Mikä siinä on, että jos jotain varjelet ja suojelet niin ne juuri hajoaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex arabia mukien omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex arabia mukien omistaja

Vieras
Tytön 1v synttäreillä siskon tyttö vetäisi pyötäliinan alas, 6 arabian yli 70v vanhoja kuppeja ja muutaman tassi hajalle, +saman sarjan sokerikulho...

Sitten mulla oli limen väriset arabian KoKo astiat, (10 mukia, pieniä kulhoja 5, isoja kulhoja 10, pikkulautasia 12, tarjoiluastioita jne..) Viime keväänä mies tiskatessaan hajoitti kaksi mukia, ja yhden mukin kohtaloa en muista missä rikkoutui, mutta miehen käsissä silloinkin. Kesällä oltiin lasten kanssa matkalla, ja normaalisti miehellä on pilttipurkkeja tuhkiksena, oli tarvinnut uuden tuhkiksen ja "noit oli niin paljon et siks otin sellaisen" joten se kuppi meni siinä, kiitos miehen järjen käytön.

Tämän jälkeen laitoin mukit ylähyllylle jonne ei ilman jakkaraa yllä meistä ketään, jotta niitä käytetään vain tarpeen vaatiessa, arki käytössä olkoot nuo halpiskupit ja parittomat. No miehen vanhemmat oli käymässä eilen, laitoin nuo mukit pöytään. Mies oma-aloitteisesti korjasi astiat, ja tiputti/heitti tms.. ne tiskialtaaseen, kuului kauhea kolina ja sanoin miehelle kun tuli takaisin että kuinka moni hajos???? Ei kuulemma ykskään, no juu, rupesin niitä tiskatessa katsomaan, jokaisesta puuttuu pala ja on halkeama!

Että muo ärsyttää! Tuon lime värinkin valmistus on lopetettu, ja aikuinen mies ei osaa mukeja käsitellä niin että ne ehjänä pysyisi!!!!!!

Miten miehet ei tajua, että ne hajoaa, jos niitä heittää.. :o Voin vaan kuvitella, miten sulla kiehuu päässä. Kalliit astiat menee pilalle :/ Mulla varmaan palais pinna, jos joku heittelis meidän muumimukeja.. Just kun osa on sellasia, mitä ei enää valmisteta.

Pitäs varmaan olla käytössä just vaan jotain euron kuppeja. Onneks meillä mies ei edes käytä noita muumimukeja, kun on liian pieniä kahvin juontiin :D

ja sitten kun on jostain saanut jonkun ei niin kivan, niin se ei hajoa millään vaikka joka päivä olisi käytössä. Lasten vaatteissa myös huomaan saman eli ne parempina vaatteina varjellut ja niihin joissa voisi olla varmemmin jälleenmyyntiarvoakin saa heti tahrat, jotka eivät lähe millään tai reikiä saksista, nauloista yms.

Minä taas olen ajatellut niin, että se on elämää vain se. Meillä on arkikäytössä yli satavuotiaita posliinikippoja ja muita "aarteita". Ei mun isoisovanhemmatkaan niitä varjelleet; käyttöön ne on tehty. Menkööt rikki, jos ovat mennäkseen. Jotenkin se vitriiniin sullominen ei sovi mun maailmankuvaani. Mummilassakin saimme juoda puolukkamehua aivan sairaan ohuista laseista. Nauttikaamme estetiikasta niin kauan kuin mahdollista.

Yhteistyössä