Mikä siinä henkkarien näyttämisessä on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käsittämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käsittämätön

Vieras
Kun lukee noita aasiakas.netin tarinoita niin paljon on niitä että jotkut saa ihan hirveet kilarit kassalla kun kysytään henkkareita. Mikä niiden näyttämisessä on niin hemmetin vaikeaa? Miksi täytyy aiheuttaa siitä kauhea kohtaus? Eikö aasiakkaat ymmärrä että se on ihan turvallisuuden takia että henkkarit kysytään. Kuinka moni myöntää itse riehuneensa kassalla kun on kysytty henkkareita?
Itse olin eilen Ikeassa ja aivan oma-alotteisesti pidin henkkarit esillä kun tiesin että niitä kuitenkin kysytään.

No en mäkään käsitä. Me kun baarissa kysytään henkkarit, niin osa ottaa sen suurinpiirtein henkilökohtaisena loukkauksena. Noloa mun mielestä tuollainen.

Jos minulta alle 50 euron ostoksesta kysyttäisiin henkkareita niin kyllä vähän ihmettelisin. Samoin ihmettelen kyllä hiljaa mielessäni jos yli 50 euron ostoksesta ei kysytä.

Alkossa en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa jos kysytään paperit. Toivottavasti kysyvät aidosti alaikäisiltä yhtä hanakasti kuin tällaiselta kolmikymppiseltä akanrahjukselta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Siis miksi joku riehuu kassalla henkkareiden kysymisen takia? :xmas:

Sitähän mä tässä just ihmettelen. Mene aasiakas.net -sivulle ja lue se tarina miehestä joka oli kaupassa tyttärensä kanssa eikä ollut henkkareita mukana.

itse työskentelen kassalla ja aivan varmasti kysyn kaikilta henkkarit jos tarve tulee, oli sitten iän todistaminen tai 50e ylittävät ostokset kyseessä.. ja itse jos ostan yli50e, niin pidän jo valmiiksi henkkarit esillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
itse työskentelen kassalla ja aivan varmasti kysyn kaikilta henkkarit jos tarve tulee, oli sitten iän todistaminen tai 50e ylittävät ostokset kyseessä.. ja itse jos ostan yli50e, niin pidän jo valmiiksi henkkarit esillä :)

Näin myös.
Mua oikeesti sit ärsyttää ne tyypit jotka kun kysytään papereita kun pankkikortti osotot ylittyy siitä 50?:sta niin sanoo vaan että eipä ole mukana ja sanoo sen sitten ite mikä hitto se on se loppu osa.

Mäkin kun olen töissä pienen kaupungin kaupan kassalla ja tutun näköstä tyyppiä siinä näkee ihan päivittäin mut en mä helvetti kaikista osaa sano että käyttääkö ne omaa vai jonku muun korttia.

Muutaman kerran olenkin joutunut kysymään asiakkaalta että kuinka paljon he arvostaisivat sitä henkkareiden kysymistä sen jälkeen kun oma kortti olisi varastettu ja sillä tehty ostoja yli 50? suuruisia, mutta kukaan ei olisi välittäny kysyä henkkareita, tai että myyjä noin vain uskoo aina ihan kaiken mitä epärehellinenkin (mistäs kassa noista tietää) asiakas sanoo??

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Alkossa en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa jos kysytään paperit. Toivottavasti kysyvät aidosti alaikäisiltä yhtä hanakasti kuin tällaiselta kolmikymppiseltä akanrahjukselta. =)

Alkossa taitaa olla ihan säännöt, että henkilöiltä, jotka näyttävät alle 23 v kysytään automaattisesti papereita. Myyjät pelaavat vain varman päälle. Itse olisin oikein otettu, jos multa kysyttäis papereita Alkossa... :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Alkossa taitaa olla ihan säännöt, että henkilöiltä, jotka näyttävät alle 23 v kysytään automaattisesti papereita. Myyjät pelaavat vain varman päälle. Itse olisin oikein otettu, jos multa kysyttäis papereita Alkossa... :whistle: :D

Ja niitten pitää painaa nappia aina kun ovat kysyneet henkkarit, seurataan ilmeisesti sillä tavalla, että kysyvätkö myyjät niitä henkkareita.

Yhteistyössä