Mikä vika on mun ruokavaliossa, kun paino ei nouse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
-aamupalaksi punaiseen maitoon keitettyä kaurapuuroa ja mustikkakeittoa
-välissä syön jotain. esim. tänään 2 joulutorttua ja mukillinen glögiä
-lounaalla perunamuusia ja nakkikastiketta sekä kasviksia
-kahvitauolla syön jotain pientä esim hedelmän
-päivälliseksi pastaa ja jauhelihakastiketta
-iltapalaksi leipää ja hedelmää

syön kunnon annoksia, melkein saman verran kuin mieheni.
Mä en enää ymmärrä mikä on kun paino ei nouse!

Syömäsi ruokahan on kuitenkin tosi terveellistä (mikä on toki siis hyvä!) ei välttämättä lihottavaa. Mutta oisko sitä järkeä itseään pullamössöllä lihottaakaan : / Jospa kulutat niin paljon, ettei paino pääse nousemaan, vaikka tunnetkin syöväsi paljon?

Lisää proteiinin ja pehmeän rasvan määrää. Enemmän lihaa, tai vaikka proteiinijuomia silloin tällöin.
Apteekista saa hyviä lisäravinnejuomia.
Ja lisää pari ruokalusikallista öljyä vaikka kastikkeitten sekaan.

Syömäsi ruokahan on kuitenkin tosi terveellistä (mikä on toki siis hyvä!) ei välttämättä lihottavaa. Mutta oisko sitä järkeä itseään pullamössöllä lihottaakaan : / Jospa kulutat niin paljon, ettei paino pääse nousemaan, vaikka tunnetkin syöväsi paljon?
niin, kun neuvolassa taas valitettiin, kun paino ei ole noussut, vaan pudonnut taas 2 kiloa :O mä en enää ymmärrä, kun en ole edes liikkunut sen enempää kuin normaalistikkaan.

[QUOTE="vieras";24979495]Lisää proteiinin ja pehmeän rasvan määrää. Enemmän lihaa, tai vaikka proteiinijuomia silloin tällöin.
Apteekista saa hyviä lisäravinnejuomia.
Ja lisää pari ruokalusikallista öljyä vaikka kastikkeitten sekaan.[/QUOTE]
ennen olen käyttäny proteiinijuomia, ja kyllä mulla tuolla olis sitä jauhettakin, mut en tiedä onko ihan turvallista käyttää raskaana? Rahkaa syön normaalisti monta kertaa viikossa.

millä viikolla sä oot? kyll se paino sieltä äkkiä nouse, ihan hetkessä, et huomaakaan. minulla on ollut kaveri joka "lihos" vain 6kg raskauden aikana, ja ponnisti ne kaikki ulos synnytyksessä. joten näinkin onnellisesti voi käydä(nimimerkillä 20kg ylipainoa kahden muksun jälkeen)

millä viikolla sä oot? kyll se paino sieltä äkkiä nouse, ihan hetkessä, et huomaakaan. minulla on ollut kaveri joka "lihos" vain 6kg raskauden aikana, ja ponnisti ne kaikki ulos synnytyksessä. joten näinkin onnellisesti voi käydä(nimimerkillä 20kg ylipainoa kahden muksun jälkeen)
rv19 viime raskaudessa painoa tuli lisää yht 8kg, mut nyt on menty vaan miinuksen puolelle... kun painoakaan ei niin kamalasti ole, taitaa mennä alipainon puolelle jo

Mitkä sun mitat on? Kun mä aloin odottamaan oli mitat 173cm/70kg ja ihan tismalleen samat oli kun synnytys käynnistyi rv36.

Eli tavallaan laihduin raskausaikana. En tajua miksi koska en oksennellut eikä ollut paha olo ja söin normaalisti ja usein roskaruokaakin. Vauva oli 2,3kg eli pienehkö, mutta laskettuna aikana olis kuitenkin suunnilleen normaali 3kg ollut.

Ei mulle ikinä neuvolan täti valittanut kun ei paino nouse. Ei se kaikille nouse :)

mutt jos sydänääniä kuulu niin, kaikki on hyvin ja kyllä sikiö saa mitä tarvitse. jos sä oot muutenkin pienikokoinen niin kaikki mitä syöt mene sikiön kehitykseen. kerrot va neuvolassa mitä ja miten paljon syöt, ehkä ne osavat neuvoa paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja 5v tytön äiti;24979566:
Mitkä sun mitat on? Kun mä aloin odottamaan oli mitat 173cm/70kg ja ihan tismalleen samat oli kun synnytys käynnistyi rv36.

Eli tavallaan laihduin raskausaikana. En tajua miksi koska en oksennellut eikä ollut paha olo ja söin normaalisti ja usein roskaruokaakin. Vauva oli 2,3kg eli pienehkö, mutta laskettuna aikana olis kuitenkin suunnilleen normaali 3kg ollut.

Ei mulle ikinä neuvolan täti valittanut kun ei paino nouse. Ei se kaikille nouse :)
tällähetkellä 169cm ja 52kg...

Yhteistyössä