P
pullotestaaja täälläkin
Vieras
Vanha hyvä ketju, mutta ilmavaivat lienevät edelleen vauvojen ongelmana, ainakin meillä. Olen kokeillut nyt monia eri merkkisiä pulloja. Vauva rintaruokinnalla, mutta tarvitsee pullosta lisämaitoa. Meillä hyväksi on havaittu Avent-pullot eikä meillä ne ainakaan ole vuotaneet. Vauva kyllä kelpuuttaa kaiken merkkiset pullot, mutta esim. Ainun pullosta saa tuttiosan imemällä jotekin littanaksi ja pulloa pitää koko ajan ottaa suusta pois ja oikoa tuttiosaa. Helpoin koottava pullo on Ainun peruspullot, mutta niissä ei ole tätä ilmastointiominaisuutta. Meillä on käytössä myös Mam-pulloja, mutta mielestäni ne ovat vaivalloisia pestä ja koota ja kaiken lisäksi meillä se pienempi malli vuotaa, vaikka laitan tiivisteen ja kierteen kiinni kuinka huolellisesti. Lämmitän maitopullon mieluiten kattilassa vesihauteessa ja vain kiiretapauksissa mikroaaltouunissa. Olen huomannut, ettei näitä ilmastointipulloja voi laittaa vesihauteeseen, sillä maito vapautuu pullosta veden sekaan kattilaan. Jos haluamme käyttää ilmastointipulloa, niin sitten maito pitää lämmittää esim. Ainu-pullossa kattilassa ja sitten kaataa Mam-pulloon lämpimänä. Käytän välillä Aventin rintapumppua ja siinä mielessä on kätevää, että ne pullot sitten käyvät yksi yhteen tämän pumpun kanssa ja Aventin pulloja meillä on myös useampia. En voi siis sanoa, mikä olisi paras vaan yritän etsiä sellaista pulloa, josta tulisi vauvalle mahdollisimman vähän ilmavaivoja. Olen ostanut vain PBA-free pulloja, mutta huomasin sitten vahingossa ostaneeni pari Ainun pulloa, jotka eivät olleetkaan näitä. Lasipulloja en ole kokeillut muualla kuin sairaalassa, mutta kotiin en niitä ostaisi siitä syystä, että saisin varmaan tosi nopeasti rikotuksi ne kotiloissa keittiössä kolistellessa. Sairaalassa huomasin kuitenkin lasipullossa yhden näppärän ominaisuuden. Siinä nimittäin maito lämpenee tosi nopeasti, kun pitää pulloa vain lämpimän vesihanan alla vähän aikaa. Olen testannut vauvalla nyt eri pulloja ja tullut siihen tulokseen, että meidän vauvan kohdalla ilmavaivoja tulee kaikista pulloista merkistä riippumatta. Näin ollen kaikki ostamani pullot ovat meillä käytössä ja onpahan ainakin pesunvaraa, kun on useita pulloja. Pullot desinfioin kattilassa keittämällä.