Mikä vie käsistä voimat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jainsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jainsku

Vieras
Puolisen vuotta ollu jo tämmöstä,
lääkärissä oo nkäyny muutamia kuukausia sitten muiden asioiden takia
muttes silloin vielä hoksannut että tämä vois olla pysyvää ja ehkä johtuakkin oikeesti jostain...

Siis en jaksa enää kunnolla kantaa tuota yksivuotiasta, hetken kun pidän sylissä on pakko laskea se alas,
ja kun pesen sitä, puolessa välissä lavuaarin ja hoitopöydän lapsi valuu melkein lattialle, siis ei voimat riitä edes sen hetken vertaa pitää sitä kunnolla sylissä!
Auton peseminenkään ei oikeen enää luonnistu eikä minkään painavan kantelu muutenkaan...

En kehtais menä taas lääkäriin kun oon siellä nyt rampannu(tosin muihin oireisiin on syyt löytyny, en siis ole ollut luulosairas)...
Myös jalat on toooosi jäykät, en voi seisoa pinnasängyn vieressä kumartuneena kuin ihan hetken, käy ihan sairaan kipeetä kun yritän olla jalat suorassa ja kumartuneena yhtä aikaa...
en kyllä tiedä oisko nämä edes yhteydessä toisiinsa.
Kyykyllään on myös tosi hankala olla, melkein mahdoton ku ihan hetken vaan pystyn oleen...

Turha sitä kai tänne, mutta tuntuu ettei tämä nyt silti niin kovin vakavaa olis että sen takia viittis lääkäreitä vaivata,
mutta hankalaa alkaa vähän välillä olla...

Ei kellään ole samanlaista?

Oon aina ollu suht.koht.hyvissä voimissani, siis "bodesta" on kyllä ennen löytyny...

Voiskohan muuten johtua esim.vaikka jäykistä niskalihaksista?
En kyl tiedä onko mulla ne jäykät mut tulipahan vaan mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja jainsku:
muttes silloin vielä hoksannut että tämä vois olla pysyvää ja ehkä johtuakkin oikeesti jostain...

Siis en jaksa enää kunnolla kantaa tuota yksivuotiasta, hetken kun pidän sylissä on pakko laskea se alas,
ja kun pesen sitä, puolessa välissä lavuaarin ja hoitopöydän lapsi valuu melkein lattialle, siis ei voimat riitä edes sen hetken vertaa pitää sitä kunnolla sylissä!
Auton peseminenkään ei oikeen enää luonnistu eikä minkään painavan kantelu muutenkaan...

En kehtais menä taas lääkäriin kun oon siellä nyt rampannu(tosin muihin oireisiin on syyt löytyny, en siis ole ollut luulosairas)...
Myös jalat on toooosi jäykät, en voi seisoa pinnasängyn vieressä kumartuneena kuin ihan hetken, käy ihan sairaan kipeetä kun yritän olla jalat suorassa ja kumartuneena yhtä aikaa...
Kyykyllään on myös tosi hankala olla, melkein mahdoton ku ihan hetken vaan pystyn oleen...

Turha sitä kai tänne, mutta tuntuu ettei tämä nyt silti niin kovin vakavaa olis että sen takia viittis lääkäreitä vaivata,

Oon aina ollu suht.koht.hyvissä voimissani, siis "bodesta" on kyllä ennen löytyny...

Voi johtua niskoista, mulla meinaan on niin jumissa että käsissä ei pysy välillä edes muki. rikkonu jo melkeen astiaston. :kieh:

häviää tunto käsistä ja sitten voimat, nyt on kädet koko ajan sellaset ettei niillä tuntis mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
mulla vastaavat oireet. ja joudun reumakokeisiin, lisäksi joudun käymään reumalääkärillä, joka sulkee pois fibromyalgian, reuma sekin, mutta ei näy verikokeissa

Mulla epäillään fibromyalgiaa ja erityisesti päälaelle kohdistuvaa, mutta myös muuallakin

Juu,mulla samaa voimattomuutta ollut jo kauan,mutta enpäs ole niihin saanut lääkäreiltä vastauksia,joten tavallani luovutin :| Mutta nyt muutenkin lääkärille aikaa varaamaan kilpirauhas asioissa..jospa nyt sais edes jotain droppia :whistle:

mulla vastaavat oireet. ja joudun reumakokeisiin, lisäksi joudun käymään reumalääkärillä, joka sulkee pois fibromyalgian, reuma sekin, mutta ei näy verikokeissa

Kerrotko vähän oireista mitä sulla on?
Multa otettiin reuma kokeet mutta niissä ei mitään, mutta oireita on joka lähtöön mutta lääkäri sitä mieltä että mun niskoista, ne kun on ollu jumissa jo pitkään ja ei saa kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Ei sulla ole vaihtelevia kipupisteitä?Eli jonain päivänä on kipeä toisesta paikkaa ja sit taas jostain muualta?

Mulla esiintyy noita ja siis kipupisteet vaihtelevat suuresti.Välillä saattaa olla pitkänkin aikaa samassa kohtaa,kunnes vaihtuu yhtäkkiä ihan päinvastaseen paikkaan :o

Kiitos teille,
ei kai se auta kuin mennä googlettamaan tuo reuma ja fibromyalgia...
Oliko muita oireita vielä jotka paljastu sitten "näiksi",
joita ei ois voinu eka kuvitella liittyvän näihin tauteihin?

No, pitää siis googlettaa mutta henk.koht.kokemukset ain +

Kiitti! :)

Isän vaimolla oli just tollaset oireet...Lääkärissä sit sanottiin et joku hermo painaa tuolla niskassa ja et täytyy leikata...Viimehetkellä leikattiin...Muuten ei ois sit enään ikinä kävellyt :( Et kannattaa mennä heti lääkäriin ja pistää ne lujille...

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantähdenalla:
Ei sulla ole vaihtelevia kipupisteitä?Eli jonain päivänä on kipeä toisesta paikkaa ja sit taas jostain muualta?

Mulla esiintyy noita ja siis kipupisteet vaihtelevat suuresti.Välillä saattaa olla pitkänkin aikaa samassa kohtaa,kunnes vaihtuu yhtäkkiä ihan päinvastaseen paikkaan :o

noi oireet vittaaa fibromyalgiaan

En mä oikeen tiedä...
Selkä muuten ainaki on aina tosi kipee kun seisoo muutaman hetken paikoillaan vaan,
ja jalat on monesti tosi kipeät,
mutta ei kai mulla muualta sillai "erikseen" oo kipeänä.....

En mä oikeen tiedä...
Selkä muuten ainaki on aina tosi kipee kun seisoo muutaman hetken paikoillaan vaan,
ja jalat on monesti tosi kipeät,
mutta ei kai mulla muualta sillai "erikseen" oo kipeänä.....

Sori, siis piti lainata tuota missä kysyttiin että onko vaihtelevia kipupisteitä...

noi oireet vittaaa fibromyalgiaan

Ahaa.. No vielä kun saisi lääkärinkin uskomaan oireisiini.. :| Mieluusti ottaisin fibronkin,jos vain saisin selityksen näille oireilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:

Voi johtua niskoista, mulla meinaan on niin jumissa että käsissä ei pysy välillä edes muki. rikkonu jo melkeen astiaston. :kieh:

häviää tunto käsistä ja sitten voimat, nyt on kädet koko ajan sellaset ettei niillä tuntis mitään.
Mulla just samoja oireita ja niskat ja joka paikka niin pahasti jumissa.Joskus kaupassakin tuntuu että ei saa tavaroita kassiin nostettua ja kaikki tavara tippuu kärryyn kun yrität niitä sieltä nostaa.Mulla sitten myös säteilee selästä pohkeisiin,välillä kauheita kipuja ja ei pysty käveleen.Nytkin piti burana ottaa että ei olis niin kipeät paikat.

No niin sainpas keskiviikolle lääkäri ajan. Unohdin vain kysyä kuka mut ottaa vastaan,kun täällä on yks lääkäri,joka ei tee yhtään mitään..

Onneksi sait ajan lääkäriin!
Toivottavasti sun oireet sais syyn...

Minä kävin googlettamassa fibromyalgian
ja olihan siellä pitkä lista oireita jotka tosiaan sopis mullekin...
No pitää nyt seurata täs vielä...
Vaikka ei kai kannattais kun on näinkin kauan kestäneet nämä oireet.

Mutta... pitää kerätä rohkeutta ja vielä tietoa muista mitkä voi aiheuttaa näitä oireita...

Hei ja te joilla ON todettu fibromyalgia, onko mistään apua??

Mun äidillä on fibro. Lääkityksenä on kipu- ja mielialalääkkeitä ym. Parhaan avun on saanut avantouinnista ja vilkkaasta sosiaalisesta elämästä (ei ole aikaa murehtia kolotuksia kotosalla)

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Ystävällä laukesi MS tuollaisilla oireilla, meni voimat käsistä ja jaloista... Tsemppistä! Toivottavasti syy selviää ja vaiva on hoidettavissa!

Kiitos tsemppauksesta!

Siis voi järkky, viimeksi kun lääkärissä MUITTEN OIREITTEN TAKIA kävin multa kysyttiin et onko suvussa MS-tautia ja kun sanoin et ei ole,
se asia jäi siihen ja sittem oon käyny netissä lukemassa yhä uudelleen ja uudelleen MS-taudista ja melkeen kaikki sen oireet on mulla
MUUTA EN JAKSA USKOA ETTÄ MULLA OLIS SE!!!

JOKA PÄIVÄ suunnilleen päätän että soitan lääkäriin mut en oo saanua muka aikaiseksi....
Mutta nyt alkaa tuntua että kohta on pakko...
VARSINKI NYT...

Tähän on vaikea keksiä mitään yksittäistä "sairautta". Siis tässä on kävelevä esimerkki kaikenlaisista vaivoista. Helpotuksen toi kun minulla todettiin fibromyalgia johon sain lääkkeetkin. Kuitenkin tuo voimattomuuden tunne voi olla myös merkki siitä että lihakset ovat todella jumissa joten verikään ei kierrä lopulta kunnolla. Hermot voivat tästä johtuen mennä puristuksiin ja tuntuu ettei verikään kierrä kohta päässä. Kyse voi olla myös syvemmällä....nikamat voivat olla fasettilukossa (minulla taipumus tähän tai itseasiassa näihin kaikkiin edellä mainittuihin) joita alan ammattilainen voi aukoa. Itse käyn omt-fysioterapeutilla joilla jäykkyys helpottaa, tunto palaa jäseniin, verenkierto pelaa, migreeni helpottaa ja pahoinvointikin häviää hiljalleen.

Mutta mieti ensin lihaksiasi että onko ne mistä kohtaa jumissa. Sitten pyytäisin lähetteen fysikaaliseen hoitoon ja varaat ajan fysikaaliseen. Jos apu ei löydy hieronnasta, kylmä/lämpöhoidoista tms. niin sitten varaisin ajan omt-fysioterapeutille joka tuntee ihmiskehon syvemmältä etenkin nuo nikamat.

Ei Sinun heti tarvitse ajatella reumaa itsellesi, kantsii ensin miettiä noita hoitoja. Tietysti jos suvussasi on reumaa, voit pyytää että otetaan verikokeet. Fibromyalgia ei tosin näy missään kokeissa, paitsi magneettikuviss kuulemani mukaan. Itse kävin fibromyalgiaan erikoistuneella reumatologilla.

Toivottavasti syy löytyy ja saat asianmukaista hoitoa! =)

Kysyit onko mistään apua fibroon....liikunta on kaiken a ja o. Itse käyn punttisalilla ja jumpalla sekä sauvakävelyllä muutaman kerran vk:ssa. Hieronta ja fysikaalinen myös auttavat. Siis tähän ei kuole, pitää vaan hoitaa itseään =)

Yhteistyössä