Mikä sellaista ihmistä vaivaa, jonka on jatkuvalla syötöllä pakko kommentoida muiden lapsia negatiivisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja siis ei ole nyt puhe mistään lasten huonosta käytöksestä, vaan sellaisista 0-2-vuotiaista, vauvaikäisistä lapsista. Aina on jotain negatiivista kommentoitavaa lasten vaatteista, ulkonäöstä, tai ihan mistä vain mistä nyt muka omasta mielestään vikoja löytyy. Jos joku muu kyseiselle ihmiselle kertoo oman lapsensa oppineen uuden taidon, tyyppi vähättelee niitä tyyliin "Meidän murunen oppi tuon saman taidon jo X- kuukauden ikäisenä" (eli siis aiemmin kuin tämä lapsi, jota negatiivisesti pyrkii kommentoimaan muutenkin.)

Mikä hitto tuollaista ihmistä vaivaa? Kyseessä vielä lähipiiriin kuuluva ihminen.

Hän on tehnyt omasta lapsestaan jonkinlaisen egonsa jatkeen ja henkilökohtaisen projektin.

Kaikki muut lapset ovat uhkia hänen lapselleen, etenkin lähipiirin lapset. Heiltä voi saada huonoja vaikutteita ja he voivat viedä sitä hänen lapselleen kuuluvaa huomiota lähipiirin aikuisilta tai esim. isovanhemmilta tai ehkä jopa rahaa ja lahjoja, joiden oikea osoite on hänen oma lapsensa.

Sääli hänen lastaan, jolle ko. aikuinen järjestää asenteillaan ja toimillaan kohtuuttomia paineita ja kohdistaa väärin mitoitettuja odotuksia.

Minulla oli kerran sellainen tilanne, kun aikoinaan olin lapsenvahtina vähän päälle 1-vuotiaalle pojalle, niin tämä taapero ei osannut kävellä eikä seisoa, edes vaikka otti sohvasta tukea. Ihmettelin asiaa todella pitkään, mutta en koskaan kehdannut sanoa asiasta lapsen vanhemmille. Eihän asia oikeastaan minulle edes kuulunut. Pointtina oli se, että joskus kommentit ei ole tarkoitettu ilkeilynä vaan ihan rehellisenä mielenkiintona.

mulla on kans tuollainen tuttavapiirissä, tosin se ei rajoitu lapsiin vaan ihan kaikkeen, milloin eläimiin, milloin sisutukseen,ulkonäköön yms. aina hällä on pistää paremmaksi ja jos ei ole niin sitten joku matkii häntä.. todella rasittava tyyppi, välttelenkin häntä mahdollisuuksien mukaan.

Minulla oli kerran sellainen tilanne, kun aikoinaan olin lapsenvahtina vähän päälle 1-vuotiaalle pojalle, niin tämä taapero ei osannut kävellä eikä seisoa, edes vaikka otti sohvasta tukea. Ihmettelin asiaa todella pitkään, mutta en koskaan kehdannut sanoa asiasta lapsen vanhemmille. Eihän asia oikeastaan minulle edes kuulunut. Pointtina oli se, että joskus kommentit ei ole tarkoitettu ilkeilynä vaan ihan rehellisenä mielenkiintona.

No erään naapurin 2 v ei osaa puhua vielä. Eikä kuulemma ole mitään vialla...

Ei ne kaikki kehity vaan ihan samaan aikaan :). Meillä on tyttö, joka lähti konttamaankin vasta 1 v 2kk ikäisenä mutta sitten jo juoksi ollessaan 1v 4kk ;).

Yhteistyössä