mikä tilanne teillä on ollut kohdunsuulla, että on saatu kalvot puhkaistua? käynnistykseen menossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja itsellä tilanne se että kohdunsuu on pehmeä, kanavaa oli kaksi viikkoa sitten sentti jäljellä. silloin kohdunsuu oli vielä kiinni, mutta nyt kun kotona olen kokeillut, se on auennut lisää, ehkä pikkurillille ja laskeutunut tuohon hollille. kaksi viikkoa sitten oli vielä toooosi korkealla.

mietin että mitenköhän ne sitten käynnistävät. että joudunko cytoteceille vai voiko tuossa tilanteessa saada jo kalvot puhki tai laittasivatko esim oksitosiinitippaan..?

jos kertoisitte omia kokemuksianne, olisin ikikiitollinen! :)

no olin sormelle auki ja jotain.. käynnitettiin murusella tuolta kohdun suulle..

sitten saatiin aikaan supistukset ja vauhditettiin niitä puhkasemalla kalvot.. ja sitten oliskin helvetti irti..

sori... jos pelottelen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vissiin tyhmä:
miten itse kokeilet kohdunsuuta? itsellä rv 37 ja kiinnostais myös tilanne tietää kun eivät oo kk katsoneet...

puhtain käsin kokeilet vaikka veskissä istuessasi, etusormi tai keskisormi sisään. ei ite niin hyvin saa tutkittua kuin toiselta, mutta jonkinlaista osviittaa saa :) kohdunsuu saattaa olla vielä niin korkealla, ettet sinne ylety.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Mulla oli 2-3 cm auki ja alotettiin suoraan kalvojen puhkasulla. Sitten tippaan, kun ei supistukset kunnolla alkaneet.

monettako kertaa olit asialla? :) ja oliko kaulaa jäljellä? ite olen ekakertalainen ja mietin että alottaako ne eri tavalla sit jos on noviisi tai kokenut synnyttäjä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli 2-3 cm auki ja alotettiin suoraan kalvojen puhkasulla. Sitten tippaan, kun ei supistukset kunnolla alkaneet.

monettako kertaa olit asialla? :) ja oliko kaulaa jäljellä? ite olen ekakertalainen ja mietin että alottaako ne eri tavalla sit jos on noviisi tai kokenut synnyttäjä..

Kolmatta kertaa jo :) Ensimmäinen synnytys mulla käynnisteltiin kohdunsuulle laitetuilla tableteilla, mutta silloin ei kohdunsuulla ollut vielä minkäänlaista kypsymistä. Varmaan ihan tilanteen mukaan etenevät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kolmatta kertaa jo :) Ensimmäinen synnytys mulla käynnisteltiin kohdunsuulle laitetuilla tableteilla, mutta silloin ei kohdunsuulla ollut vielä minkäänlaista kypsymistä. Varmaan ihan tilanteen mukaan etenevät.

okei :) no, käynnistää ne sen tällasella ekakertalaisellakin tavalla tai toisella :D inhottaa vaan se ajatus osastolla makaamisesta päivätolkulla, mieluummin kärsis kovaa kipua muutaman tunnin heti alkutekijöiks... :/

Yhteistyössä