Mikä vittu mua vaivaa? ( PALSTA LÄÄKÄREITÄ/SH/MUITA ) ??????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apujaapujaaa???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apujaapujaaa???

Vieras
Lauantai iltana nousi kuume ja alkoi hirveä särky/jomotus koko kropassa. Sormet, ranteet, nilkat ym kaikkiin koskee/särkee/ tuikkii, eli välillä kipu menee ohi ja välillä taas jomottelee. Kaikkia lihaksia jomottaa pakaroista lähtien- päätäkin tuikkii ilkeästi silmien takaa ja ohimolta, takaraivosta ja vähän jokapuolelta. Ei siis kunnollista päänsärkyä vaan tollasta tuikkimista/ lievää hetkittäistä jomotusta.
Kuume siis nousi la iltana ja koko yön palelin, koko aamu oli kuumetta. Päivällä olo tasaantui ja pari tuntia ja kuume taas alkoi nousta ( ainakin oli taas tuskasen kylmä ja lihakset huus hoosiannaa, ihan maitohapoilla kaikki lihakset ym). Muutaman kerran kuume sahasi eestaas ja tänää vasta ekaa kertaa tuntunu et kuume on ehkä loppunut. Lihaskivutkin hieman helpottaneet, sen sijaan vatsa on aivan helvetin kipee. Paineluarka ja vessassa saa ravata. Oksennusta ei tuu vaikka välil on sellanen olo et koht vois tullakki.

Mitä tää on?? Lääkäriin meen kyllä jossei pian ohi mee....

Mulla kyl koko kroppaa särkee, kun oon kuumeessa, kuten tälläkin hetkellä. Paitsi nyt olen kivasti särkylääkkeen turruttama. Oli myös oksettava olo tänä aamuna, minkä tulkitsen johtuneen nälästä. Mutta jos vessassa juokset, niin voihan olla, että sulla on ruokamyrkytys, koska ruokamyrkytykseen voi myös liittyä kuume ja lihassärky. Onko sulla nuhaa? En kyllä ole lääkäri tai sh.

Mutta kun ei oo kurkkukipuu, ei nuhaa tms. Ainoostaan siis KUUME/ LIHASSÄRKYÄ/PÄÄN TUIKKIMISTA/VATSAKIPUA.

Malaria ei kyllä nyt tuu ihan ekana mieleen..

Ei mulla ja tytölläkään influenssassa ollut kurkkukipua tai nuhaa.
Ja ihan oli todettu influenssa, ei mikään " ehkä se oli sitä".

Mulla oli niin kovaa se lihaskipu, etten edes suoraan päässyt. Kumarassa kuljin. Ja pakko oli pitää seinistä tai jostain kiinni kun käveli. Kaikki liike sattui niin julmetusti!

Oireet kyllä täsmäis hyvin myyräkuumeeseen, ajankohtakin (siis vuodenaika) passais aika hyvin :).
Muoks. Siis influenssaankin oireet sopii kyllä hyvin, mutta jos jotain muuta vaihtoehtoista diagnoosiarvausta haluat pelkän oirekuvan perusteella. Aina ei hengitystieoireita influenssassakaan ole.
Joku virustauti se luultavasti on. Jos yleistila laskee, niin hakeudu lääkäriin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Veera";29285929]Tuskin se flunssa/influenssa on jos ei oo flunssan oireita. Ruokamyrkytys/muu ripuli tulis mieleen.[/QUOTE]

Influenssasa ei oo nuhaa yleensä

Ruokamyrkytys luulis olevan niin raju yleensä, et kolmen päivän päästä ois jo oltuu vuodeosastolla tai piipahdettuu sairaalassa.
Ei tosiaan oo mitää tavis flunssa oireita, nenä ei ees vuoda tai mitää sellasta. Kuume vaan sahannu ja lihasoireet ollu rajut, pistelee ja särkee kokoajan sinnetänne lihaksia. ja nyt vatsa ollu tänää kipeä ja saanu ravata vessassa. Vatsakipu alkoi vasta tänää, vaikka oon sairastanu lauantaista asti.

Mulla oli alkuvuodesta influenssa silleen, että kurkku oli päivän pikkuisen kipeä. Mutta päätä särki, lihakset oli ihan järkyttävän kipeät, oksetti, kuume tunyui vaan nousevan ja nousevan ja mä olin kuin horkassa. Ei yskää, ei nuhaa, päivän pieni kurkkukipu, sekin vain toisella puolella kurkkua.

Jep, mut umppari se tuskin on. Umppari kipu pahenee muutamassa tunnissa hillittömäksi ja ihminen ajautuu yleensä sairaalaan. Mulla lähinnä KIERTÄÄ vatsassa ja ripuli juoksuttaa.
En tiedä voiko olla niin sairaan huono tuuri, et aluks mulla oli joku kuume tauti ( kuumetta ja lihaskipua) ja nyt alko joku vatsatauti. Kummalta tuntuu..

Ap, miksi vänkäät vastaan? Moni on jo sanonut ettei influenssaan liity
aina nuhaa tai kurkkukipua. Influenssa on siis aivan eri asia kuin
flunssa. Googleta jos et tiedä.

Pari tarkentavaa kysymystä: oletko ottanut särkylääkettä, mitä ja kuinka
usein? Entä mitä tarkoitat sillä, että ravaat vessassa. Onko sinulla
siis ripuli?

Kuulostaa virustaudilta. Meillä oli noita päivystyksessä runsaasti. Ei niihin oikein osannut mitään sanoa, labraa otettiin jne, tulehdusarvoissa ei nousua lainkaan ja lab-arvoissa ei lainkaan näkyneet. Yleistilan mukaan sitten vaan lajiteltiin: kotiin, tarkkailuosastolle yöksi tai osastolle (vanhukset i.v.-nesteisiin jne). Nimenomaan noi mahaoireet ja influenssaoireet yhdessä oli tyypillistä. Olisko sit virusgastroenteriitti, meillä infektiolääkäri oli sitä mieltä, ettei olis influenssaa...en tiedä sit

Mulla oli reilu vuosi sitten tuollainen ihan kamala tauti, korkea kuume, kova yskä (yskiminen teki lisäksi tosi kipeää), aivan karsea nuha ja lisäksi vielä ripuli ja oksennustauti. Kaikki yhtäaikaa.

Ap, miksi vänkäät vastaan? Moni on jo sanonut ettei influenssaan liity
aina nuhaa tai kurkkukipua. Influenssa on siis aivan eri asia kuin
flunssa. Googleta jos et tiedä.

Pari tarkentavaa kysymystä: oletko ottanut särkylääkettä, mitä ja kuinka
usein? Entä mitä tarkoitat sillä, että ravaat vessassa. Onko sinulla
siis ripuli?

Siis sanoinhan että on ripulia. Ja joo särkylääkettä on tullut otettua, burana 400 * 3 eli maksimi annos päivässä. Mietin että mahtoko se olla syy kuumeen pomppimiselle, mut toisaalta muistaakseni (ihanaa kun en enää ees muista) kuume pomppi jo kertaalleen ennenkun otin lääkettä. Katsottakoot mitä huominen tuo tullessaan.

Ahaa hyvä tietää, jotenki muistin että kolme niitä sai ottaa päivässä, mut yleensä mulla on ollutkin tujumpaa buranaa, nyt löyty vaan tota käsikauppalääkettä. Olis pitänyt muistaa et niitähän saa tosiaan ottaa 2 kerrallaan sen kolme kertaa päivässä ...

Kyllä sää vähintää magneettikuvauksen tarviit, vatsakiou ja päänsärky kun on noin kovia. Sit kun oot ollu pakotettu ottaa noin tuhteja kuumelääkkeitä, nii on varmaa munuaisetkin kuivunu ja olis tarpeen arvioida keinomunuaishoidon tarvetta.

On sulla ollu hurja reilu vuorokauden kestäny kuume. Miten sää nyt pärjäät?? Ootko toipunu ?
Mutta siihen en osaa vastata että mikä VITTU sua vaivaa??? Ehkä se VITTU nimenomaan vaivaa, sekin aiheuttaa kovaa kuumetta sairastuessaan.

Yhteistyössä