Mikä teidän veroprosentti on tulevalle vuodelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töissäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töissäkäyvä

Vieras
Mulla vaan laskee, mikä on tietysti hyvä juttu, mutta ihmetyttää. Mun vuosituloraja on 35 000 ja veroprosentti 15,5. Musta jotenkin kummallisen pieni? En valita, ihan ok. Mutta mä oon kuvitellut että normi-ihmisten veroprosentit on päälle kakskymmentä ihan huolella.

Ja siis joka vuosi mä oon saanut palautuksia, en oo mätkyjä joutunut ikinä maksamaan.

tän vuoden prossaa en tiiä..
mut mulla oli viime vuonna tulorajana 22 000 ja vero prossa tais olla jotain 14..
jäi vielä sen verta alakanttiin et sit loppu vuos ku soppari loppu ni kelan rahat meni 0%:lla

Mulle tuli taas ihme verokortti... prosentteja 6, tuloraja joku 13 000€. Viime vuonna tuli sama, mutta muutin sen itse tuohon 15,5% ja tienasin vähän alle 20 000. Varmaan siis parin vuoden takaisesta opiskelusta tuo johtuu edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja töissäkäyvä;25380434:
Mulla vaan laskee, mikä on tietysti hyvä juttu, mutta ihmetyttää. Mun vuosituloraja on 35 000 ja veroprosentti 15,5. Musta jotenkin kummallisen pieni? En valita, ihan ok. Mutta mä oon kuvitellut että normi-ihmisten veroprosentit on päälle kakskymmentä ihan huolella.

Ja siis joka vuosi mä oon saanut palautuksia, en oo mätkyjä joutunut ikinä maksamaan.

Verokortissa voi olla mukana vähennyksiä. Tarkista että ne pitävät paikkaansa; jos eivät, prosentti on liian pieni. Voi myös olla, että esim. vuokratuotot puuttuu verokortista, jolloin jälleen % liian pieni.

Mulla on kyllä isompi prosenttiluku verokortissa, kun vähennyksiä ei ole minkään vertaa... Mutta maksan ihan tyytyväisenä, jos peruspalvelut sillä säilyy.

Opiskelen ansiosidonnaisella ja viime vuonna oli prosentti 23,5. Vuosi alkaa sillä normaalilla 20% mutta täytyy laskea taas uusiks ja luultavasti samaa luokkaa ku viime vuonna.

Yhteistyössä