Mikä teillä on lapsen jäähypaikkana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yläkertaan vievien portaiden alataso. Meillä varoitetaan ensin, sitten joutuu alaportaalle. Jos ei siinä pysy vaan juoksee monta kertaa pois niin sitten joutuu yläkerran aulaan ja portti portaisiin kiinni. Kyseessä 3-vuotias, jolla on jäähy otettu käyttöön vasta nyt muutama kuukausi sitten, kun uhma telmahti oikein urakalla pintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miten te saatte n. 2veetä pysymään? :o

Tytön kannoin tuolille ja pidin sen verran kiinni,että hän ymmärsi että siinä istutaan.Poikaa otan vähän käsivarsista kiinni ja avitan muistamaan,että kuulu pysyä paikassa.Seisoo siis selkä minuunpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miten te saatte n. 2veetä pysymään? :o

No pidin vessan ovea kiinni sen parin minuutin ajan.

Kyllä minun mielestäni 2-vuotiaan voi jäähylle laittaa, mutta enpä menisi lukitsemaan vessaan tai muualle kuitenkaan :(

Jokainen tyylillään. :)

Eteisen tuoli. Ja mun 3v siinä joskus aina istuu. Seison vieressä sen 3min. Nykyään ei tarvi ku sanoa et, lasken kolmeen ja jos et tottele nii laitan jäähypenkille. Yleensä en kerkeä ku sanoa YKSI nii neiti on jo kunnolla :D

Eteisessä oven edessä lattialla istuu. Ja 2-vuotiaasta asti ollut tuo käytössä, äkkiä siihen oppi, ja pysyi kyllä siellä sen 2 minuuttia, nykyään kolme minuuttia, nykysin enää harvoin tarvii jäähyillä, varotuksesta jo tottelee.

En ole ikinä käyttänyt mitään jäähypenkkejä tms. ja kolme lasta olen kasvattanut:) ja kaikilla on ollut kunnon uhmat mutta niistä on selvitty ilman tuollaista alistamista ja pakottamista:(

meillä vasta otettiin eilen jäähy käyttöön kun 2v4kk ikäinen poika käy välillä mahdottomaksi. meillä jäähy toteutetaan niin että ensin uhataan jäähyllä ja jos ei tottele niin omaan huoneeseen ja pois ei tulla ennen ku on rauhoittunut (pidän ovesta kiinni tarvittaessa, ei juuri yritä pois). tähän menee noin minuutti. sit kun on rauhallinen selitetään vielä miksi sinne joutui yms.

Olen kantanut takaisin lukuisia kertoja, jos karkaa, ja selittänyt tilanteen. Näin silloin kuin ei vielä oikein ymmärtänyt ideaa. Nyt tosiaan uhkaus riittää, eikä jäähyä niin usein tarvita. Miten niin alistamista??? Onko huutaminen ja sormille näpäyttely muka parempi kasvatustapa? En nyt väitä, että kritisoinut kirjoittaja toimisi näin... Meillä ei nimittäin hyväksytä minkäänlaista fyysistä kajoamista, joten eiköhän se jäähylle kantaminen ole pientä alistamista...

Tällä hetkellä keittiön ruokapöydän penkki 5veellä, melkein 2v. ei vielä ole ollut jäähyllä, en ole laittanut kun tuntuu että ei hän vielä sitä ymmärrä. Isoveli kovasti kyllä kyselee että millon myös .... joutuu jäähypenkille:)

Yhteistyössä