Mikä siinä sitten on niin kauheeta että aikuinen auttaa lasta lelujen keräämisessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tapsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tapsa

Vieras
Mikä siinä mättää että aikuinen ei muka saisi auttaa lelujen siivoamisessa. kyllä mä ainakin keräilen leluja ja tytöt sitten tekee kanssa mun avuksi jotain niinku pyyhkii pölyjä ja täyttää tiskikoneen ym. Kyllähän siinä oppii samalla sitten sosiaalisia taitoja ja joustavuutta lapsi ja että toista voi auttaa. Onko se että omat lelut pitää siivota yksin joku maailman tärkein opetus lapselle että siitä ei voi joustaa? Anteeksi nyt vaan mutta en ymmärrä tätä joustamattomuutta mikä joillain on.

En nyt tiedä mihkä tämä liittyy, mutta meillä samanlain. Kersan kanssa kerätään yhdessä lelut (paitsi jos tahalteen sotkee ja lelut joko kerätään itse tai "viedään varastoon" ) ja tiskikone tyhjennetään yhdessä. Aina kun mä imuroin, kersa kerää lattioilta kaikki tavarat pois, kätevä pieni apuri :D

lueskelin jotain vanhempia kirjotuksia ja siellä oli jotkut ehdottomasti sitä mieltä että tekee karhunpalveluksen lapsilleen ja eivät opi ikinä siivoamaan jos eivät itse korjaa lelujaan eikä sais auttaa ym.

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa:
lueskelin jotain vanhempia kirjotuksia ja siellä oli jotkut ehdottomasti sitä mieltä että tekee karhunpalveluksen lapsilleen ja eivät opi ikinä siivoamaan jos eivät itse korjaa lelujaan eikä sais auttaa ym.

Minusta menee iänmukaan. On se eriasia että autan vielä tuota 2v tai ootan että 6v osaa jo kerätä itse. Ikätason mukaan tehdään kuten lapsi muita kotihommia sen mukaan kuinka iso on.

Me siivotaan 2 vuotiaan kanssa yhdessä lelut. Minusta näin annan mallia hänelle miten huone siivotaan. Paremmin tuottaa tulosta ja nopeammin kun teen hänen kanssaan yhdessä.

Yhteistyössä