V
"vaimo"
Vieras
Miehellä on nyt pidempään (n.vuoden) ollut mahavaivoja ja ne alkaa syönnin jälkeen. Erityisesti silloin jos syö ruokaa missä on pastaa/vehnäjauhoja. Ollaankin nyt kotona koitettu välttää pastaa yms, eikä vaaleaa pullamössö-leipää meillä syödä koskaan. Mutta sitten herra käy työpaikan ruokatunnilla syömässä milloin missäkin. Kotiin kun tulee on maha taas niin huonona ja valitusta seuraa valituksen perään. Vatsa siis on löysällä, kramppaa ja turvottaa. Ikävästi sanottuna: hän on myös lyhyessä ajassa alkanut hieman lihota. Lopetti tupakanpoltonkin ja sen seurauksena jauhaa jatkuvalla syötöllä nikotiinipurkkaa, ei sekään varmasti mahavaivoja paremmaksi tee. Tietysti parempi sekin kuin jatkuva tupakan käryttäminen ja olen hänestä todella ylpeä että onnistui lopettamaan.
Yritän auttaa niin paljon kuin pystyn ja tosiaan kotonakin katsotaan tarkkaan mitä ruokaa teemme. Mutta hän on tietysti yksin vastuussa siitä mitä suuhunsa työpäivän aikana laittaa. Olen sata kertaa sanonut että menisi lääkäriin ja tutkisivat mistä nuo oireet johtuvat. Mutta ei niin ei. Mitä minun pitäisi tehdä? Raahata mies korvasta lääkärinvastaanotolle? Minä kun en ole lääkäri, eikä se hänen tilaansa auta että vain valittaa päivästä toiseen. Onko kellään ollut vastaavia oireita? Onko pelkkä ruokavalion muutos ja siinä pysyminen auttanut? Minua on alkanut myös pelottaa, että mitäs jos kyse onkin jostain vakavemmasta...
Yritän auttaa niin paljon kuin pystyn ja tosiaan kotonakin katsotaan tarkkaan mitä ruokaa teemme. Mutta hän on tietysti yksin vastuussa siitä mitä suuhunsa työpäivän aikana laittaa. Olen sata kertaa sanonut että menisi lääkäriin ja tutkisivat mistä nuo oireet johtuvat. Mutta ei niin ei. Mitä minun pitäisi tehdä? Raahata mies korvasta lääkärinvastaanotolle? Minä kun en ole lääkäri, eikä se hänen tilaansa auta että vain valittaa päivästä toiseen. Onko kellään ollut vastaavia oireita? Onko pelkkä ruokavalion muutos ja siinä pysyminen auttanut? Minua on alkanut myös pelottaa, että mitäs jos kyse onkin jostain vakavemmasta...