Mikä tuota lasta vaivaa? Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen jo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt äiti"

Vieras
On aina ollut temparamenttinen tai semmonen että omaa tahtoa on.
Mutta viime aikoina kaikki on mennyt ihan överiksi. Kesällä jätti vaipan käytön pois.
Hienosti sujuikin. Kunnes sitten nyt kusee pitkin nurkkia niinkuin mikäkin koiran penikka... Ja housutkin kastuu tuon tuosta.

Hajottaa leluja, nyt viimenen niitti oli kun kyläpaikassa oli hajottanut leikkikaverin leluja. Eikä mistään halvimmasta päästä tietenkään. Eihän tuota kehtaa enää mukaan ottaa jos meno on tälläistä
Kieltämään kun alkaa jos jotain ei sallittua tekee niin alkaa huutamaan vastaan "Äiti, oo hiljaa" ja tiuskii kaikkes tälläistä "Oo, hiljaa, sinusta on henki pois"

Näitä juttuja huutelee myös pikkusisaruksilleen.

On todella ahdistavaa olla tälläisen lapsen äiti.

Välissä tulee tämmösiä kummallisia "pakkomielteitä" johonki asiaan joista sitten saa tapella. Yhdessä välissä se oli tuo vessassa läträäminen vessapaperin ja lelujen kanssa. Niitä piti pessä tuon tuosta ja vessapaperia piti tukkia pönttö täyteen. Nyt on suihkuun meno. Välissä tuntuu että kusee housuun ihan kiusallaan että pääsis suihkuun.

Rakastan kyllä lastani mutta toisinaan tulee mieleen kuinka paljon helpompaa olisi jos lapsi olisi niin paljon rauhallisempi. Niin kuin muutkin lapset

Uhma ikä :D mutta ei pidä kyllä antaa periksi vaikka kuinka huutelisi mitä tahansa! siitä ei seuraa kuin ongelmia, jos ei kiellä asioista. Minä laittaisin vaipat takaisin, jos ei osaa olla pissimättä housuun ja tekee sitä tahallaan.

Ymmärtääkö ne rikkovansa leluja tuossa iässä? Kun siis sanoit että oli kyläpaikassa hajottanut kaverin leluja

Meillä poika on kova purkamaan ja rakentamaan leluilla kaikkea. Mietin sitten että jos vastaava tilanne sattuisi niin ymmärtäisikö lapsi että kaikkea ei voi purkaa ja korjata vaan ne menee rikki?

Kuulostaa valitettavan tutulta :(.
Mun poika täyttää alkuvuodesta kolme. Välillä (lue useita kertoja päivässä) on hermot todella kovilla. Lohdullista kuulla että muillakin on noita termittejä joilla ei mikään lelu pysy ehjänä ja kotikin saa osansa ufojen (tunnistamaton lentävä objekti) tekemistä kolhuista.
Tilannetta ei tietenkään paranna ex-puoliso joka suorittaa päivittäin puhelinhäirintää ja ihme kuulusteluja minun ja lapsen todellisista sekä kuvitelluista tekemisistä ja tekemättäjättämistä, käy selän takana nuuskimassa pojan asioita tarhassa ja neuvolassa. Ei mitään syytä nuuskintaan, kerron hänelle kaiken, mutta taitaa olla itse puuhaillut jotain selkäni takana ja kuvittelee muden olevan kuten hän. (noh ei kuulunut tähän aiheeseen)

Voimia ap. et ole yksin.

Meilläkin 2,5 vuotias poika ja saa tosiaan kilareita millon mistäkin :/ mutta meillä toimii jäähyt.. aina ei kyllä toimi ihan se perus jäähy vaan jatkaa riehumista ja isosiskon kiusaamista, mutta kun vähän järeämpää keinoa käyttää niin kyllä tokenee.. just esim. lelut jäähylle :)

Minulla heräsi kysymys että miten tuo lapsi on oppinut moista puhumaan? "Sinulta on henki pois!" Ei lapsi opi tuollaisia sanayhdistelmiä tekemään ellei ole niitä koskaan kuullut.
Meillä on reilu 3-vuotias joka varmaan pistäisi ihan ranttaliksi jos antaisi. Pientä ylivilkkautta havaittavissa. Pojalle on laitettu jo todella pienestä pitäen tiukat rajat ja ne pidetään tilanteessa kuin tilanteessa, ei poikkeuksia. Siitä huolimatta kokeillaan kepillä jäätä. Kun vaste on johdonmukaiesti aina sama huomaa lapsi hyvin nopeasti että vaikka yrittääkin jotain luvatonta niin siitä ei sitten edetäkään piiruakaan. Näin me samme arjen toimimaan. Mutta tosi tiukka pitää olla ja kurin kova.

On kiusannut pikkusisaruksiaan ja on suoraan sanottu että jos toista tarpeeksi satuttaa niin voi käydä huonosti. Tuollaisia sana yhdistelmiä kylläkään en ole käyttänyt, sen on oppinut jostain muualta

Yhteistyössä