Mikä tekee blogista hyvän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blogisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blogisti

Vieras
Millaista blogia sinä haluaisit lukea? Mistä aiheista sinä haluaisit seurata blogia? Linkittäkää mulle mielenkiintoisia blogeja ja kertokaa mikä niissä on hyvää. Tekisi itse mieli aloittaa blogi, mutta en oo kauheesti seurannut itse blogeja, niin ajattelin, että josko täältä löytyisi apua. :D

Seurailen sisustusjuttuja ja lastenvaateblogeja. Henkilökohtaiset asiat blogeissa ei kiinnosta, koska en tunne henkilöitä. Hyvät, selkeät kuvat mielellään järjestelmällä otetut tuovat ison plussan.

[QUOTE="vieras";24985987]Seurailen sisustusjuttuja ja lastenvaateblogeja. Henkilökohtaiset asiat blogeissa ei kiinnosta, koska en tunne henkilöitä. Hyvät, selkeät kuvat mielellään järjestelmällä otetut tuovat ison plussan.[/QUOTE]

näin. Sellaisia siis, mistä saa itselle ideoita, tai kuvissa silmä lepää =) Kuten KPE ja Kinuskikissa.

Kaunis pieni elämä on hyvä esimerkki loistavasti rakennetusta blogista, jossa on otettu esteettisyys huomioon ja tyyli on tunnistettava ja yhtenäinen. Veikkaan, että tuosta tulee ihan tuotemerkki jossain vaiheessa.

Nyt ei ole aikaa muita etsiä :/

Seuraan paria tutun/blogitutun blogia ja satunnaisesti selailen sellaisia blogeja jotka koen erityisen inspiroiviksi esim kulttuuriarvostelujen, käsitöiden tai kokkauksen suhteen.

Ekoilta toivon rohkeutta käsitellä niin tavallista arkea kuin vaikeitakin henkilökohtaisia aiheita.
Jälkimmäisiltä kauniita kuvia ja hyviä ohjeita.

:)

Itse olen ihan vasta äskettäin löytänyt blogien maailmaan. Sisustusblogit kiinnostavat (ei kaikki) ja myös ihan arkiset blogit ihmisten elämästä kuvilla höystettynä. Itse en tykkää liian pinnallisista ja pelkkään materiaan perustuvista blogeista.

Riippuu monesta seikasta. Yleensä tykkään lukea blogeja joissa on vähän kaikenlaista siis rönsyilee sinne tänne. Muuten siitä tulee liian tylsä jos kaikki on vain samaa aihetta. Pidän myös kuvista ja sellaiset blogit kiinnostaa jossa käytetään kuvia hyödyksi. Mutta pidän myös poliittisista blogeista. Ne taas pitää olla erittäin kiinnostavia jotta jaksan seurata muutamaa kirjoitusta pidempään.

Bloggeria suosittelen pohjaksi, niin helppo käyttää että minäkin osaan ;)

Tykkään blogeista joissa on kauniita kuvia. Aiheista eniten kiinnostaa sisustus, ja sit lapset, lastenvaatteet, kirjat ja ajoittain ihan politiikka ja vakavammatkin asiat.

Oikeasti hyvät kuvat, sitten sujuvasti luettava teksti. Itse luen lähinnä sisustusblogeja (kotipalapeli, kaunis pieni elämä, all i ever wanted is here, joista tuo viimeinen on ehdoton suosikki vaikkei pelkkään sisustukseen keskitykään)

Kurkkaa kalastajan vaimo, kultahippu sekä migicpoks.

Iteä kiinostaa siis tuon tyyliset blogit. Kerrotaan elämästä, mutta ei kuitenkaan yksityiskohtia. Ihania kuvia yms.

Blogista tekee hyvän tarpeeksi tiivis ja oikeakielinen teksti, sopiva kirjoitustahti (ei joka päivä, mutta useammin kuin kerran viikossa), hyvät kuvat, ilmava ulkoasu ja ennen kaikkea: TEEMA. Eli ei kirjoituksia siitä sun tästä, vaan kirjoituksia tuosta.

[QUOTE="vieras";24987440]Kurkkaa kalastajan vaimo, kultahippu sekä migicpoks.

Iteä kiinostaa siis tuon tyyliset blogit. Kerrotaan elämästä, mutta ei kuitenkaan yksityiskohtia. Ihania kuvia yms.[/QUOTE]

Liian puhtoista, liian "täydellistä".

Eikö ole blogia ihan tavallisesta perheestä... ei minua kiinnosta katsella millaiset vaatteet blogisti tänään valitsee. Tai katsella kuvia jossa ei näy edes elämisen jälkiä missään.

Alkuperäinen kirjoittaja En idä;24987478:
Liian puhtoista, liian "täydellistä".

Eikö ole blogia ihan tavallisesta perheestä... ei minua kiinnosta katsella millaiset vaatteet blogisti tänään valitsee. Tai katsella kuvia jossa ei näy edes elämisen jälkiä missään.

Kokeile etsiä blogilistalta hakusanoilla lapsiperhe ja arki tms.
Luulisi, että joka makuun löytyy sopiva.
:)

Kiitoksia, kivoja vinkkejä on tullut. :) Itse tykkään valokuvata, joten sopivia kuvia on jo jonkin verran koneella odottamassa julkaisua. Pitäisi vaan ensin keksiä blogille aihe ja tyyli, varmaan kyllä mun blogi tulee ainakin rönsyilemään, sillä oma mielenkiinto ei riitä vain yhteen asiaan kovin pitkäksi aikaa.

Yhteistyössä