verrata itseään siihen,mitä oli 5 tai jopa 10 vuotta sitten, oppikaa hyväksymään itsenne sellaisina kuin olette.

Jos on 20-vuotiaana painanut vaikka 55 kiloa ja 25-vuotiaana painaa 65, niin se on ihan normaalia, turha yrittää kuihduttaa itseään teinimittoihin. Kiloja kertyy, se on naisellista ja normaalia. Kunhan ei mene ylipainon puolelle. Miksi ihmeessä aikuinen nainen ei saisi näyttää naiselta? Käsivarret pitäisi olla pelkkää lihasta ja takapuoli ja reidet. Rasva kuuluu naisen vartaloon! Pieni vatsa on sitä paitsi vain seksikäs;)

En minäkään tajua enää. Olen entinen laihduttaja. Ja nykyään olen melko tyytyväinen vartalooni juuri sellaisena kuin se on. Mutta jos toiset haluavat elää nälässä, niin oma on asiansa.

Ei painoindeksi kerro kaikkea. Oma painoni on normaalipainon yläpäässä. Olen keskivartalolihava silti näiden viiden ylipainokiloni kanssa, jos esim. mittanauhaa käytetään mittarina. Viimeksi eilen kysyttiin, että "millos se teidän kuopus syntyy" - syntyi 2vuotta sitten...

Että siksi laihdutan.

minäpä kerron:

Olen vuoden aikana lihonut painoindeksistä 20 painoindeksiin 22. En pidä nykyisestä vatsastani, joka on löysä. Muuta ongelmaa ei ole, mutta tuo vatsa. Siksi päätin laihduttaa, ja kiinteyttää. Urheilemalla ja vähentämällä niiden herkkujen syömistä, joilla tämän vatsani löystytin.

No mä olen 171 cm ja 73 kg eli juuri normaalipainon ylärajalla. Vatsaa ja persettä on sen verran vielä että haluan pudottaa muutaman kilon lisää, 15 kg jo lähtenyt.

Jos pitää hoikkaa vartaloa kauniina niin miksi sellaista ei saisi tavoitella? Ja huom, en nyt tarkoita tällä mitään anorektisen laihaa.
Olen 168 cm, ja olen 13-vuotiaasta asti painanut 52 - 54 kiloa, nyt olen 29-vuotias. Tämä on mulle normaalipaino, ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa... mutta jos jostain syystä lihoisin 15 kiloa, olisin edelleen normaalipainoinen painoindeksin mukaan, mutta tuntisin kyllä itseni aika pulleaksi.

jos unohtaa tuosta aapeen esimerkistä kilomäärät niin noinhan se asia menee näköjään.
ei sinnä mitään kummempaa ymmärrystä pointteihin tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Jaa. Normaalipainoinen ei saa laihduttaa siksi, koska lihavalla tulee paha mieli. :saint:

Ei todellakaan! Itse painan 72 ja olen 169 pitkä eli en taatusti lihava. Yritin laihduttaa itseäni 60 kiloiseksi, mutta sitten ymmärsin, että siinä ei ole mitään järkeä. Koska olen aikuinen nainen ja hänellä saa olla muotoja. Jos 19-vuotiaana olinkin sen 60 niin enää ei ole tarvetta.

Parempi puuttua varhain painon nousuun ja pudottaa muutama kilo kuin antaa painon nousta useita, jopa kymmeniä, kiloja! Taitaa pikku-pullukkaa vaan harmittaa hoikkien itsekuri ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaa. Normaalipainoinen ei saa laihduttaa siksi, koska lihavalla tulee paha mieli. :saint:

Ei todellakaan! Itse painan 72 ja olen 169 pitkä eli en taatusti lihava. Yritin laihduttaa itseäni 60 kiloiseksi, mutta sitten ymmärsin, että siinä ei ole mitään järkeä. Koska olen aikuinen nainen ja hänellä saa olla muotoja. Jos 19-vuotiaana olinkin sen 60 niin enää ei ole tarvetta.

Painoindeksisi on: 25,2 - Lievä lihavuus

Kyllä vaan sun kannattaisi laihduttaa 60-kiloiseksi.

No, mulla on just nuo ap:n mitat 169 ja 72-73. Laihdutan siksi, että hoikka näyttää paremmalta, yksinkertaisesti. En mä tykkää vatsastani ja käsivarsistani nyt. Hoikkana vaatteet istuu paremmin ja näytän hyvältä. Toki se parempi olokin on yksi syy, ei tule vatsa tielle, mutta pääsyy on se, että hoikka on nätimpi. Että fuck your fat beauty standards.

Eli harmittaa kuitenkin... Hieman selityksen makua on minusta tuossa kyllä.

PS. Olet minun matematiikkani mukaan hieman ylipainoinen 72 kiloisena.

Hyvä ap, ihanan provosoiva aloitus. Hoikat pääsee pätemään, ja lihavat jäkättämään vastaan, ja normaalipainoiset luulemaan olevansa lihavia. Seuraa jankutusta noin 10 sivua...

Olen 170cm ja 66kg raskauden jälkeen ja aion laihtua bikinikuntoon ensi kesäksi eli ainaki muutama kilo vielä pois. jos viihtyy hoikempana miksi sitä ei saa tavoitella?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja höpö höpö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja höpö höpö.

No mites sitten lasket painoindeksin?

Alkuperäinen kirjoittaja skinny:
Ensin yrittää laihduttaa, epäonnistuu ja sitten tulee väittämään ettei haluakaan laihtua :D Hah.

Ja olet kyllä lievästi ylipainoinen, se on fakta.

Sori vaan, en kyllä ole. Kehonkoostumusmittauksessa mulla on lihasta sen verran, että bmi heittää vähän mulla.

Yhteistyössä