mikä voi olla syynä 4vee tytön vähäiseen virtsaneritykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
olen jo pitemmän aikaa seuraillut, oikeastaan nyt 3 vuotiaasta lähtien että miten vähän neiti käy vessassa, saattaa olla että vasta puolenpäivän jälkeen käy ekan kerran vessassa ja seuraavan kerran illalla. tänäänkin olen nähny hänen viimeksi käyvän wc:ssä joskus puolen päivän aikaan...juo mielestäni normaalisti, ei nyt järettömiä määriä, mutta aterioilla ainakin lasillisen. vointi on muuten ihan normaali, reipas tyttö ja touhuaa paljon.

mikä voi olla syynä tähän, pitäisikö huolestua ettei vaan munuaisissa joitain häikkää?

Jospa hänellä on vaan seurustelurakko.

Joskus olen seurannut omaa nyt 5 v tyttöäni, tai säpsähtänyt huomaamaan, että on käynyt pissalla monta tuntia sitten (eikä vieläkään ole hätä). Olen päätynyt siihen, että hänellä on seurustelurakko, jota ei ole pilattu jatkuvalla 'pissattamisella'.

Ymmärrän hyvin, että esim. leikkikoulussa mennen tullen patistetaan kok o lauma vessaan, mutta itse yritän välttää turhanpäiväistä pissattamista. Ei vessaan tarvitse mennä, jos ei ole hätä, vaan tavan ja päiväohjelman vuoksi. Ja pitää hyväksyä, jos lapsi sanoo, ettei ole hätä.

Jos lapsi juo aika pissaamisessa tai muuten voinnissa ei ole ongelmaa, ongelmaa ei ole.

Yhteistyössä