Mikä siinä on ettei voi pitää hauskaa selvinpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
JÄrjestin miehelle yllätys synttärit, ja tarkoituksena oli viettää hauska ilta meillä pienellä porukalla,saunoen ja syöden hyvin.
Kyllähän tuo miesväki saunoikin, ja eväätkin tekivät kauppaansa, ja taisi kaikilla olla kivaakin. Se puoli siis oli onnistunut.
Mutta. Yllätys yllätys, porukka alkoikin ryyppäämään, ja lähti tuosta juuri baariin, ja minä jäin yksin mahani ja kuopuksen kanssa kotiin.
Olin myös vähän ajattellut, että olisi testattu miehen kanssa vieraiden poistuttua miehen lahjaa seksikaupasta :whistle: se jää nyt sitten toiseen kertaan.

mutta jäi vähän harmittamaan, etteivät ihmiset osaa pitää hauskaa selvinpäin, ja se joka ei juo, jätetään sitten yksin, ilman, että kenellekään tuli mieleenkään kysyä haittaako mua jäädä tänne yksin.

ja ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään lasten lähettyvillä ryyppäämisestä, niin lapset olivat mummolassa, kuopuksen kun kävin hakemessa kotiin, oli sillä aikaa porukka humaltunut. Ja tyttö nukkui kun tuli kotiin, joten ei joutunut näkemään humalaisia!

mulle on kerran käyny noin, olin niin vihanen ja pettyny ja päätin etten enää ikinä järjestä mitään :snotty: nyt jo mieli muuttunu, mut en oo silti jaksanu järkätä mitää.. :D
tosi kurjaa kyllä :hug:

Ompa tosi kurja homma. Luin tossa aikasemmin sun juttuja niistä yllärisynttäreistä. Kurja mieli sun puolesta :hug:
Sellastahan se on että useimmat ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa. Että ryyppääminen kuuluu (muka) elämään ja on ihan normaalia ja tavallista :/

Itse olen kokenu että sitä pitää perustella ja selitellä miksi ei juo jos on jotkut pirskeet ja vähän väkisin yritetään "aikuisten" glögiä tuputtaa vaikka sanoo että ei kiitos alkoa mulle.

Oon usein samaa miettinyt,
Vaikka voisin juoda..
Tuntuu, että jos kysyy muita esim syömään, se on ok, mutta sitten sieltä pitää jatkaa juomaan.
Sama juttu leffassa käymisessä.

Jotenkin nykyään kaikki yhdistävät vapaan illan ja hauskanpidon dokaamiseen.

Ei siinä, en minä kuppiin sylje, mutta oikeasti olisi kiva joskus viettää juhla-iltaa ihan selvinpäinkin, vaikka ei olisi raskaana, ei olisi lapset paikalla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Olisit mennyt mukaan baariin :)

Hauskaa voi pitää selvinpäinkin, mutta toisaalta taas jengillä on oikeus juoda jos he niin haluavat.

saa tottakai juoda jos haluaa, mutta kyllä mua silti harmittaa vähän.
Enkä tykkää itse lähteä baariin, kun en oikein siedä kännisiä ihmisiä, enkä kuopustakaan viitsinyt jättää hoitoon muutaamaa tuntia pidemmäksi aikaa, kun sairasti viimeyön.

On juu tosi keskeisessä roolissa alkoholi monien vapaa-ajanvietossa. Onhan se joskus mukavaa vähän maistella ja pitää hauskaa, mutta toisaalta tekee hyvää välillä olla vaikka kuukausi ihan maistelematta laisinkaan.

Itse en kyllä raskaana ollessani mitenkään odottanut, että muut alkaisivat empatiasta pidättäytyä myös alkoholista.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Entäs niiden oikeudet joka haluaa juhlia selvinpäin?

Sitten ne juhlii selvinpäin. Ei kukaan sitä viinaa väkisin suusta alas kaada. Ei oo kaadettu ainakaan mulle.
Mutta se, että kukaan muu ei saa juoda jos minäkään en juo...se linja ei kyllä toimi. Eli jos joku haluaa juoda, juokoon, ei se oo mua haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ihmeellisintä on se, että jos joku ei juurikaan juo0, niin ei sitä edes pyydetä mukaan mihinkään. Selvä ihminen tuntuu pilaavan sen muidenkin hauskuuden.

Osittain totta, joo...mutta ei kai keilausta vihaavaa/sitä harrastamatonta ihmistäkään pyydetä keilahalliin mukaan katsomaan kun muut keilaa? :)
Eli sikäli ymmärrän, jos juomatonta ei pyydetä mukaan kosteille reissuille.

Ihmeellisintä on se, että jos joku ei juurikaan juo0, niin ei sitä edes pyydetä mukaan mihinkään. Selvä ihminen tuntuu pilaavan sen muidenkin hauskuuden.

saman oon ollut huomaavinani. tai sitten se joka ei juo, saa automaattisesti kuskin paikan, jos ei tarpeeksi vahvasti osaa kieltäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisit mennyt mukaan baariin :)

Hauskaa voi pitää selvinpäinkin, mutta toisaalta taas jengillä on oikeus juoda jos he niin haluavat.

Ja minnes se ap olisi sen lapsensa laittanu? :o

Eikös se hoidossa ollut? Olisi saanut varmaan yöksikin jättää.

olis saanut jättää yös, mutta ihan tarpeeks huono omatunto jo siitä, että tyttö oli tuon muutaman tunnin mummolassa, kun edellinen yö meni meillä päivystyksessä spiira seurana.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

saman oon ollut huomaavinani. tai sitten se joka ei juo, saa automaattisesti kuskin paikan, jos ei tarpeeksi vahvasti osaa kieltäytyä.

Joo, siis se ei kelpaa mukaan istumaan iltaa helteiselle terassille, mutta sitten kun terassi menee kiinni, niin on itsestään selvää, että se haluaa lähteä örveltävän lauman kuskiksi :whistle: Tutkimattomat ovat jne...

Osittain totta, joo...mutta ei kai keilausta vihaavaa/sitä harrastamatonta ihmistäkään pyydetä keilahalliin mukaan katsomaan kun muut keilaa? :)

tällä samalla periaatteella luulis ihmisten tajuava, että jos ihminen joka ei juo, järjestää illan istujaiset, niin silloin ei alkoholi kuulu ohjelmaan.

tällä samalla periaatteella luulis ihmisten tajuava, että jos ihminen joka ei juo, järjestää illan istujaiset, niin silloin ei alkoholi kuulu ohjelmaan.

Aivan tätä minäki hain tuossa aiemmin :D että kenellä on oikeus ja mihin?

ei mua oo ainakaan jätetty mistään pois, vaikka oon sanonukki että en juo :o viime vk lopunki hilluin muitten matkassa autoillen, enkä varmasti tappanu muiden hauskuutta :D

Eikö sun mies juo? Hänen synttärithän ne oli.
Jos kyse olisi sun synttäreistä, niin ihmettelisin kovasti jos synttärivieraat joisivat.

(ja itse voin kyllä tarjota vieraille drinkit vaikka en itse ottaisikaan)

Yhteistyössä