mikä tossa kuivausrummussa vois ihan oikeesti olla "vikana"

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Mä en ala mitään, että kaappikuivaus ohjelman jälkeen rumpua pitää käyttää 1-2 kertaa 20 min ohjelman läpi, jotta pyykki on oikeasti kuivaa kun sen ottaa pois.
Ei auta vaikka avaa ovea ohjelman loputtua, ei auta vaikka valitsee ohjelmaksi extra-kuiva.

ja mikä mun mielestä on ihmeellistä, niin tuntuu että pyyhkeet rumpu kuivaa heti yhdellä kerralla kuivaksi. Samoin kuin lakanat. Miksi pikkupyykki sitten jää aina kosteaksi? Kun verrannollisesti pyyhkeitä ja lakanoita on rummussa huomattavasti enemmän kerralla kuin pikkupyykkiä.

Vai pitääkö mun uskaltaa nostaa lämpötila korkeaksi? yks tyhjän kanssa tollanen ku ei kerran kuivaa niinku pitää |O

nii ja kaikki suodattimet on putsattu joka käyttökerran jälkeen, ja suuremman putsauksenkin olen tehnyt eikä mitään vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Onko sulla pikkupyykissä kuinka paljon keinokuituisia? Ne kun eivät rummussa kuiva samoin kuin puuvilla.

ei mielestäni pitäis olla. olen kyllä miettinyt pitäiskö kokeilla kirjopyykin ohjelmalla tuota kuivausta, mutta kutistuuko pyykki sitten kuinka helposti?

Tuossa lg:n rummussa voi siis valita puuvilla tai kirjopyykin kuivausohjelman.
ajastettu tai hellävarainen.

Kokeilenpa tuota sitten seuraavaksi.

siis suurin osa pikkupyykistä on lasten vaatteita. paitoja, kolitsihousuja, sukkia, kalsareita. Aikuisten paidat kuivaan henkarissa..

Meillä on joku hämärä vika(?) rummussa, että jos pesen vaikka haalarin/takin muun pyykin kanssa ja sitä ei saa laittaa rumpuun, niin kun jää sitten vähemmän sitä rumpuun menevää pyykkiä, niin ne jää kosteiksi. Eli mitä täydempi rumpu, sitä kuivempi pyykki meillä. Näin yksinkertaisemmin ilmaistuna ;)

kävin katsomassa vaatteita jotka nyt ovat rummussa. todellakin suurin osa oli 100% puuvillaa, eli ihan oikeaa ohjelmaa olen käyttänyt.
Mutta joissakin oli esim. 95 % puuvillaa 5 % elastaasia. pitäiskö ne nyt sit kuivata kirjopyykin ohjelmalla? :ashamed:

Ja meilläkin selvästi kuivaa paremmin jos pyykkiä on enemmän.. liekö se sitten vaan syynä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Voipi olla että pienellä pyykkimäärällä koneen kosteudentunnistus ei toimi täysin luotettavasti.
Ihan vaan arvauksena :whistle:

Näin minäkin olen asian ajatellut. Meidänkään rumpu ei kuivaa kunnolla, jos pyykkiä on liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voipi olla että pienellä pyykkimäärällä koneen kosteudentunnistus ei toimi täysin luotettavasti.
Ihan vaan arvauksena :whistle:

Näin minäkin olen asian ajatellut. Meidänkään rumpu ei kuivaa kunnolla, jos pyykkiä on liian vähän.

olisko vinkkejä miten ratkaista asia? :whistle:

Auttaisko jos heitän joka kerta pikkupyykin sekaan pari kuivaa pyyhettä vai? :ashamed:

tai ehkä pitäis alkaa käyttää sit tota ajastusta.. ei vaan ole yhtä hellävarainen ohjelma kuin tuo puuvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Käytä "kaappikuiva"-ohjelman sijasta "täysin kuiva"-ohjelmaa (jos on).
Meillä pörisee kaikki rytkyt "keinokuitu/täysin kuiva"-ohjelmalla ja pyykki todellakin on täysin kuivaa. LG:n ohjelmista en tiedä kun meillä on Rosenlew.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Käytä "kaappikuiva"-ohjelman sijasta "täysin kuiva"-ohjelmaa (jos on).
Meillä pörisee kaikki rytkyt "keinokuitu/täysin kuiva"-ohjelmalla ja pyykki todellakin on täysin kuivaa. LG:n ohjelmista en tiedä kun meillä on Rosenlew.

on kokeiltu eikä ole vaikutusta.
rumpu itse ajastaa ohjelman keston pyykin kosteuden mukaan, jos siis luulee pyykin olevan jo kuivaa, lopettaa kuivaamisen liian aikaisin ja näin ollen pyykki jää kosteaksi. ihmetyttää vaan ettei ongelmaa ole pyyhkeiden ja lakanoiden kanssa.

Yhteistyössä