Mikä vauvalla oli illalla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuli

Vieras

Neiti 2 viikkoa eilen illalla imi imi ja imi tissiä, hullun raivolla, hengästyen. Otin tissin pois, mutta oikein kävi vaan kiinni entistä ahnaammin, no annoin imeä. Oli hereilläkin mukavasti siinä 2 h. Sit alko olee itkuinen, ei jäänyt nukkumaan, vaan huusi, kiemurteli ja kädet viuhkoi ja kamala imu päällä. Sit alkoi hikka ja ihmeellisesti sisään hengittäs vinkui (kuin possu:) ) ähelsi. Sit kakkas, mut ei helpottanut. Kesti noin 2 h ja syliin nukahti ja nukkui sit ihan hyvin loppu yön. Ei syönyt yöllä ku vähän ja nyt aamullakin vain käväisi tissillä ja on taas nukkuu, yö verotti.

Nyt pelkään, että koliikki alkanut?
Vatsavaivat?
Mikä?
Voiko olla vain yksittäinen tapaus ?

Mulle neuvolan-täti sanonut, ettei vauva voi saada rinnasta liikaa maitoa, mut mun mielestä vauva oli ähkyssä, mut miksi oli niin ahne ?

ANTAKAA NEUVOJA, KOKEMUKSIA !!!!!!!!!!!!!

Juu tossa iässä alkaa vatsavaivat, ellet ole vielä alottanut niin kannattaa alottaa rela-tipat ja tarvittaessa lisäksi vielä diflatyl-tipat. Röyhtäytä vauva kunnolla ja jos huutaa sängyssä nosta röyhtäisemään ja anna syödä niin paljon kun haluaa. Meillä tyttö 2 kk ei ainakaan huoli tissiä, jos vatsassa on ilmaa.

Meillä vanhemmalla tytöllä alko helpottaa tossa puolen vuoden iässä kun oppi istumaan, niin röyhtäykset tuli huomaamattomasti. Odotin kuin kuuta nousevaa sitä 3 kk ikää, ja p marjat ei mitään helpotusta. Eli en nytkään hirveesti oottele loppumista ennen 6 kk ikää.

Alkuperäinen kirjoittaja muuli:
Neiti 2 viikkoa eilen illalla imi imi ja imi tissiä, hullun raivolla, hengästyen. Otin tissin pois, mutta oikein kävi vaan kiinni entistä ahnaammin, no annoin imeä. Oli hereilläkin mukavasti siinä 2 h. Sit alko olee itkuinen, ei jäänyt nukkumaan, vaan huusi, kiemurteli ja kädet viuhkoi ja kamala imu päällä. Sit alkoi hikka ja ihmeellisesti sisään hengittäs vinkui (kuin possu:) ) ähelsi. Sit kakkas, mut ei helpottanut. Kesti noin 2 h ja syliin nukahti ja nukkui sit ihan hyvin loppu yön. Ei syönyt yöllä ku vähän ja nyt aamullakin vain käväisi tissillä ja on taas nukkuu, yö verotti.

Nyt pelkään, että koliikki alkanut?
Vatsavaivat?
Mikä?
Voiko olla vain yksittäinen tapaus ?

Mulle neuvolan-täti sanonut, ettei vauva voi saada rinnasta liikaa maitoa, mut mun mielestä vauva oli ähkyssä, mut miksi oli niin ahne ?

ANTAKAA NEUVOJA, KOKEMUKSIA !!!!!!!!!!!!!

Silloin kun vauvalla on mahavaivoja niin hän haluaa imeä ja hapuilee kipujen aikana vaikkei ole nälkäkään. Haluaa silloin lohtua ja turvaa imemällä jotain, se on vauvoilla se vietti. Tutti on hyvä keino siihen jos haluaa antaa. Koliikki tai yksittäinen tapaus aika näyttää, kaikilla vauvoilla joskus on ilmavaivoja sellaisia ne on :)

Ehkä vauvalla on niin kova imemisen tarve, että hän sillä viihtyi rinnalla niin paljon ja sitten vatsakin täyttyi liikaa. Kyllähän vauvatkin voivat syödä liikaa, mutta usein tuo ylijäämämaito kyllä tulee pulautuksina ulos. Tai sitten hänellä jo oli joku kipeä ja haki turvaa tuolla imemisellä. Oletko aivan varma, että maitoa siis kuitenkin tulee riittävästi, että hän ei sillä ime niin kauan, kun sitä ei meinaa tulla tarpeeksi. Ei hän ole koko tuota imemisaikaa voinut aktiivisesti syödä... :/

Minusta tuo kuulostaa mahakivuilta..ainakin tutunkuuloista on meijän neidillä ollut, ilmaa masussa, ikää nyt vähän vajaa 2kk.
Tosin, alleviivaan ettei meillä oo koliikkia ollut, en tiedä mitä niillä on eroa, kuin huutojen pituus..joten arvailen vain.

Jos on koliikkia, käytä vauva vyöhyketerapiassa tai hierojalla. Minä käytin esikoista kummassakin. Vyöhyketerapeutti myös neuvoi ruokavalion suhteen minua. Hän kysyi veriryhmääni (A-) ja sanoi, että vehnä pois ruokavaliosta. Se auttoi. Tyttö oli 3 kk:n ikäinen kun vahingossa söin konvehteja, joissa luki "saattaa sisältää vehnäproteiinia", ja tyty huusi mahakipuja 2 päivää... Kyllä oppi tarkkaan tuoteselosteet lukemaan. En tiiä menikö off topiciksi, mutta jospa jollekin apua tästäkin...

Yhteistyössä