Mikä sitä terveellistä kotiruokaa sitten on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28502288]Mä teen tuolta listalta ainoastaan uunilohta, salaatteja, kaalilaatikkoo ja kanaruokia :D Väittäisin silti tekeväni terveellistä kotiruokaa, en vain kauhean monipuolisesti, koska olen nirso, en tykkää sienistä, en tykkää keitoista jne. Pronkäristystä ois kiva osata tehdä, mutta mä en oo koskaan tehnyt poroa ja pelkään uusien aineiden käyttämistä kun onnistun kuitenkin pilaamaan ne :D[/QUOTE]

Mitä sä sitten teet? Mulla ei tullut kauheasti muuta mieleen, joten siksikin ois kiva tietää. :D
Uusia vinkkejä siis..

Mie laitan keittoihin (vuori)suolaa, viispippurimaustetta, kynteliä, kirveliä, sipulia, joskus paprikajauhetta, basilikaa, timjamia, persiljaa, mitä milloinkin tuntuis kaipaavan :) Makua tulee tietysti myös hyvistä kasviksista ja juureksista! :)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Mitä sä sitten teet? Mulla ei tullut kauheasti muuta mieleen, joten siksikin ois kiva tietää. :D
Uusia vinkkejä siis..

No esimerkiksi niitä wokkeja, mutta ilman niitä ällöttäviä sieniä :D Kalkkunawokkia esim. Erilaisia kastikkeita: kana, tonnikala, jauheliha. Tomaatista tai kermasta. Näiden kanssa usein uunijuureksia tai muita kasviksia. Punajuurilaatikkoa. Lihamureketta.

Makuasioita tietty taas muttamun mielestä toi tomaattinen jauhelihakastike sopii täydellisesti myös perunoiden kanssa :p pitää vaan jatkaa vedellä sitä sopivasti niin ei ole liian tomaattista mutta ei mitään vesikeittoakaan ;)

[QUOTE="vieras";28502366]No esimerkiksi niitä wokkeja, mutta ilman niitä ällöttäviä sieniä :D Kalkkunawokkia esim. Erilaisia kastikkeita: kana, tonnikala, jauheliha. Tomaatista tai kermasta. Näiden kanssa usein uunijuureksia tai muita kasviksia. Punajuurilaatikkoa. Lihamureketta.[/QUOTE]

Minäkin teen wokkeja, myös sienten kanssa. Paistan myös usein pannulla riisiä ja kasviksia, ja tämä muuten aina uppoaa myös lapsiin. Tykkään myös Lindströmin pihveistä, Burgundinpadasta ja tomaatti-riisikeitosta. Teen paljon kanaruokia, joskus pannulla naturel-suikaleita, öljyä, ripaus suolaa ja currya. Joskus kookosmaitoon ja nyt kesällä varsinkin vartaisiin ja grilliin.

Lisukkeina meillä on (liian paljon) erilaisia makaroni-virityksiä, keitettyjä tai uunijuureksia, bataattia, linssejä, papuja tai ihan vaan tuoreita vihanneksia.

Salaatinkastikkeenkin teen itse, ja paholaisenhillon kanaruoille. Ja leivät leivon itse ruisleipiä lukuunottamatta. Pidän ruoan laittamisesta ja siitä, miten eri vihanneksista tulee makuja ruokiin tai miten yrtit kruunaa vaikka keiton.

Tänään teen punajuuri-aurajuusto keittoa, kyytipojaksi itse tehtyä patonkia :p

Noi Phoebsin pöperät..nam!:p
Voi kun itsekki osais! Aina sitä miettii, et pitäs opetella, kokeilla uusia, mutta sitten ei mukamas saa aikaseks :(. Ku sais jonku tänne kotio opettaan :D

Yhteistyössä