Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä saan varmaan sitä ihteensä niskaani, mutta mä väitän että 90% naisistä kääntyy islamiin miehen takia. Ja miksi mä väitän näin? No, siksi että olen elämäni aikana muutaman muslimin tavannut jotka ovat sitä mieltä että parisuhdetta ei tule jos ei kumppani käänny islamin uskoon.
Minä taas tunnen/tiedän monia suomalaisia naisia, jotka ovat etsineet jotain syvällisempää elämäänsä, tutkiskelleet monia uskontoja, ja valinneet islamin. Kuulemma juuri siksi, että se ei kyseenalaista, ei jousta, ei muuntaudu ihmisen senhetkisten mieltymysten mukaan (vrt. luterilaisuus ja naispappeus). Se on hyvin selkeä, ja säilynyt muuttumattomana alusta saakka.
Islamiin kääntymisen, tai palaamisen kuten he itse sanovat, jälkeen he luonnollisestikin ovat etsineet itselleen muslimipuolison, sillä eihän musliminainen oikein voi ottaa sitä riskiä että tekisi lapsia ei-muslimimiehen kanssa, islam kun periytyy isän kautta...Lisäksi on luonnollista, että uskontoaan harjoittava ihminen etsii itselleen toisen samanlaisen puolisoksi. Tapauskovaisten kohdalla tilanne on toinen.
Mun mies on muslimi, samoin monen ystäväni/tuttavani mies, ja tästä isosta porukasta (yli 40 naista) vain kaksi on kääntynyt islaminuskoon. Heitäkään ei ole mies pakottanut (eivät ole sitä sorttia jota pakotettaisiin yhtään mihinkään) vaan itse ovat ensin kiinnostuneet islamista, ja sitten alkaneet elämään islaminuskon mukaisesti, todettuaan sen heille parhaaksi tavaksi elää.
Minä taas olen ateisti, ja sellaisena pysyn todennäköisesti elämäni loppuun asti, ellen sitten koe hengellistä heräämistä =). Uskonnot kyllä kiinnostavat, ja luenkin paljon uskontoaiheista kirjallisuutta, sekä keskustelen näistä asioista uskovien kanssa.