Mikä sinun mielestä on OIKEA uskonto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja iätiäiti:
En sitten pääse taivaaseen koska en usko. Hassua, että vain uskomalla pääsee paratiisiin.
Ihmeellistä, ettei tarvitse olla hyvä ja reilu toisia kohtaan, silloin kun vielä elää. Ei tarvitse iloita ja olla kiitollinen elämästä, koska uskoo..
Eli ei tarvitse tehdä itse työtä oman elämänsä eteen,sillä jeesus on tehnyt kaiken puolestasi, tai sitten jahve tai kuka milloinkin,koska joku muu on jo kaiken tehnyt.
Onko siis niin, että voisin olla vittumainen ihminen joka päivä, epäkunnioittava ja väkivaltainen. Olisin vihainen ja katkera sekä syyttelisin toisia elämäni epäoikeudenmukaisuuksista,mutta saisin kaiken anteeksi, jos vain uskoisin johonkin suurempaan, jumalaan.. Ja jokainen ilta pyytelisin anteeksi haurauttani, saisin kaiken anteeksi. Ilman, että itse tutkiskelisin itseäni ja toimisin vastuullisesti omaa elämääni ja toisten elämää kohtaan.

hmm...joo, en taida haluta olla uskovainen tai lahkolainen.

Sä olet tainnut ymmärtää väärin,et toki voi olla/käyttäytyä toisia kohtaan epäkunnioittavasti sen takia et Jeesus kävi täällä jo sanomassa anteex. "kohtele toisia niin kuin haluaisit sinua kohtelevan" tai jotain musta toi sopii niiiin hyvin joka asiaan...niin elämään kotona kun kodin ulkopuolellakin,halit ukkoa niin kyllä sekin sua halii jne
USKO ei riitä vaan TEOT!! Ja taivas on hallitsijoille ei Pekka perusjätkälle :) näin minä ajattelen...

En tiedä, onko "oikeaa" uskontoa olemassakaan, koska uskonnot ovat ihmisten muokkaamia. Niitä luetaan, kuten ihmiset haluavat. Uskon kuitenkin, että on olemassa yksi ainoa Jumala. Ja sen Jumalan uskon tavoitettavan parhaiten hiljaisuudessa, luonnossa..... Alkulähteillä.

Taivaasta..... En ole vienyt taivasajatusta kovinkaan pitkälle... Täällä maanpäällä se ei ainakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:
Kristinusko on mulle se AINOA oikea. :)

Oletko koskaan kyennyt kyseenalaistamaan sinulle lapsesta asti opetettuja oppeja. Jos uskot, et voi kannattaa evoluutioteoriaa. Jos uskot, kiistät dinosauruksien olemassaolon. Fossiilit ovat varmaan pätevämpiä todisteita kuin joku ihmisen kirjoittama kirja. Ethän usko kaikkea lehdistäkään, vaikka on "mustaa valkoisella". Uskonto tarjoaa monia hyviä moraalisia elämänohjeita, mutta ne ovat pääpiirteissään samoja kaikkialla kulttuurista ja uskonnosta riippumatta.

Tilaisuus islamista kiinostuneille
Tervetuloa kuulemaan islamista! kaikki jotka haluvat tietää islamista, tai ovat kiinostuneita. lauantaina 13.2.2010 klo. 17.30-19.30 Osoite: Tulisuontie 1 Roihuvuori Tarjolla kahvia ja leivonnaisia!

Yhteistyössä