Mikä siinä on niin pahaa jos lapsi on yön muualla kuin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Tätä palstaa kun lukee, niin täällä tuomitaan yökyläily aivan täysin, lapsen ei tarvitse muka olla poissa kotoa yötä pitkään aikaan, mutta kukaan ei vastaa siihen, että mitäs kun vanhemmat ovat yöllä töissä ja siksi lapsi on yöt poissa esim. isovanhemmilla.
Mikä siinä lapsen yöhoidossa on niin kamalaa, sillä lapsihan nukkuu silloin, mutta päivähoitoa ei pidetä niin kamalana asiana.

No kun se lapsihan menee ihan pilalle, ja vanhemmat menettävät sen about 12 h lapsen lapsuudesta... Mie ja ukko ja tyttö ollaan tuhoon tuomittuja, kun vuorotyön vuoksi aikanaan joutui tyttö isovanhemmilla aina silloin tällöin yökyläilemään...

Ps. Lapsesta ja isovanhemmista se oli enemmän kuin mukavaa-tyttö vieläkin lähtee mielellään mökille ym. ukin ja mummon kanssa keskenään :)

Alkuperäinen kirjoittaja nii-in:
Eipä siinä oikeastaan mitään pahaa olekaan. Kunhan ne "uhrautuvat" hyvät äidit, jotka eivät ikinä lapsiaan yökylään laita, saavat kiillottaa kruunuaan.

näinpä.

sitä en ymmärrä,että ihan pieni lapsi hoitoon viedään(jos siis ei ole töistä johtuvaa) mutta siinä vaiheessa kun lapsi osaa sitä jo itse pyytää ja haluta,niin miksi ei? =)

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
ei kai siinä olekkaan,mä en vain osaa viiä lapsia yökylään ellei oo pakko :/ mut mä oonki outo :D

Entäs jos ne pyytää? meillä monasti isovanhemmta soittaa että saako hakea lapsen/lapsia luokseen. Tänään neidit keksi itse että haluuvat mummille..

Meillä esikoinen oli kuukauden kun oli ekaa kertaa yökylässä ja kuopus 3kk. Ovat säännöllisesti sen jälkeen käyneet isovanhemmilla yökylässä...ja ihan täyspäisiä on tullut lapsista...

on se niin kauheeta joittenkin mielestä jos uskaltaa antaa vaikka isovanhemmille lapsen yöksi. Työt tai tuulettuminen kelpaa mun puolesta syyksi, paitsi jos ei tosiaan tee mitään muuta kun joka viikonloppu menossa "tuulettuu" . Ja tosiaan lapsihan nukkuu yöllä.

Me ei kovin usein käydä tuulettumassa tms. ja jos yöhoidon tarvetta on niin mummolla on lapsi, ei tosiaan missään muualla. Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä, mummo on normaali ihmienn ja kokenut lasten hoitaja ;)

Alkuperäinen kirjoittaja täällä näin..:
Meillä esikoinen oli kuukauden kun oli ekaa kertaa yökylässä ja kuopus 3kk. Ovat säännöllisesti sen jälkeen käyneet isovanhemmilla yökylässä...ja ihan täyspäisiä on tullut lapsista...

No siis tuon ikäisille ei todellakaan tee hyvää pitkät erot äidistä :/ ja mielenterveysongelmathan yleenäs näkyy vasta tossa varhaisessa aikuisiässä esim. narsistinen persoonallisuus häiriö kehittyy juuri tollasesta :/

Juu mutta sanoppa ap että miksi niitä pieniä lapsia pitää väen vägällä viedä hoitoon? Ensin käydään kaikenmaailman hedelmöityshoidot et saadaa niitä lapsia ja sitte niiden kanssa onki niiiiiiin rankkaa että ne pitää viedä suoraan laitokselta isovanhemmille et vanhemmat saa viettää vapaata kun on niin rankaa :headwall: isovanhemmillekko te niitä lapsia väsäätte?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Juu mutta sanoppa ap että miksi niitä pieniä lapsia pitää väen vägällä viedä hoitoon? Ensin käydään kaikenmaailman hedelmöityshoidot et saadaa niitä lapsia ja sitte niiden kanssa onki niiiiiiin rankkaa että ne pitää viedä suoraan laitokselta isovanhemmille et vanhemmat saa viettää vapaata kun on niin rankaa :headwall: isovanhemmillekko te niitä lapsia väsäätte?

Ai niin..Tosiaan :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
ei kai siinä olekkaan,mä en vain osaa viiä lapsia yökylään ellei oo pakko :/ mut mä oonki outo :D

Entäs jos ne pyytää? meillä monasti isovanhemmta soittaa että saako hakea lapsen/lapsia luokseen. Tänään neidit keksi itse että haluuvat mummille..

Niin tai meillä ollaan jo siinä vaiheessa että yökyläilevät kavereillaan, nyt on toinen kaverin kanssa mökillä ja toinen kotosalla mutta kaveri hälläkin ja telttaan ovat yöksi menossa =)

Ei mitään pahaa kunhan se ei tarkoita että joku muu hoitaa lapset kokonaan ja ovat koko ajan jossain muualla kuin kotona. meillä ei olla oltu yökylässä lapset ei halua ja äitikin tykkää kun ovat kotona, minä myös varmaan outo : )

Meillä tällähetkellä jo toista yötä/päivää isovanhempien kanssa mökillä. Kaikki tykkäävät. Isovanhemmat haluavat viettää lastenlasten kanssa myös aikaa, lapset haluavat viettää aikaa mökillä ja isovanhempien kanssa, ja me isukin kanssa tykätään jos lapsetkin tykkää. Ei me silti täällä isukin kanssa ryypätä ja päivä vietettiin myös siellä mökillä. Nyt ollaan kotosalla vauvan kanssa ja mennään huomenna hakemaan isommatkin kotiin.

Vaatiiko teillä muilla isovanhemmat miten hanakasti lapsenlapsia yökylään? Itse en haluaisi antaa kuin ehkä vasta 5-6-vuotiaana. Mun on vaikea käsittää, miksei se riitä, että lapsia näkee päivisin. Jos haluaa yökyläilyä harrastaa niin mun puolesta isovanhemmat voi tulla meille nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Meillä siis yökyläillään sen vuoksi, kun me molemmat vanhemmat ollaan töissä öisin. Kerran on jätkä ollut yökylässä vapaa-ajalla, että minäkin joskus sain ottaa rennommin, mutta silloinkin tuli jo aamulla 10 maissa takaisin kotiin.

Tuota kysymyksesi kysymystä usein mietin itsekin.Tällä palstallakin joidenkin mielestä se on huonoa vanhemmuutta.Minusta ei ole.Ja vanhempien jaksaminen ON tärkeää.Minusta myös lapsen hyvä oppia olemaan välillä erossa vanhemmistaankin.Helpompaa sitten isompana.

Minusta tämä asia riippuu paljon lapsen iästä ja kehitystasosta. Tuon 3,5-vuotiaani voisin hyvin antaa esim. luotettavalle isovanhemmalle yökylään jos tyttö itse haluaisi lähteä :) "Äitikautta" kokevaa 1-vuotiastani taas en mielelläni antaisi yökylään kenenkään luokse...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja täällä näin..:

No siis tuon ikäisille ei todellakaan tee hyvää pitkät erot äidistä :/ ja mielenterveysongelmathan yleenäs näkyy vasta tossa varhaisessa aikuisiässä esim. narsistinen persoonallisuus häiriö kehittyy juuri tollasesta :/

Voi, mä oon sit narsisti.Yhyy :(

Yhteistyössä