Mikä väri sisustuksen "piristykseksi"? (kuva on)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Täällä on kuva, jossa näkyy oikeastaan kaikki olohuoneessamme käytössä olevat värit (3. kuva).

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa

Vaan kun nyt puuttuu SE väri, joka tuo pienen piristyksen, tai miksei suuremmankin piristyksen tähän harmauteen.

Huoneesta löytyy valkoinen kirjahylly sekä harmaa lipasto ja harmaa pöytä. Seinälle tulee valkoinen hylly ja toiselle seinälle tulee taulu. Ja se taulu olisi näillänäkymin se kohde, jossa voisi olla muutakin kuin mustaa, valkoista ja harmaata.

Mutta mitä?

Värin tulisi olla tyylikäs...eli en nyt ehkä hae mitään shokkiväriä tms. Oma pää hakkaa ihan tyhjää, joten mielelläni otan ehdotuksia vastaan siitä, että mikä se väri voisi olla.

Ainoa minkä itse keksin on aivan vaaleansininen, mutta kun mulla oli täällä aiemmin värinä turkoosi, niin se on turhan lähellä sitä. Ja ehkä musta-valko-harmaassa sisustuksessa sitten kumminkin vähän pliisukin. Kai. Tai sitten ei. Mene ja tiedä.

mites oranssi ? joku sellainen oranssinsävy joka uppoo noiden värien kanssa hyvin ?

tai limenvihreä ?

Oranssi on väri, jota kieltämättä pohdin jo silloin, kun viimeksi sisustelin. Ja sen saisi siihen tauluun helposti. On vaan todella vaikeaa löytää hyvää oranssin sävyä, koska oranssi on kyllä ihan helkutin ruma väri :D

Ainoa hyvä sävy mikä tulee mieleeni (olen tätä siis ennenkin pitkään pohtinut) on sellainen appelsiinin värinen oranssi. Mutta se on nyt ehkä kuitenkin vähän liikaa. Kun haluan kuitenkin sellaisen tyylikkään. Ehkä jopa hillityn. Mutta siltä värikkään.

Limenvihreä on jo esikoisella käytössä ja oli jokunen vuosi sitten keittiössä, joten se on jo ikäänkuin koettu. Ja toisaalta liian "shokkiväri" ehkä.

Tulee vaan mieleen, että mahdankohan mä haluta jotakin, mitä ei ole edes olemassa :ashamed:

[QUOTE="sisustaja";26703355]Lime ei oikein istu tuohon, eikä oranssikaan ihan täysin, riippuen toki oranssin sävystä. Itse ehdottaisin luumun sävyä, toisi vähän eleganssia niin kuin toivoit.[/QUOTE]

Luumu...pitää googlettaa minkämoisia luumunsävyjä löytyy :)

Viininpunainen? Sähkönsininen?

Tuohon nyt käy mikä vaan. Turkoosi, pinkki, lime, keltainen, oranssi...

Mutta kun mä haluaisin sellaisen tyylikkään...enkä siis räväkkää. Ja mulle tulee noista kaikista vaan semmoinen räväkkä mieleen.

Turkoosi tosiaan oli jo käytössä entisessä olohuoneessa...pinkki on liikaa, kuin myös lime ja keltainen. Oranssista ehkä saattais löytyä joku kiva sävy, jos oikein tonkis :)

Viininpunainen ehkä noista lähinnä sitä mitä etsin...siis siksi ettei se ole niin shokki. Mutta se on aika tumma. Äh, sorry että mä olen näin hankala :D

[QUOTE="MiMeira";26703422]Mun mielestä paras ois kulta. Musta hopea kulta , sopii hyvin. Googlaa kuvahakua.[/QUOTE]

Ehkä sohvalle kävis mustat tyynyt, mutta semmonen pikkutilpehööri, taulunkehykset, verhotampit tms. Vois olla kultaa.

[QUOTE="Annika";26703454]Ostaisin ison maton peittämään tota rumaa lattiaa. Se sais olla väriltään joka viininpunanen tai luumu.[/QUOTE]

No aika iso matto saa olla, jotta peittää 20 neliöisen huoneen lattian :D

Lattia on kieltämättä kamala, mutta minkäs teet. Pohdin kyllä tänään josko laittasin laminaatin alakertaan, mutta koen sen liian isona investointina asuntoon, joka ei ole oma.

Ja mä rakastan mun lehmännahkataljamattoani, eli siitä en luovu :)

Mutta kun mä haluaisin sellaisen tyylikkään...enkä siis räväkkää. Ja mulle tulee noista kaikista vaan semmoinen räväkkä mieleen.

Turkoosi tosiaan oli jo käytössä entisessä olohuoneessa...pinkki on liikaa, kuin myös lime ja keltainen. Oranssista ehkä saattais löytyä joku kiva sävy, jos oikein tonkis :)

Viininpunainen ehkä noista lähinnä sitä mitä etsin...siis siksi ettei se ole niin shokki. Mutta se on aika tumma. Äh, sorry että mä olen näin hankala :D

Sehän riippuu ihan siitä, miten paljon sitä tehosteväriä on. Esim. muutama koriste-esine ja yhtenä värinä vehoissa/tyynyissä/matossa melkeen mikä vaan on tyylikäs, ei niin että sitä junttaa isoina pintoina joka paikkaan.

Toi jonkun ehdottama kulta voisi kanssa olla hyvä.

[QUOTE="MiMeira";26703481]Ehkä sohvalle kävis mustat tyynyt, mutta semmonen pikkutilpehööri, taulunkehykset, verhotampit tms. Vois olla kultaa.[/QUOTE]

Mä en kyllä saa tähän kultaa sopimaan.

Toki sitä kultaakin lienee eri sävyjä, mutta ainakin nuo kultaiset pokaalit otti ja lähti pois tästä huoneesta...ei vaan sovi.

Mutta ehkä kultaakin on useampaa sävyä? Joskaan mä siis haluan sitä väriä VAIN tauluun, en minnekään muualle. Haluan siis että huoneessa on YKSI kohta jossa on jotakin muutakin ja siihen katse sitten kiinnittyy.

Tai näin ainakin siis visioin. Saattaapi olla, että päädyn johoinkin ihan muuhun ja kohta mulla on puolet olohuoneesta kultaa :D Mä en oikein osaa päättää, kun en tiedä mikä on hyvä. Ja näkemättä tiedän vielä huonommin, eli melkeen mun pitää testata ja sitten todetta että ei, tää ei sovi tai juu, tää on kiva näin :)

[QUOTE="jojo";26703503]Keltainen olisi myös vaihtoehto, mutta olisi sikavaikea löytää JUURI OIKEAA sävyä, ja se on sitten niin pilkuntarkkaa, ettei usko Erkkikään.[/QUOTE]

Ei kuulosta hyvälle jos on ihan tarkkaa. Mä olen auttamattoman paska näissä väriasioissa :(

Sehän riippuu ihan siitä, miten paljon sitä tehosteväriä on. Esim. muutama koriste-esine ja yhtenä värinä vehoissa/tyynyissä/matossa melkeen mikä vaan on tyylikäs, ei niin että sitä junttaa isoina pintoina joka paikkaan.

Toi jonkun ehdottama kulta voisi kanssa olla hyvä.

Mä tosiaan etsin väriä tauluun, en minnekään muualle. En siis verhoihin, mattoon, tms.

Ainoa johon voisin harkita on ne tyynynpääliset, mutta lähtökohtaisesti vain taulu.

Taulu itsessään tulee olemaan iso...olen ajatellut noin 200x120 cm kokoista. Mutta sen ei tarvitse olla pääväriltään se tehosteväri, vaan sitä voi olla siinä vaan vaikka 1/10. Tai sitten sitä on siinä sen 9/10. En osaa vielä sanoa, kun en tiedä sitä väriä :)

Ruskea maalattu oksa/puu seinälle ja hohtomaalilla kirsikankukkia? Mustia ja ruskeita, hopeaa myös. Värimaailma säilyisi, mutta kiiltävä pinta voisi olla "se juttu." Myös hiven vaaleanpunaista voisi käydä.