Mikä saa suomalaisen naisen kääntymään muslimiksi?

19.06.2007
123
0
16
Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska minun olisi ainakin tosi vaikea omaksua/hyväksyä niin erilaiset tavat ja kulttuuri.. Miltä tuntuu pukeutua huntuun/huiviin jos ennen on ollut ilman?

Onko kääntymisen syynä aina rakkaus muslimi miehen kanssa vai oma tahto kääntyä muslimiksi?

Kuinka helppoa on sisäistää muslimien opit, ramadanit ym.?

No jos "tulee uskoon"... En mä käsitä. Itse en kyseisestä uskonnosta innostuisi missään tilanteessa. ehkä siinä kuitenkin vetoaa Kristillisyyteen verrattuna oikeudenmukaisuus, elikkäs ei armoa.

Kristityt kun uskovat, että kaikki saavat armon ottaessaan jeesuksen vastaan, vaikka takana olisi millaisia tekoja. Tämän uskon olevan monelle vaikea asia hyväksyä ja siksi ehkä sellainen uskonto on helpommin hyväksyttävä, jossa ei ole Jeesusta.

minä itse pitäydyn kyllä tässä Jeesuksessa, koska näen aika selkeästi, etten ole muita millään tavoin parempi, enkä omin avuin voi olla mikään pyhä.

Luokallani on eräs muslimiksi kääntynyt suomalaisnainen. En ole tarkemmin kysellyt, mutta ei hänkään halua valinnoistaan kertoa. Lähinnä vaihtaa puheenaihetta jos aihe alkaa liipata liian läheltä.
Huntua käyttää (on varmaan tosi kätevää, kun ei tarvitse aamulla kiireessä pestä hiuksia), mutta esim. rukouksista ei pidä kiinni (tai mistä minä tiedän, että rukoileeko hän keskellä tuntia). Täytyy tunnustaa, että moinen valinta oudoksuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kristityt kun uskovat, että kaikki saavat armon ottaessaan jeesuksen vastaan, vaikka takana olisi millaisia tekoja. Tämän uskon olevan monelle vaikea asia hyväksyä ja siksi ehkä sellainen uskonto on helpommin hyväksyttävä, jossa ei ole Jeesusta.

Islaminusko tunnustaa hyvinkin Jeesuksen ja mielestäni Islam on tuhat kertaa johdonmukaisempi uskonto kuin kristinusko. Enkä ole muslimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Itse aina hätkähdän, kun näen hunnun alla vaaleat kasvot ja siniset silmät:(.

Sama täällä. Ja kysymys pyörii mielessä: "minkä ihmeen takia?!"

No mikä saa ihmiset kuulumaan luterilaiseen kirkkoon. Kai se on jokin perusturva, kun maailmankaikkeudesta kuitenkin tiedetään käsittämättömän vähän. Kyllä siinä tavan talliaiseen epätoivo iskee, varsinkin jos on vaikeat perheolot lapsena, ja eikun uskoon vaan.

Mutta miksi valita juuri islam? Se poikkeaa kuitenkin aika tavalla tapojen ja kulttuuritaustansa puolesta länsimaisesta ja kristitystä elämäntavasta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mielenhäiriö. (Anteeksi vaan)

:ashamed: en uskaltanu ite laittaa tätä kommenttia joten kiitos :D

Ja miksi pitää hävetä sanoa mielipidettänsä? Ei kai tämä nyt mikään tabu ole, jos ei ymmärrä jos joku suomalainen muslimiksi haluaa kääntyä.. Mun mielestäni siinä mitään rasistista ainakaan ole.

Johdonmukaisempi? Etkö tiedä, että islam perustuu siihen, että Koraania aina tulkitaan, tulkitaan ja tulkitaan. Varmaan iankaikkisesti. - Juu ja ei kiitos mitään uskontoa minulle.

Kristinuskon tulkinnat ovat vielä monimutkaisemmat. Ja jos kysyt, että miksi, niin saat vastaukseksi jotakin käsittämätöntä teologista hölynpölyä. Jos kysyt jotakin Koraanin asiaa keneltä tahansa muslimilta, niin vastaus on hyvin selkeä ja käytännönläheinen. Ihan vastatakseni alkuperäiseen kysymykseen :whistle:

Mä saan varmaan sitä ihteensä niskaani, mutta mä väitän että 90% naisistä kääntyy islamiin miehen takia. Ja miksi mä väitän näin? No, siksi että olen elämäni aikana muutaman muslimin tavannut jotka ovat sitä mieltä että parisuhdetta ei tule jos ei kumppani käänny islamin uskoon.

jos ny puhutaan FAKTAA niin kristinusko (ainakin ortodoksi) kuin islam on hyvinkin samanlaiset!! eroa löytyy sitten uskonnon harjoittamisessa esim. muslimeilla huivi, jne... mutta eroaahan ortodoksi ja luterilainenkin...

jos aletaan HISTORIAA kertaamaan niin sieltä löytyy selitykset esim sianliha kiellolle joka kyllä voitaisiin jo ns purkaa, mutta muslimit menevät tässä asiassa edelleen että se on kielletty eli vanhan mukaan. mutta onhan kristittyjäkin jotka eivät uutta testamenttia lue...

mikä sitten saa kääntymään on monella mies, jotkut ihan omastakin tahdostaan... minä esim en koskaan katsonut tarpeelliseksi uskoani vaihtaa koska niin ovat samaakin ja tämä (ortodoksi) tyyli vaa sopi mulle B) eikä ex-mies kyllä koskaan sitä edellyttänyt/odottanutkaan, eikä itsekkään ollut kovin harras uskovainen...

Älä höpäjä, vastahan minä soitin ev.lut. papille ja kysyin tällä palstalla puheeksi tulleen kysymyksen: Onko Jeesus Jumala? Pappi (nainen) vastasi: "Kyllä."

Sitten sä varmaan osaat vastata myös kysymykseen: Kuoliko Jumala ristillä? Jos kuoli, niin kuka hänet herätti kuolleista?

Mua nyt turhauttaa kun kukaan ei tule kertoon että millasta elämää siellä hunnun takana eletään.. :snotty:

Ja tuohon Jeesus Jumala juttuun -niin, kristinuskossahan on pyhä kolminaisuus eli Jumala, Jumalan poika ja Pyhä Henki, joten tällä tavalla ajateltuna Jeesus on Jumala. Mutta niin on Pyhä Henkikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Johdonmukaisempi? Etkö tiedä, että islam perustuu siihen, että Koraania aina tulkitaan, tulkitaan ja tulkitaan. Varmaan iankaikkisesti. - Juu ja ei kiitos mitään uskontoa minulle.

Kristinuskon tulkinnat ovat vielä monimutkaisemmat. Ja jos kysyt, että miksi, niin saat vastaukseksi jotakin käsittämätöntä teologista hölynpölyä. Jos kysyt jotakin Koraanin asiaa keneltä tahansa muslimilta, niin vastaus on hyvin selkeä ja käytännönläheinen. Ihan vastatakseni alkuperäiseen kysymykseen :whistle:

Älä höpäjä, vastahan minä soitin ev.lut. papille ja kysyin tällä palstalla puheeksi tulleen kysymyksen: Onko Jeesus Jumala? Pappi (nainen) vastasi: "Kyllä."

aika huono pappi ollu, koska ainakin meillä (ortodoksi) Jeesus on Jumalan POIKA. isä, poika ja pyhä henki, jne... en oo uskovainen, mut kyl ton tiiän.. ja tiiän senki et ei Jumala ole kirjaimellisesti jeesuksen isä, kun katsotaan tätä kuinka lapsia tehdään...

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä saan varmaan sitä ihteensä niskaani, mutta mä väitän että 90% naisistä kääntyy islamiin miehen takia. Ja miksi mä väitän näin? No, siksi että olen elämäni aikana muutaman muslimin tavannut jotka ovat sitä mieltä että parisuhdetta ei tule jos ei kumppani käänny islamin uskoon.

Minä taas tunnen/tiedän monia suomalaisia naisia, jotka ovat etsineet jotain syvällisempää elämäänsä, tutkiskelleet monia uskontoja, ja valinneet islamin. Kuulemma juuri siksi, että se ei kyseenalaista, ei jousta, ei muuntaudu ihmisen senhetkisten mieltymysten mukaan (vrt. luterilaisuus ja naispappeus). Se on hyvin selkeä, ja säilynyt muuttumattomana alusta saakka.
Islamiin kääntymisen, tai palaamisen kuten he itse sanovat, jälkeen he luonnollisestikin ovat etsineet itselleen muslimipuolison, sillä eihän musliminainen oikein voi ottaa sitä riskiä että tekisi lapsia ei-muslimimiehen kanssa, islam kun periytyy isän kautta...Lisäksi on luonnollista, että uskontoaan harjoittava ihminen etsii itselleen toisen samanlaisen puolisoksi. Tapauskovaisten kohdalla tilanne on toinen.
Mun mies on muslimi, samoin monen ystäväni/tuttavani mies, ja tästä isosta porukasta (yli 40 naista) vain kaksi on kääntynyt islaminuskoon. Heitäkään ei ole mies pakottanut (eivät ole sitä sorttia jota pakotettaisiin yhtään mihinkään) vaan itse ovat ensin kiinnostuneet islamista, ja sitten alkaneet elämään islaminuskon mukaisesti, todettuaan sen heille parhaaksi tavaksi elää.
Minä taas olen ateisti, ja sellaisena pysyn todennäköisesti elämäni loppuun asti, ellen sitten koe hengellistä heräämistä =). Uskonnot kyllä kiinnostavat, ja luenkin paljon uskontoaiheista kirjallisuutta, sekä keskustelen näistä asioista uskovien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja oidipus:
Mua nyt turhauttaa kun kukaan ei tule kertoon että millasta elämää siellä hunnun takana eletään.. :snotty:

Ihan tavallista elämää :). Ainakin mun tutut ja sukulaiset (miehen kautta) elää.
Herätään aamulla. Käydään aamupesulla. Lähetetään lapset kouluun, itse mennään töihin tai jäädään kotiin. Siivotaan. Laitetaan ruokaa. Käydään ostoksilla. Kahvitellaan tai juodaan teetä ystävien kanssa. Pestään pyykkiä. Katsotaan telkkaria, luetaan sanomalehteä, ollaan netissä. Syödään ja juodaan. Rukoillaan, jos kokee sen itselleen oikeaksi. Illalla mennään nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

aika huono pappi ollu, koska ainakin meillä (ortodoksi) Jeesus on Jumalan POIKA. isä, poika ja pyhä henki, jne... en oo uskovainen, mut kyl ton tiiän.. ja tiiän senki et ei Jumala ole kirjaimellisesti jeesuksen isä, kun katsotaan tätä kuinka lapsia tehdään...

Jokaisessa kristityssä suuntauksessa Jeesus on Jumala. Kysy papiltasi. - Soittaisin itse, mutta taitaa olla myöhäistä.

jos haluat annan papin numeron jolle ei oo myöhä? just kysyin nääs ja jeesus EI ole jumala! se on jumala osa pyhää kolminaisuutta--- mitähä uskoo harjotat? sorry :ashamed:

Yhteistyössä