Mikä vialla, jos lapsi valehtelee? Näin tekee naapurin lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanokaa

Vieras
En tykkää kieroista lapsista!
Mikäli 6v. lapsi on kiero, niin jotain kyllä on pahasti vialla ja varsinkin jos kierous kostautuu meidän lapsiin, niin sitä vähemmän siedän.
Meidän naapurin tyttö on tällainen ja valehtelee kirkkain silmin, kun pöllii leluja toisilta.
On se kumma, kun kaikki muka antaa hälle jotain.
Ei onneksi ole enään poikani kanssa kaveria.
Tykkään todella paljon lapsista ja lapset minusta, mutten voi ymmärtää, että pieni lapsi on kiero kuin korkkiruuvi.

Onhan niitä lapsia siinä missä aikuisiakin jotka niin voimakkaasti uskovat omaan valheeseensa etteivät edes tajua sen olevan valhe. Syitä on monia, onhan se noloa jäädä kiinni. Minua ärsyttää se sama asia ja siksi olen omani yrittänyt kasvattaa siihen että kun tulee ongelmia, on parempi puhua totta kuin kääntää asiat vielä hullumaksi. Luulen, että ovat oppineet ainakin perusosan tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet rehellinen ja tiedät varmaksi lelujen varastelun, ole aikuinen ja mene vanhempien luokse äläkä selän takana soimaa:)

Totta tämä, miksi et mene vanhempien luo selvittämään asiaa? Vaikka se ei ehkä aina helppoa ole, ja toiset vanhemmat ei halua omasta lapsestaan uskoakaa tällaista, mutta ainakin sä olisit oman osuuden tehny...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa tuomita ja vahata sitä omaa lasta samalla tapaa kun vahtaa naapureiden.

Vai onko tässä meneillään kakrukäräjät? Aikuismaisuutta kehiin!

No kyllä mä ainaki selvittäisin asian, jos lapsi kantais outoja leluja kotiin, vaikka olis oma lapsi. Kyllä mä sitä sen verran vahtaan. Jos lapsi näitä leluja ei näytille tuo, sitä ei välttämättä todellakaa tiedä et tekee sellaista. Silloin vanhemmat jotka tällaista huomaa, voi tulla selvittämää asiallisesti juttua, jolloin voin siihen puuttua ja lapsen kanssa keskustella!

Yhteistyössä