Mikä voi olla, kun pesukone ei suostu pyörittää pyykkiä?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Estu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Estu

Aktiivinen jäsen
05.02.2007
8 701
1
36
Kaks vuotta vanha pesukone. Tähän asti toiminut moitteettomasti, mutta nyt ei pyöri/linkoa, vettä ottaa kyllä, mutta vesi ei poistu. Oon sammuttanut ja laittanut päälle. Eilen toimi vielä ihan hyvin. Voi per*ele, jos se on rikki rikki :headwall: :kieh:

Meillä teki samaa, ja muistaakseni se johtui nukkasihdistä, ettei se ollut kunnolla kiinni tai sitten se oli täynnä jotain töhnää. Tai sitten sulla on linko rikki.

Missä semmonen sihti pitäis olla? Tietty eri koneissa varmaan vaihtelee, mut mulle ohjekirjakin jossain hukassa :headwall: Löysin koneen etupuolelta paneelin, jonka aukasin ja siellä oli semmonen musta "juttu", jota käänsin, niin vesi tuli koneesta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Missä semmonen sihti pitäis olla? Tietty eri koneissa varmaan vaihtelee, mut mulle ohjekirjakin jossain hukassa :headwall: Löysin koneen etupuolelta paneelin, jonka aukasin ja siellä oli semmonen musta "juttu", jota käänsin, niin vesi tuli koneesta pois.
no se on justiin se nukkasihti. katso onko siellä nukkaa tai roskia. mutta mä luulen kyllä että vika on siinä hihnassa, kun ei kerta rumpu pyöri

Se toimii, se toimii! :D :wave:
Putsasin siis sen nukkasihdin ja nyt koklasin konetta tyhjänä ja kyllä linkosi/pyöri! Toivottavasti linkoo, kun laitan vaatteet takas :whistle:
KIITOS kaikille! :flower:

Kuumimmat

Yhteistyössä